Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
.18 is best een fijne versie. Slechts 1 phantom brake gehad in heul veel kilometers.
Ik verbaas mij er nog wel over hoe makkelijk hij zich laat verrassen door de scherpte van de bocht en dan nog even lekker bij het insturen gaat afremmen. Zou het zo moeilijk zijn om de radius van de bocht in te schatten?
Ik wil je niet teleurstellen maar met dit weer heb ik ook veel minder phantom brakes. En ik zit nog op antieke software. :D
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Ik wil je niet teleurstellen maar met dit weer heb ik ook veel minder phantom brakes. En ik zit nog op antieke software. :D

Waarom denk je dat dat nu minder is? Ik begreep altijd dat het kwam door de schaduwvorming onder viaducten etc?
Je probleem met antieke software is zo opgelost: even 1500 EUR aftikken voor een MCU2 en je gaat weer helemaal up-to-date zijn ;)
 
Waarom denk je dat dat nu minder is? Ik begreep altijd dat het kwam door de schaduwvorming onder viaducten etc?
Je probleem met antieke software is zo opgelost: even 1500 EUR aftikken voor een MCU2 en je gaat weer helemaal up-to-date zijn ;)
Ik had last bij viaducten en vrachtauto's. Ik ben nu al een paar keer op en neer naar Brabant en Groningen gereden met maar een enkele phantom brake terwijl ik in februari en maart minstens 3 op een enkele reis had zeker bij een laagstaande zon van opzij.
 
Fout in het pack zou wel heel toevallig zijn, precies op de dag dat ik de software heb bijgewerkt zakt t opeens in. Dacht ook even misschien hercalibratie maar we zijn nu bijna een maand verder en t lijkt alleen maar verder te dalen.. Zal een keer van helemaal leeg naar 100% laden, doe ik nooit. Normaal altijd 20-60% tot 90%, daar is iig niks in veranderd de laatste maand en ook het rijpatroon niet.
Ik zie deze drop ook exact op de dag dat ik heb geupdate naar 2021.4.18. Ik rijd zelf niet echt lange afstanden maar vond deze drop wel opvallend nadat hij eigenlijk weer aan het stijgen was.

1623137390008.png
 
Hier ook maar dat is al van in het begin zo bij mij. In de zomer moet je hem op 23° zetten en dan krijg je 20,5°. En in de winter krijg je het door de koude luchtstromen niet warm als je hem op auto zet, manueel krijg je er wel een stabiele temperatuur uit.
 
Ik heb volgens mij ook al verschillende keren gemerkt dat er, bij een buitentemp van bijv 12 graden, koude lucht komt uit de middenroosters en warmere lucht bij de voorruit en voeten. Die koude stroom uit het midden is dan eigenlijk helemaal niet gewenst. Is dit normaal, of zou er iets mis zijn?
 
Heb net 2021.4.18.2 binnen gekregen. Alleen bug fixen en Cabin Camera Update (all model /all regions).

Op 2021.4.18 auto wipers bij motregen duidelijk slechter moest zelf activeren daarna een paar maal redelijk snel na elkaar wissen en dan weer volledig stoppen terwijl het wel bleef motregenen.
Ook weer onnodige rijstrook wisselvoorstellen op A27 tussen Utrecht en Hilversum (noordelijke richting).
Volgens mij werd voorheen de afrit van A27 naar A6 op NoA automatisch ingezet, nu wel een pijl aanduiding maar geen afbeelding van de auto op de rijstrook waar ik naar toe zou moeten afslaan. Had dit op een paar plaatsen meer maar kan me het gedrag op een vorige versie niet met zekerheid meer voor de rest halen.
Verder op 4.18 rustig rijden en geen onverwachte remacties, snelheid van de autoweg lijkt nu steeds te worden gebruikt ipv zijwegen zoals dat nog wel eens gebeurde.
 
Last edited:
Heb net 2021.4.18.2 binnen gekregen. Alleen bug fixen en Cabin Camera Update (all model /all regions).

Op 2021.4.18 auto wimpers bij motregen duidelijk slechter moest zelf activeren daarna een paar maal redelijk snel na elkaar wissen en dan weer volledig stoppen terwijl het wel bleef motregenen.
Ook weer onnodige rijstrook wisselvoorstellen op A27 tussen Utrecht en Hilversum (noordelijke richting).
Volgens mij werd voorheen de afrit van A27 naar A6 op NoA automatisch ingezet, nu wel een pijl aanduiding maar geen afbeelding van de auto op de rijstrook waar ik naar toe zou moeten afslaan. Had dit op een paar plaatsen meer maar kan me het gedrag op een vorige versie niet met zekerheid meer voor de rest halen.
Verder tip 4.18 rustig rijden en geen onverwachte remacties, snelheid van de autoweg lijkt nu steeds te worden gebruikt ipv zijwegen zoals dat nog wel eens gebeurde.

Bedoel je deze?


😆
 
18.2 op 2 situaties:
- rechts willen voorsorteren als je naar links moet -> werkt nu wel. Scheelt weer een paar slingers
- stug het 10km/u bordje vasthouden, ook als je het parkeerterrein verlaat en ook de bebouwde kom (!) -> werkt nog steeds niet
 
  • Like
Reactions: Woek