Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Dan nog blijft het waarschijnlij US only. Heeeeeeel misschien naar Canada maar voorlopig blijft het daar wel bij als we dezelfde uitrol mogen verwachten van alle vorige uitbreidingen (NOA, Smart Summon). Sterker, die zijn niet eens volledig uitgerold naar Europa (NOA without confirmation).
Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat hij zelfstandig van strook wisselt zolang hij bij veel afritten (die je niet neemt) een baan naar links opschuift. Zelfde als je invoegt van de ene snelweg naar de volgende. Ook dan wil hij altijd meteen een strook te ver naar links. Ik ben bijna vaker een voorstel weg aan het klikken dan dat ik het voorstel opvolg.
 
door een scherm reset?
Nee, na vrijwel iedere update ga ik op een vlakke weg o.i.d. staan (in P) en dan via het service menu stel ik de koplampen af, gaat vaak automatisch al vrij goed (even een seconde of 15 wachten). Soms blijft het iets te hoog/te laag en dat stel ik handmatig iets bij. Na iedere softwareupdate langs een SeC is me iets te veel gedoe. Als je geseind wordt door tegenliggers staan ze echt te hoog en moet je z.s.m. stoppen voor deze procedure
 
Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat hij zelfstandig van strook wisselt zolang hij bij veel afritten (die je niet neemt) een baan naar links opschuift. Zelfde als je invoegt van de ene snelweg naar de volgende. Ook dan wil hij altijd meteen een strook te ver naar links. Ik ben bijna vaker een voorstel weg aan het klikken dan dat ik het voorstel opvolg.

Hij doet het niet geheel zelfstandig. NOA geeft dan feedback via stuurtrilling of via audio dus je krijgt een waarschuwing dat AP van rijbaan gaat wisselen.
 
Ik moet zeggen dat de huidige versie me wel bevalt. Ik ben zaterdag en zondag op en neer geweest naar het Wagener Stadion (ballenjongen is een zeer verantwoordelijke taak tijdens een hockeywedstrijd) en beide keren de hele route gereden zonder ingreep. Zelfs die wegversmalling op de A4 bij Schiphol doet ie keurig. En het lijkt erop dat AP nu ook beter weet om te gaan met een opengestelde spitsstrook.
 
Heel fijn dat regen-power bij 2021.4.11 minder gereduceerd is bij een koude batterij. Alleen bij vrieskou heb ik een klein beetje 'stippellijn' gezien, verder een volledige regen-bar gehad. Het verschil is behoorlijk, schijnbaar hebben ze voldoende data om vertrouwen te hebben dat de schade aan de batterij meevalt bij dit soort laadvermogens (max 70 kW?).
 
  • Like
Reactions: Runescom