Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gebruik een laadkabel van EVChargeKing met ontgrendelknop.
Wat mij laatst opviel is dat het openen van de laadpoort dmv de knop op de laadkabel niet meer werkt.
De kabel wordt wel ontgrendeld bij het verwijderen van de kabel, maar als de laadklep dicht zit, gaat deze niet open als ik op de knop druk. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?
 
Bij het uithalen van de kabel werkt het ontgrendelen wel dus ik verwacht niet dat het een batterij is. Maar je weet maar nooit, ik zal eens kijken of er een batterij in zit.
Hier zit wel degelijk een batterij in. Bij het ontgrendelen van de kabel wordt er fysiek een verbinding gemaakt tussen bepaalde pinnen van de chargeport waardoor de auto weet dat de kabel moet worden ontgrendeld. Ik heb zelf zo’n zelfde kabel en hier zit voor het openen van de chargeport een batterij in.
 
Weet nu zeker dat het niet aan de temperatuur ligt.
laad altijd tot 90% maar sinds 4.18 heb ik een aantal puntjes regen beperkt als de auto naar 90% is geladen.
meer mensen hier last van?
Nee heb dezelfde kabel maar werkt bij mij prima. Merk wel dat ik met de keyfob echt dicht genoeg in de buurt moet staan dus wellicht is de batterij van je keyfob niet meer zo sterk?
 
Ik gebruik een laadkabel van EVChargeKing met ontgrendelknop.
Wat mij laatst opviel is dat het openen van de laadpoort dmv de knop op de laadkabel niet meer werkt.
De kabel wordt wel ontgrendeld bij het verwijderen van de kabel, maar als de laadklep dicht zit, gaat deze niet open als ik op de knop druk. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?
Natuurlijk wijs ik de bekende weg, maar je zegt nergens dat je een reset hebt gedaan, dus dan vraag je erom..... ;) De Tesla al eens gereset gegeven? Ik had hetzeflde een tijdje terug en dat loste het probleem op.

Overigens is de knop uit mijn EVChargeKing kortgeleden kosteloos vervangen omdat er door vocht corrosie in was ontstaan. Dat uitte zich gek genoeg vooral door het weigeren van de Tesla om te gaan laden of op willekeurige momenten het laden af te breken. Pas toen ik de stekker met een multimeter ging doormeten, bleek de (uit mijn hoofd) 220 Ω weerstand buiten spec te zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ondanks dat bandenspanning constant is gebleven, vakt mij op dat tegenliggers mij met lichtsignalen tegemoet rijden (waar ik dimlicht voer). Echter de hoogteverstelling heb ik al maanden niet aangeraakt, en deze signalen van tegenliggers komen vanaf 2021.4.18.3 naar voren. Zijn er meer bestuurders die eenzelfde ervaring hebben? Qua belading van de auto: ik rijd er alleen in, zonder noemenswaardige belading (hooguit een laptop).
 
Model 3? Even de dimlichten opnieuw instellen. Denk dat er onder het Service menu een "adjust headlight" is, die ook automatisch de levelling opnieuw doet.
Daar heb ik ook al eens mee zitten spelen. Misschien fout van me :eek:. Wat ik me afvraag is, of die setting inderdaad een automatische leveling doet, of dat die gewoon een modus activeert, waarmee je je lampen vervolgens handmatig kan verstellen. Ik dacht eigenlijk dat laatste, maar dat eerste (automatisch) zou wel mooier zijn. Of is dat nu juist iets wat misschien aangepast is?
 
Ondanks dat bandenspanning constant is gebleven, vakt mij op dat tegenliggers mij met lichtsignalen tegemoet rijden (waar ik dimlicht voer). Echter de hoogteverstelling heb ik al maanden niet aangeraakt, en deze signalen van tegenliggers komen vanaf 2021.4.18.3 naar voren. Zijn er meer bestuurders die eenzelfde ervaring hebben? Qua belading van de auto: ik rijd er alleen in, zonder noemenswaardige belading (hooguit een laptop).
Ja, daar heeft mijn model 3 ook last van. De rechterkoplamp heeft na enige maanden de neiging steeds verder omhoog te gaan schijnen. Ik heb geen relatie met software versie gevonden (maw het gebeurt bij mij niet meteen na een update maar gewoon in de loop de tijd). Even in het service menu de koplamp weer omlaag zetten en mijn medeweggebruikers zijn weer een tijdje blij met me.
 
Natuurlijk wijs ik de bekende weg, maar je zegt nergens dat je een reset hebt gedaan, dus dan vraag je erom..... ;) De Tesla al eens gereset gegeven? Ik had hetzeflde een tijdje terug en dat loste het probleem op.

Overigens is de knop uit mijn EVChargeKing kortgeleden kosteloos vervangen omdat er door vocht corrosie in was ontstaan. Dat uitte zich gek genoeg vooral door het weigeren van de Tesla om te gaan laden of op willekeurige momenten het laden af te breken. Pas toen ik de stekker met een multimeter ging doormeten, bleek de (uit mijn hoofd) 220 Ω weerstand buiten spec te zijn.
Probleem opgelost. De reset heeft niet geholpen, maar ik heb de kabel opengemaakt en de batterij vervangen. Ook bij mij zat er vocht op de print en was gecorrodeerd. Heb EVChargeKing maar een mail gestuurd en gevraagd of ze de knop onder garantie willen varvangen.
 
Na de update van mijn Oppo A91 smartphone naar ColorOS 11 krijg ik in de Tesla geen verbinding meer met de hotspot. De hotspot werkt wel voor mijn MacBook (dus doet het wel).
Ik heb al geprobeerd om de wachtwoord protectie eraf te halen, renamen van het netwerk, maar dat helpt allemaal niet. ook 'dichtbij de rechter spiegel houden helpt.
Ideeën?
 
Daar heb ik ook al eens mee zitten spelen. Misschien fout van me :eek:. Wat ik me afvraag is, of die setting inderdaad een automatische leveling doet, of dat die gewoon een modus activeert, waarmee je je lampen vervolgens handmatig kan verstellen. Ik dacht eigenlijk dat laatste, maar dat eerste (automatisch) zou wel mooier zijn. Of is dat nu juist iets wat misschien aangepast is?
Ik hoop dat je de zijwaartse instelling niet hebt gewijzigd, want die wordt volgens mij niet hersteld bij "koplampen verstellen". Zeker weten doe ik dat niet, maar ik ga het niet uitproberen.
Overigens kun je koplampen verstellen het beste in het donker op een vlakke rustige weg waar je met een gerust hart even in de P kan blijven staan (want anders gaat het niet lukken) de automatische verstelling laten lopen en daarna afblijven. Want ja het is automatisch!!