Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Twee korte ritjes en tot nu toe foutloos. Hij gaat netjes aan bij eerste druppels en schaalt vlot op naar maximale snelheid. Mogelijk zelfs iets aan de enthousiaste kant nu maar iig forse verbetering tot nu toe.

Lees verder dat er eindelijk een EU map update is, maar dat hoort in ander topic thuis geloof ik :)
 
  • Like
Reactions: watt
Sinds 15.5 doet ook mijn 5ghz wifi het weer! Weet niet of er meer mensen problemen hadden daarmee, maar was hier extreem buggy en werkte eigenlijk alleen eenmalig na een restart met de scrolwiellen. Nu weer helemaal in orde zo lijkt het.
 
De beste updates zijn saai, want robuustheid, voorspelbaarheid en stabiliteit zijn nou eenmaal niet funky of cool of hoedatnuookheet. Voor mij betekent deze periode dat Tesla als een software-organisatie gegroeid is.

Bijvoorbeeld de grote aanpassing op de regensensor stond bij mij erg hoog op de wensenlijst. Het was gewoon niet af en toch echt een prioriteit. Straks wordt er hopelijk alleen over gesproken als iemand per ongeluk in een andere auto stapt en merkt dat de regenwissers maar niks zijn.

Nu nog de geen-knipperlichtendisco en het juiste voorsorteervak kiezen. En beter georganiseerde bug-reporting.
 
Heb het laatst de regensensor kunnen vergelijken met een Tesla achter me die duidelijk nog de oude versie had. Er was onregelmatig regen en vooral veel motregen - een omstandigheid waar de oude versie geen raad mee wist. Alhoewel ik het liefst de ruitenwissers net wat sneller (10-20%) zou willen, herkende het de regen erg goed. Bij de Tesla achter me ging de ruitenwisser veel minder vaak aan.

Ben benieuwd hoe het werkt als het miezert - deze fijnmazige regen kon de regensensor pas detecteren als de ruit volledig was natgemiezerd. Lijkt me ook erg moeilijk te detecteren. Het is "gelukkig" nog een paar weken goed weer om te testen.
 
Heb het laatst de regensensor kunnen vergelijken met een Tesla achter me die duidelijk nog de oude versie had. Er was onregelmatig regen en vooral veel motregen - een omstandigheid waar de oude versie geen raad mee wist. Alhoewel ik het liefst de ruitenwissers net wat sneller (10-20%) zou willen, herkende het de regen erg goed. Bij de Tesla achter me ging de ruitenwisser veel minder vaak aan.

Ben benieuwd hoe het werkt als het miezert - deze fijnmazige regen kon de regensensor pas detecteren als de ruit volledig was natgemiezerd. Lijkt me ook erg moeilijk te detecteren. Het is "gelukkig" nog een paar weken goed weer om te testen.
Gisteren moest ik best vaak handmatig wipen op de A12 vanwege opspat-water, het regende niet meer. Bij regen werkte het wel prima. (2021.4.15.6)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Epyx and Stream
Gisteren moest ik best vaak handmatig wipen op de A12 vanwege opspat-water, het regende niet meer. Bij regen werkte het wel prima. (2021.4.15.6)
Epyx: OMG, dan is er eigenlijk niet veel veranderd.

Vandaag (met 15.6) deden de (automatische) ruitenwissers het voor het eerst echt goed bij beginnende regen. Precies toen ik hinder begon te krijgen van de druppels op de ruit werden ze met 1 wisbeweging weggeveegd. Een halve minuut later weer hetzelfde. Omdat het meer ging regenen werd het interval steeds korter, maar steeds precies goed.
Wat een verschil met vroeger.
Opspat-water heb ik niet getest, maar ik ben al blij met deze verbetering.
 
De beste updates zijn saai, want robuustheid, voorspelbaarheid en stabiliteit zijn nou eenmaal niet funky of cool of hoedatnuookheet. Voor mij betekent deze periode dat Tesla als een software-organisatie gegroeid is.

Bijvoorbeeld de grote aanpassing op de regensensor stond bij mij erg hoog op de wensenlijst. Het was gewoon niet af en toch echt een prioriteit. Straks wordt er hopelijk alleen over gesproken als iemand per ongeluk in een andere auto stapt en merkt dat de regenwissers maar niks zijn.

Nu nog de geen-knipperlichtendisco en het juiste voorsorteervak kiezen. En beter georganiseerde bug-reporting.
Tjonge ik ervaar dat toch heel anders. Mijn ‘take’ is dat:
- Tesla nul geïnteresseerd is in Europa, er wordt niet gewerkt aan onze borden/stoplichten
- Tesla grote problemen heeft met de volgende grote software update (voor USA) en daar de hele wereld op laat wachten
- Tesla de S en X update groot beloofd heeft maar nu niet kan leveren (nu bestellen, levering over 1 jaar in NL)
- Tesla de nieuwe batterijen NIET voor elkaar heeft (nog 18 maanden en wie weet nog langer)
- Tesla/Musk maar BLIJFT beloven zonder waarmaken
- Tesla heeft GROTE problemen, toch doet de keizer of zijn kleren mooier zijn dan ooit en ook steeds mooier zullen worden
Ik hoop echt dat er snel weer leuke nieuwe features te bewonderen zijn. Tesla was zo’n leuke verrassende auto maar staat inmiddels een jaar stil.
PS wat de kaart update betreft, Steven Peeters SMEEKT Tesla om hem aub terug te draaien omdat hij in Vlaanderen op zijn testroutes een enorme verslechtering geeft, oa te lage max snelheden waar je in autopilot niet vanaf komt.
 
  • Like
Reactions: MaSansky