Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet zeker of dit gerelateerd is aan de 2021.4.x versie, maar als de auto aan de stekker hangt en volledig is opgeladen tot 80%, dan blijft hij daarna steeds om de zoveel tijd een korte laadsessie uitvoeren.

Via de app een Ranger service afspraak gemaakt. Een half uur later al via SMS contact met ene Rick.
Na een uitgebreide analyse van de logfiles en een aantal tests kwamen we tot de conclusie dat mijn laadpunt de oorzaak van het probleem is.
Communicatie verliep daarbij via SMS. Super tevreden dat Tesla dit zo snel en serieus heeft opgepakt.

Nu nog mijn laadpunt fixen (Alfen 22KW met Maxem loadbalencing). Ligt waarschijnlijk aan verouderde firmware.
 
Ik heb ook sinds enkele dagen 2021.4.18 en vanaf dat moment werken mijn parkeersensoren niet meer. Iemand dit zelfde ook aan de hand toevallig? Ik heb ook de nieuwe kaarten en heb hw2.5. Overigens heb ik het idee dat de auto-wipers beter werken dan voorheen.
 
Ik heb ook sinds enkele dagen 2021.4.18 en vanaf dat moment werken mijn parkeersensoren niet meer. Iemand dit zelfde ook aan de hand toevallig? Ik heb ook de nieuwe kaarten en heb hw2.5. Overigens heb ik het idee dat de auto-wipers beter werken dan voorheen.
Werken je sensoren niet meer of heb je enkel geen hoorbare melding meer? Heb het lang geleden eens gehad na een update dat het geluid ineens afstond. Op speakersymbool tikken en het was toen opgelost.
 
Werken je sensoren niet meer of heb je enkel geen hoorbare melding meer? Heb het lang geleden eens gehad na een update dat het geluid ineens afstond. Op speakersymbool tikken en het was toen opgelost.

Nee ik krijg echt een melding op het scherm dat de sensoren niet functioneren. Steeds op de momenten dat de snelheid laag is. Even aankijken en anders schiet ik wel een melding in via de app.
 
Nee ik krijg echt een melding op het scherm dat de sensoren niet functioneren. Steeds op de momenten dat de snelheid laag is. Even aankijken en anders schiet ik wel een melding in via de app.
Wellicht sensor kapot. Had ik ook eens na vervanging bumper. terug naar de hersteller en die kon met zijn vinger voelen welke het was. Ik heb ook eens geprobeerd‘ maar kon zelf niets voelen. Elk zijn job zeker.
Steeds op de momenten dat de snelheid laag is.
Sensor werken enkel bij lage snelheid.
 
Ik heb gisteren 2021.4.18 geïnstalleerd. Daardoor moesten we wel een extra blokje om lopen. Het gehoopte terras was nog niet open en ik had wel de update in gang gezet.

Gisteren dus op die versie teruggereden vanuit Frankrijk naar NL. Eigenlijk niks noemenswaardig. De auto remt nog steeds als een debiel wanneer een andere auto op een snelweg toerit aankomt. Tolpoortjes worden niet meer gedetecteerd, dat was eerder wel zo. Oa in Charleroi zag de auto het verkeerslicht dat bijna recht boven je hoofd hangt als je vooraan staat verkeerd. In het scherm stond het ding op groen terwijl die in werkelijkheid echt rood was.
Wel één pluspuntje ontdekt: de korte afrit van de A4 naar de A34 bij Reims neemt AP nu eindelijk zonder problemen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and watt
Weet je dat zeker? Ik denk mij te kunnen herinneren dat de ultrasone sensoren ook op de snelweg helpen om uit te wijken als een medeweggebruiker zijn baan uit 'drift'.
Je doet mij twijfelen. Sowieso alleen als AP op staat wellicht.hoewel ik krijg ook alarmen op een oprit als ik de bocht wat te veel afsnij en te dicht bij de vangrail kom. Of is dat via de radar. Of was het sonar?

????