Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vraag. Ik zit nog op 48.35.5. Ik heb enkele weken geleden wel een melding gehad dat ik de wifi moest aanzetten om een update te downloaden, maar ik had geen tijd. Na verloop van tijd verdween de melding echter. En nu komt hij niet meer terug en lijk ik dus te blijven hangen in deze versie. Deelt iemand deze ervaring? Is er een oplossing? Of is het gewoon een kwestie van langer wachten?
 
Ik heb een vraag. Ik zit nog op 48.35.5. Ik heb enkele weken geleden wel een melding gehad dat ik de wifi moest aanzetten om een update te downloaden, maar ik had geen tijd. Na verloop van tijd verdween de melding echter. En nu komt hij niet meer terug en lijk ik dus te blijven hangen in deze versie. Deelt iemand deze ervaring? Is er een oplossing? Of is het gewoon een kwestie van langer wachten?
Klopt, ik had hetzelfde. Die update (2021.4.3 volgens mij) had een serieuze bug en is heel snel teruggehaald door tesla, en waar die toch al was geïnstalleerd is snel via 4g een bug fix uitgerold.
Volgens mij zijn ze nu vooral bezig de kleinere bugs te fixen in de 2021.4 software. Wij zullen ook wel weer aan de beurt komen als ze tevreden zijn denk ik.
 
  • Like
Reactions: Master_Plan_1
Hij stopt niet met mixen, maar gaat trager mixen naar de omstandigheden. Dat is handiger dan een domme mixer die gewoon aan constante snelheid blijft doordraaien en je keuken vol spetters steekt omdat je eens een keer niet de snelheid zelf had aangepast.
Mijn mixer stopt regelmatig een hele dag met mixen. Tesla kan de oorzaak niet vinden. Vervangt camera’s, kabels maar mixen (FSD) ho maar. Zal zeker nooit meer FSD kopen. Te onbetrouwbaar en onrustig.
 
  • Funny
Reactions: Dim70
Ik heb een vraag. Ik zit nog op 48.35.5. Ik heb enkele weken geleden wel een melding gehad dat ik de wifi moest aanzetten om een update te downloaden, maar ik had geen tijd. Na verloop van tijd verdween de melding echter. En nu komt hij niet meer terug en lijk ik dus te blijven hangen in deze versie. Deelt iemand deze ervaring? Is er een oplossing? Of is het gewoon een kwestie van langer wachten?

Zojuist Tesla even gebeld. Van de ene verbazing in de andere. Eerst al verbaasd dat ik binnen 30 seconden iemand aan de lijn krijg. En ik had nog geen twee zinnen gesproken, of de jongen aan de andere kant onderbrak me al. "ja meneer, we zien al wat het probleem is". Ik: hoe kan dat nu? Jullie weten toch niet om welke auto het gaat? Jawel meneer uw telefoonnummer wordt door ons systeem direct aan uw auto gekoppeld en we zien dat er bij een eerdere udpate iets fout is gegaan. Ons team gaat gelijk aan de slag. Het kan zijn dat u zodadelijk door een Engels-sprekende persoon wordt gebeld. Is dat een probleem? Eh nee.. Oke prima. Kan ik verder nog iets voor u doen? Eh.. nee. FIjne middag!

15 minuten later teruggebeld door dezelfde jongen. Het ligt niet aan de auto, maar aan de update die is teruggetrokken nadat de auto al was begonnen met hem te laden (klinkt vreemd, maar goed). Binnenkort zal er een nieuwe update zijn waardoor alles weer normaal wordt. Er wordt aan gewerkt.
 
15 minuten later teruggebeld door dezelfde jongen. Het ligt niet aan de auto, maar aan de update die is teruggetrokken nadat de auto al was begonnen met hem te laden (klinkt vreemd, maar goed). Binnenkort zal er een nieuwe update zijn waardoor alles weer normaal wordt. Er wordt aan gewerkt.

Het lijkt ook een beetje een rommeltje met updates. Ik heb al 2 maanden geen update (nog op 2020.48.35.5 sinds eind december). Er zijn inmiddels 13 (!) nieuwere updates, maar geen een lijkt echt doorslaand succesvol. Erg vreemd hoor. Is Tesla een beetje de software weg naar voren kwijt?
 
Last edited:
Het lijkt ook een beetje een rommeltje met updates. Ik heb al 2 maanden geen update (nog op 2020.48.35.5 sinds eind december). Er zijn inmiddels 13 (!) nieuwere updates, maar geen een lijkt echt doorslaand succesvol. Erg vreemd hoor. Tesla een beetje de software weg naar voren kwijt?
Valt mee.
34,4% van de hele Tesla-vloot heeft nog versie 2020.48.35.5.
31% heeft 2021.4.6 Niets aan de hand dunkt me.
 
Gewoon even geduld, iedere 2021.4 build uitrol is tot nu toe gestopt. Leek er even op dat de 2021.4.6 de massale uitrol zou krijgen maar die is (volgens mij third party snel lader bug?) gestopt.
Nu proberen ze verschillende nieuwe versies en er zal er zo wel weer eentje worden opengedraaid.
 
Hier rolt as we speak 2021.4.10.1 binnen...
Kom van 2021.4.10

A72ED7FF-C5FC-473E-A449-6E8251040036.jpeg
 
Last edited:
Gewoon even geduld, iedere 2021.4 build uitrol is tot nu toe gestopt. Leek er even op dat de 2021.4.6 de massale uitrol zou krijgen maar die is (volgens mij third party snel lader bug?) gestopt.
Nu proberen ze verschillende nieuwe versies en er zal er zo wel weer eentje worden opengedraaid.

Ja, zal ongetwijfeld goed komen. Maar vooralsnog zie je op teslafi hoe het aantal 2020.48.35.5. installaties alleen maar toeneemt. Lagere versies updaten dus wel ernaartoe, maar niemand die daar is aangeland wordt toegelaten tot hogere versies. Ik denk dat er iemand ergens wel even wat overuren zit te maken.
 
Viel mij ook al op dat ik al 2 maanden geen update ontvangen hebt. Nou werkt die wel goed, het is altijd leuk om de beloofde FSD updates te krijgen. Mijn google maps zijn ook al best oud; een eerdere update werd terug gezet naar de oude. En kaarten kloppen soms echt niet
 
Net 200+ km op 2021.4.10 gereden, en ik heb nog nooit zoveel phantom brakes gehad achter elkaar. En ook echte, dus op de rem en panic attack gepiep terwijl er niets aan de hand is.
Ik denk dat de europese wegen een beetje vergeten worden op het moment, dat ze vooral bezig zijn de rewrite goed te krijgen voor de Amerikaanse wegen.
 
Hier gisteren 2021.4.10.1 aangeboden, komende vanuit 2021.4.6.

Wat ik met 2021.4.6 wel opmerkte is dat sinds lange tijd summon weer werkt (het simpele naar voren en achteruitrijden), nu test ik dit niet iedere week maar is zeker al wel een paar maanden geleden dat summon werkte, in de afgelopen maanden wilde de auto maar niet meewerken om naar achteren te rijden – voerde wel alle acties uit: knipperlichten, auto van de rem, maar dan gewoon weer op de rem en klaar.