Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
voortgangweergave van een track via BT
smiling-face-with-hearts_1f970.png
 
Ik durf wel te zeggen dat deze update niet veel goeds heeft gedaan met autopilot. Vandaag terug gereden vanuit Charleroi naar Deventer. Super zenuwachtig gedrag bij inhalen van met name vrachtwagens. Vol in de rem, vreemde stuur bewegingen, voelt niet relaxed als je tussen vangrail een een dikke vrachtwagen rijdt.
 
mod: link verwijderd want van twijfelachtige website
Ik heb je link verwijderd omdat dat naar een soort van anonieme fake nieuwssite linkte. Er stond qua Tesla update niks echt gelogen op, maar het artikel had geen bronvermelding, auteur of dergelijke, en de website zelf kon je na veel zoeken linken aan een anoniem bedrijf in de VS, met een onvolledige privacy policy. Zo een nep-nieuwssites zijn platformen om fake news te doen verspreiden, en dat doen ze door dat te vermengen met ogenschijnlijk correcte nieuwsberichten (die vrolijk ergens van gekopieerd zijn).

Hier een link met meer bronvermelding:
Tesla 2021.4.6 Update Fixes DC Fast Charge CCS Bug in Europe - TeslaNorth.com

https://twitter.com/fel_iix/status/1362145508467367940?s=21
 
Last edited:
Vanochtend ook eindelijk zover, ben as we speak 2021.4.6 aan het installeren. Voor mij is de achteruitrijcamera fix wel enorm wenselijk om opgelost te hebben dus zat hier op te wachten! Vanavond gelijk uitproberen :D
 
Ik durf wel te zeggen dat deze update niet veel goeds heeft gedaan met autopilot. Vandaag terug gereden vanuit Charleroi naar Deventer. Super zenuwachtig gedrag bij inhalen van met name vrachtwagens. Vol in de rem, vreemde stuur bewegingen, voelt niet relaxed als je tussen vangrail een een dikke vrachtwagen rijdt.
Welke update? Every digit matters. 4.3 was bad for M3.
 
Getest van Twiske natuurgebied (aanrader voor beginnende pappa's in A'dam - zoiets als Woeste Westen) terug naar Amsterdam. Het was zeer vergelijkbaar als 2020.48 en dus geen echte veranderingen - ik ga ervanuit dat 4D FSD alle aandacht krijgt en de huidige op pauze staat.

Had 1 probleem: na groen bij een stoplicht groot-rood-stuur alarm. Verder merkte ik (sinds een maandje) dat steeds vaker ik FSD niet aan kan zetten binnen de stad - het icoontje "kan FSD aanzetten" knippert aan en uit op een voor mij niet te voorspellen manier.
 
Toch ook een paar problemen moeten vaststellen sinds deze update :

Gisterenavond kon ik geen verbinding meer maken met de wagen. Ben toen gaan nakijken en de LTE verbinding was verbroken (of stond uit) om de één of andere reden. Reset uitgevoerd en toen kwam alles terug online.

Voice commanda's werken niet meer. Er wordt nog geluisterd maar als ik een commando uitspreek komt het niet tevoorschijn op het display. Na 2 à 3 keer proberen krijg ik de melding : 'Kan geen verbinding maken'

Dus ik hoop dat er snel een nieuwe update komt die deze problemen terug oplost.

Deze morgen ook 2021.4.6 binnengehaald. Voice commando's werken terug normaal ...