Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.40.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn andere wagens moest ik op mijn rem drukken om tot stilstand te komen...
Hoe de ruitenwisser werken was bekend toen je de M3 aankocht, toch?
Ik had hier op het forum gelezen hoe megafantastisch de software van die auto wel was. En ik kreeg 30 minuten om de wagen te testen. Dus neen, dat de regensensor nog onbetrouwbaarder was dan de gemiddelde email die ik uit Nigeria ontvang, dat had ik niet door.
 
Ik had hier op het forum gelezen hoe megafantastisch de software van die auto wel was. En ik kreeg 30 minuten om de wagen te testen. Dus neen, dat de regensensor nog onbetrouwbaarder was dan de gemiddelde email die ik uit Nigeria ontvang, dat had ik niet door.
Jouw stelling was:
Ik kon met al mijn vorige wagens, zonder enig probleem en zonder mijn ogen van de weg te halen, de ruitenwissers opzetten, in de stand dat ik wenste. Gewoon de hendel draaien of verplaatsen. In de model 3 gaat dat niet, daar moet ik helemaal onderaan naar dat scherm kijken op de middenconsole.

Niet dat de regensensor onbetrouwbaar was. Daar gaat niemand je hier in tegenspreken. Maar dat was hij bij mijn VOLVO en Range Rover ook niet...
Vandaag heb ik zelfs dat hendeltje eens van "dichtbij" bekeken. Guess what.. er staat een ruitenwisser op en een pijltje in welke richting je moet drukken. Dus, de handleiding had je hier waarschijnlijk niet voor nodig gehad.

Wat ik net ben vergeten te proberen, is de stembediening. Maar ik dacht dat "zet ruitenwisser op stand 2" ook werkte.
 
  • Like
Reactions: job-lek
En hoe was het met die elfendertig knopjes, schuifregelaars of draaiknoppen in je ICE. Die vond je ook blindelings?...
De hendels, een aantal knoppen op het stuur en verder 8 fysieke voorgeprogrammeerde knoppen die je op de tast kan vinden.
En nog een goed werkende HUD, waardoor ik met het draaien aan een wieltje op het stuur zelfs de titels van de nummers in mijn multimediacollectie kon lezen.
 
De hendels, een aantal knoppen op het stuur en verder 8 fysieke voorgeprogrammeerde knoppen die je op de tast kan vinden.
En nog een goed werkende HUD, waardoor ik met het draaien aan een wieltje op het stuur zelfs de titels van de nummers in mijn multimediacollectie kon lezen.
En dan toch willen overschakelen naar een iPad op wielen...

Zie hier waar ik van kom, dan vind ik effe naar het scherm kijken (of een voice command gebruiken) echt geen straf.
b228e7d0-3a1a-452f-b940-8b94dc7ef413_045f6da5-a8f5-4974-8790-3e3cc2594182.jpg

En dat had je het stuur nog niet gezien...
b228e7d0-3a1a-452f-b940-8b94dc7ef413_a19675cb-83e8-4351-88cc-d7a6329cc43a.jpg
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and nico180
Ooit lessen in ergonomie gehad?
Om in een spiegel te kijken, moet ik mijn hoofd niet draaien, voor die knop op de onderkant van het scherm jammerlijk genoeg wel.
Ik heb geen les in ergonomie gehad maar wel rijlessen….
In de rechter buitenspiegel kijken is wat lastig zonder je hoofd te draaien. Bij rijlessen leerde je overigens dat je je hoofd moet draaien als je in de spiegel kijkt. Ook bij het invoegen moet je over je schouder kijken. Dus even de ogen van de weg zal niet direct een probleem zijn;)

Overigens mag de volgende firmware update best wel verbetering brengen in de werking van de ruitenwissers, al ervaar ik ze niet zo slecht als velen hier doen voorkomen. Ik heb auto‘s gehad die het slechter deden.
 
  • Like
Reactions: Krisja and job-lek
Mooie is dat ik nu eindelijk de snelheid kan aanpassen boven wat die denkt dat mag (hw3). Alleen niet bij 50 kmh en lager :mad: Maar dat is een minder erg, n-wegen gaat nu goed. Wieletje omhoog of druk op de actuele snelheid en hij houdt het vast. Alleen borden links en kliko's met stickers nog .....
 
Mooie is dat ik nu eindelijk de snelheid kan aanpassen boven wat die denkt dat mag (hw3). Alleen niet bij 50 kmh en lager :mad: Maar dat is een minder erg, n-wegen gaat nu goed. Wieletje omhoog of druk op de actuele snelheid en hij houdt het vast. Alleen borden links en kliko's met stickers nog .....
Dat heeft niet met maximum snelheid te maken maar of er sprake is van gescheiden rijbanen.
 
Hoe bedoel je ? De N-weg voor de bebouwde kom loopt gewoon door. En op de 60 of 80 kmh weg kan het wel hoger, echter op het 50kmh stuk niet (indentieke rijbaan, gewoon strepen). Anyway, aardig beter. Nog niet wat ik graag zou zien (30kmh sticker op kliko en je mag 33kmh........ ook als hij zelf daarvoor aangeeft dat het 60kmh max is, gewoon irritant).
 
Hoe bedoel je ? De N-weg voor de bebouwde kom loopt gewoon door. En op de 60 of 80 kmh weg kan het wel hoger, echter op het 50kmh stuk niet (indentieke rijbaan, gewoon strepen). Anyway, aardig beter. Nog niet wat ik graag zou zien (30kmh sticker op kliko en je mag 33kmh........ ook als hij zelf daarvoor aangeeft dat het 60kmh max is, gewoon irritant).
Zit er een middenberm?