Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Na de update van mijn Oppo A91 smartphone naar ColorOS 11 krijg ik in de Tesla geen verbinding meer met de hotspot. De hotspot werkt wel voor mijn MacBook (dus doet het wel).
Ik heb al geprobeerd om de wachtwoord protectie eraf te halen, renamen van het netwerk, maar dat helpt allemaal niet. ook 'dichtbij de rechter spiegel houden helpt.
Ideeën?
bij een model 3 zit de antenne in de linker spiegel
 
Na de update van mijn Oppo A91 smartphone naar ColorOS 11 krijg ik in de Tesla geen verbinding meer met de hotspot. De hotspot werkt wel voor mijn MacBook (dus doet het wel).
Ik heb al geprobeerd om de wachtwoord protectie eraf te halen, renamen van het netwerk, maar dat helpt allemaal niet. ook 'dichtbij de rechter spiegel houden helpt.
Ideeën?
Bij mij verspringt de telefoon na een update wel eens naar 5MHz en de Tesla ondersteunt bij mijn weten alleen 2,4MHz
 
Ik hoop dat je de zijwaartse instelling niet hebt gewijzigd, want die wordt volgens mij niet hersteld bij "koplampen verstellen". Zeker weten doe ik dat niet, maar ik ga het niet uitproberen.
Overigens kun je koplampen verstellen het beste in het donker op een vlakke rustige weg waar je met een gerust hart even in de P kan blijven staan (want anders gaat het niet lukken) de automatische verstelling laten lopen en daarna afblijven. Want ja het is automatisch!!
Dank voor de feedback. Dat het automatisch is, heb je dat toevallig een keer uitgeprobeerd door hem helemaal te verdraaien en dan te kijken of hij terug gaat? Nog steeds mogelijk dat hij dan naar fabrieksinstellingen gaat en niet automatisch regelt. Misschien alleen goed te checken door heb een keer flink te beladen en dan op een muur ofzo voor en na situatie aftekenen. Heeft iemand dat ooit gedaan? Ik vraag het ook omdat er een duidelijke waarschuwing staat dat bij verzetten hij onmogelijk terug op fabrieksinstellingen zou terugkomen. Of zou dat dan inderdaad alleen gaan over de links-rechts verstelling? Had allemaal wel iets eenduidige gekunnen dit van Tesla, maar ja.
 
Dank voor de feedback. Dat het automatisch is, heb je dat toevallig een keer uitgeprobeerd door hem helemaal te verdraaien en dan te kijken of hij terug gaat? Nog steeds mogelijk dat hij dan naar fabrieksinstellingen gaat en niet automatisch regelt. Misschien alleen goed te checken door heb een keer flink te beladen en dan op een muur ofzo voor en na situatie aftekenen. Heeft iemand dat ooit gedaan? Ik vraag het ook omdat er een duidelijke waarschuwing staat dat bij verzetten hij onmogelijk terug op fabrieksinstellingen zou terugkomen. Of zou dat dan inderdaad alleen gaan over de links-rechts verstelling? Had allemaal wel iets eenduidige gekunnen dit van Tesla, maar ja.
Check dit filmpje.
 
  • Like
Reactions: coolname and Primus
Iets lijkt me niet helemaal te kloppen hier. Zover ik weet, moet het iets asymmetrisch.

Even gezocht. Zie punt 10 van Veilig links rijden - ANWB

edit: - geen idee of dat nog werkt als de voorlampen symmetrisch zijn uitgelijnd. Lijkt me dat de linker voorlamp sowieso iets lager moet, en als we van het pondje af zijn, wordt dat omgewisseld.

Iemand die naar de UK is gereisd, die kan beschrijven hoe de uitlijning zich aanpast?
 
Last edited:
Iets lijkt me niet helemaal te kloppen hier. Zover ik weet, moet het iets asymmetrisch.

Even gezocht. Zie punt 10 van Veilig links rijden - ANWB

edit: - geen idee of dat nog werkt als de voorlampen symmetrisch zijn uitgelijnd. Lijkt me dat de linker voorlamp sowieso iets lager moet, en als we van het pondje af zijn, wordt dat omgewisseld.

Iemand die naar de UK is gereisd, die kan beschrijven hoe de uitlijning zich aanpast?
Ik heb vorig jaar in de UK gereden met mijn M3, kan me niet herinneren dat de koplampen problemen veroorzaakten, wist niet
dat deze settings automatisch aangepast worden, ik ben dus op de boot al omgeschakeld naar MPH.
 
Met de laatste versie gebeurt dit veel vaker: het aantal banen van na de de afslag wordt veel te vroeg aangegeven. Dus bij dit 5-baans stoplicht kan ik kiezen uit 2.
20210621_122931.jpg


Op sommige plekken twijfel ik of het überhaupt klopt. Dan kan ik het aantal banen totaal niet begrijpen. Maar daar kon ik geen goede foto maken, want licht was voor Amsterdamse begrippen erg snel op groen.

Oftewel: het is weer een amateuristische teringzooi met een basisfunctionaliteit. :( Ben blij dat ik door Corona vooral in bekend gebied rij.
 
