Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
"Just for sure" -> een reset geprobeerd? (wordt soms vergeten maar kan in bepaalde gevallen wel helpen)
Nb: ik zie in je voetnoot dat je FSD en HW2,5 hebt -> je kunt een verzoek naar upgrade HW3 inplannen
Thanks, ik heb ondertussen de upgrade naar HW3.0 al gehad. Nog niet aangepast in voetnoot. Zachte reset met scroll wiel al een paar keer uitgevoerd. Nu maar hopen dat die update snel gepushed wordt
 
Ik heb een tijdje gewacht met updaten naar de 2021.4 software aangezien ik niet zo fan ben van de nieuwe interface, exact sinds de update stort de range volledig in;

range.PNG


Dit is een grafiek over t afgelopen jaar, consistent licht dalend rond de 475, nu opeens een nosedive naar vandaag een nieuwe low van bijna 450.

Meer mensen die iets vergelijkbaars zien met de nieuwe software?
 
Op
Ik heb een tijdje gewacht met updaten naar de 2021.4 software aangezien ik niet zo fan ben van de nieuwe interface, exact sinds de update stort de range volledig in;

View attachment 667152

Dit is een grafiek over t afgelopen jaar, consistent licht dalend rond de 475, nu opeens een nosedive naar vandaag een nieuwe low van bijna 450.

Meer mensen die iets vergelijkbaars zien met de nieuwe software?
Op je screenshot staat niet je kilometrage. Dat is relevanter dan de software update.

Ik heb een vergelijkbare grafiek, met een duik bij 123000km en stabilisatie bij 136000km.
 
Ik heb een tijdje gewacht met updaten naar de 2021.4 software aangezien ik niet zo fan ben van de nieuwe interface, exact sinds de update stort de range volledig in;

View attachment 667152

Dit is een grafiek over t afgelopen jaar, consistent licht dalend rond de 475, nu opeens een nosedive naar vandaag een nieuwe low van bijna 450.

Meer mensen die iets vergelijkbaars zien met de nieuwe software?
ZO! Ik heb dit even niet gevolgd maar dat is toch best heftig? Die van mij geeft ook rond de 470 aan, bij 48.000km. Ik vond die degradatie al best veel maar blijkbaar hebben meer mensen er last van. Ik dacht dat de degradatie in de buurt van enkele procentpunten zou zijn maar toch niet 10%?
 
Ik heb een tijdje gewacht met updaten naar de 2021.4 software aangezien ik niet zo fan ben van de nieuwe interface, exact sinds de update stort de range volledig in;

View attachment 667152

Dit is een grafiek over t afgelopen jaar, consistent licht dalend rond de 475, nu opeens een nosedive naar vandaag een nieuwe low van bijna 450.

Meer mensen die iets vergelijkbaars zien met de nieuwe software?
Dat is wel heel apart, je lijkt ook vrij hoge pieken/dalen te hebben. Hier mijn Teslamate graph door de loop van de tijd:

Screen Shot 2021-05-28 at 10.10.19.png


Draai je verder de laatste Teslamate versie? En heb je al minimaal 5x geladen sinds de update naar 2021.4.x?
 
Ik heb een tijdje gewacht met updaten naar de 2021.4 software aangezien ik niet zo fan ben van de nieuwe interface, exact sinds de update stort de range volledig in;

View attachment 667152

Dit is een grafiek over t afgelopen jaar, consistent licht dalend rond de 475, nu opeens een nosedive naar vandaag een nieuwe low van bijna 450.

Meer mensen die iets vergelijkbaars zien met de nieuwe software?
In de gaten houden, dat ligt niet aan de software maar aan je auto. Zou een fout in je pack kunnen zijn (maar je zit nog lang niet buiten garantie-specs). Mijn grafiek is net als die van @Niek alleen dan op een vrijwel constant level van ruim 473 (slingerend tussen 463 en 477)
ik calibreer vrijwel nooit. zal ik deze zomer een doen. (van 100% naar vrijwel 0%) Laad altijd tot 80 (en de laatste tij meestal slechts 70)%, behalve als ik op vakantie ga. (de laatste keer van 97 naar 4 % leidde tot 7 km meer projected range, na een paar dagen overigens, dus calibreren helpt. Probeer dat eens, laden tot 100% en dan bijna leeg , dan weer aansluiten (80% is dan weer prima)
 
  • Like
Reactions: Niek
In de gaten houden, dat ligt niet aan de software maar aan je auto. Zou een fout in je pack kunnen zijn (maar je zit nog lang niet buiten garantie-specs). Mijn grafiek is net als die van @Niek alleen dan op een vrijwel constant level van ruim 473 (slingerend tussen 463 en 477)
ik calibreer vrijwel nooit. zal ik deze zomer een doen. (van 100% naar vrijwel 0%) Laad altijd tot 80 (en de laatste tij meestal slechts 70)%, behalve als ik op vakantie ga. (de laatste keer van 97 naar 4 % leidde tot 7 km meer projected range, na een paar dagen overigens, dus calibreren helpt. Probeer dat eens, laden tot 100% en dan bijna leeg , dan weer aansluiten (80% is dan weer prima)
Fout in het pack zou wel heel toevallig zijn, precies op de dag dat ik de software heb bijgewerkt zakt t opeens in. Dacht ook even misschien hercalibratie maar we zijn nu bijna een maand verder en t lijkt alleen maar verder te dalen.. Zal een keer van helemaal leeg naar 100% laden, doe ik nooit. Normaal altijd 20-60% tot 90%, daar is iig niks in veranderd de laatste maand en ook het rijpatroon niet.
 
Fout in het pack zou wel heel toevallig zijn, precies op de dag dat ik de software heb bijgewerkt zakt t opeens in. Dacht ook even misschien hercalibratie maar we zijn nu bijna een maand verder en t lijkt alleen maar verder te dalen.. Zal een keer van helemaal leeg naar 100% laden, doe ik nooit. Normaal altijd 20-60% tot 90%, daar is iig niks in veranderd de laatste maand en ook het rijpatroon niet.
Ik las ergens dat calibreren zo werkt:
- leegrijden naar ongeveer 5%
- volladen naar 100%
- direct minimaal 10% eraf rijden

1 a 2 keer achter elkaar doen.
 
Op

Op je screenshot staat niet je kilometrage. Dat is relevanter dan de software update.

Ik heb een vergelijkbare grafiek, met een duik bij 123000km en stabilisatie bij 136000km.

Dat is wel heel apart, je lijkt ook vrij hoge pieken/dalen te hebben. Hier mijn Teslamate graph door de loop van de tijd:



Draai je verder de laatste Teslamate versie? En heb je al minimaal 5x geladen sinds de update naar 2021.4.x?

Ja draai de laatste Teslamate en heb inmiddels 14x geladen. Situatie wordt er niet bepaald beter op. Hieronder de hele grafiek met kmstand er bij, zit rond de 50.000 nu dus;

1622359713454.png
 

Ik zit al op 4.18. en in de release notes staat hierover niets. Ben trouwens benieuwd hoe dit bij mij zal uitdraaien gezien ik reeds een paar maanden geleden mijn binnencamera had afgeplakt.
Hij zat op een eerdere versie juist, maar nu ook op 4.18.1.
 

Attachments

  • D9D2B209-2DB1-45BD-A32C-FB6ED396DF31.jpeg
    D9D2B209-2DB1-45BD-A32C-FB6ED396DF31.jpeg
    474.3 KB · Views: 34