  • Like
Reactions: Roden787 and Flaker
Met de laatste versie gebeurt dit veel vaker: het aantal banen van na de de afslag wordt veel te vroeg aangegeven. Dus bij dit 5-baans stoplicht kan ik kiezen uit 2.View attachment 675816

Op sommige plekken twijfel ik of het überhaupt klopt. Dan kan ik het aantal banen totaal niet begrijpen. Maar daar kon ik geen goede foto maken, want licht was voor Amsterdamse begrippen erg snel op groen.

Oftewel: het is weer een amateuristische teringzooi met een basisfunctionaliteit. :( Ben blij dat ik door Corona vooral in bekend gebied rij.

Feiten: Zijn feiten.
Kwalificaties: Die kunnen we zelf wel maken.
Taalgebruik ("teringzooi"): Zegt vooral veel over de persoon die het plaatst.
 
Willen jullie dat ik de situatie in Amsterdam met FSD bijhoud of niet? Ik heb vorig jaar diverse malen vooruitgang gemeld, zoals binnen de stad, de snelweg verlaten en remmen voor rotondes. Sinds eind vorig jaar is het echt een paar stappen achteruit gegaan - vooral op zaken waar het niet had gehoeven (zoals navigatie dus).

Als iemand wil dat ik nettere woorden gebruik of mijn frustratie voor me hou, zeg dat dan niet door me openbaar te beledigen. Dat kan gewoon met een "je bedoelt te zeggen..." zin - die zijn zeer duidelijk en laten de persoon in waarde. Dank.

Ik zal vanaf nu mijn frustraties voor me houden en neutralere termen gebruiken bij achteruitgang of bug.
 
Oftewel: het is weer een amateuristische teringzooi met een basisfunctionaliteit. :(
Verkopen en een BMW kopen. Kan je op een BMW forum daar janken.

Ik weet niet of het veel bijdraagt om voor zo een details met dergelijke krachttermen te gaan vitten. De meesten van ons hebben een Tesla en vinden je vaststellingen ofwel overtrokken, ofwel ervaren ze ze zelf maar laten ze nooit iets horen.

Foutloze software schrijven is deze dagen erg moeilijk, zeker als het over software gaat die feilloos computer vision moet kunnen, al dan niet geleerd uit neural nets. Dat houdt o.a. in dat er fouten gemaakt worden, net zoals je kleuter van 5 ook niet feilloos de werken van Shakespeare kan reciteren, laat staan het aantal rijstroken overal en altijd correct zal tellen.

Dus ja, niet leuk dat je productie software zich mistelt op Amsterdamse kruisingen. De volgende versie wordt al enkele maanden aangekondigd. Bij de concurrentie krijg je vaak de functie die er af-fabriek op zat en daar moet je het mee doen.

Te veel aandeelhouders? De dag dat een Mercedes laat zien dat ze met een OTA update bestaande auto's level 3 of meer kunnen maken, zal ook ik twijfelen over mijn aandelen. Maar in tussentijd rij je wel een van de meeste geavanceerde ADAS-systemen op de markt, met regelmatig updates en de belofte dat er een nieuwe versie in de steigers staat. Hoe erg is het dan écht dat ie op de huidige beperkte CV-versie zich mistelt op rijstroken?
 
Willen jullie dat ik de situatie in Amsterdam met FSD bijhoud of niet? Ik heb vorig jaar diverse malen vooruitgang gemeld, zoals binnen de stad, de snelweg verlaten en remmen voor rotondes. Sinds eind vorig jaar is het echt een paar stappen achteruit gegaan - vooral op zaken waar het niet had gehoeven (zoals navigatie dus).

Als iemand wil dat ik nettere woorden gebruik of mijn frustratie voor me hou, zeg dat dan niet door me openbaar te beledigen. Dat kan gewoon met een "je bedoelt te zeggen..." zin - die zijn zeer duidelijk en laten de persoon in waarde. Dank.

Ik zal vanaf nu mijn frustraties voor me houden en neutralere termen gebruiken bij achteruitgang of bug.
Met de laatste versie gebeurt dit veel vaker: het aantal banen van na de de afslag wordt veel te vroeg aangegeven. Dus bij dit 5-baans stoplicht kan ik kiezen uit 2.View attachment 675816

Op sommige plekken twijfel ik of het überhaupt klopt. Dan kan ik het aantal banen totaal niet begrijpen. Maar daar kon ik geen goede foto maken, want licht was voor Amsterdamse begrippen erg snel op groen.

Oftewel: het is weer een amateuristische teringzooi met een basisfunctionaliteit. :( Ben blij dat ik door Corona vooral in bekend gebied rij.
Ik begrijp en ondersteun je frustratie. Werd zelf vorige week dwars door een woonwijk gestuurd in Amsterdam om daarna weer op de hoofdweg te belanden. Ik had voor de crisis eigenlijk altijd Apple maps open op mijn tel met ritjes van en naar Parijs om de idiote route voorstellen te kunnen controleren.
Moeten ze echt wat aan gaan doen, ik ben gek op mijn M3 maar dit is echt van de zotte. En dan neem ik alle baan markeringen nog lief.
Van ja knikkers is nog nooit een product beter geworden.
En ben zelf trouwens ook TSLA aandeelhouder (long term)en geloof nog steeds voor de volle 100% in de toekomst van Tesla.