Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.40.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand ook al wel is gehad dat hij soort-van blijft hangen in een update? Reset heeft niet geholpen. Hij staat al een paar dagen zo.
Ik heb dit inderdaad ook met deze update. Hij is geïnstalleerd, maar geeft net zoals bij jou aan dat hij nog aan het downloaden is.
 

Attachments

  • C5E578FC-7FB9-4ADA-B4CB-A9DA6CB1C313.jpeg
    C5E578FC-7FB9-4ADA-B4CB-A9DA6CB1C313.jpeg
    296.5 KB · Views: 46
Ik heb dit inderdaad ook met deze update. Hij is geïnstalleerd, maar geeft net zoals bij jou aan dat hij nog aan het downloaden is.
Ik heb dit paar maanden geleden 2 maal meegemaakt bij het updaten firmware. Bij mij deden ook de camera's, gps etc het niet meer. Vanuit het service centrum erg goed geholpen met het opnieuw pushen van de software en wat reset tips. Mocht allemaal niet baten en moest naar service centrum voor een echte harde reset waarbij de stroom er even helemaal van af gaat. Nam iets minder dan een uur in beslag. Op Youtube staan er filmpjes hoe je het zelf kan doen maar Tesla raadde dat ten strengste af. Hierna gelukkig nooit meer last van gehad
 
Bij ons is de update gelukt maar het lijkt wel of de automatische ruitenwisser nu nog slechter werkt dan voorheen.
Zelfs AP stopt ermee (groot rood stuur en veel piepjes op het scherm) omdat deze niet voldoende zicht meer heeft.
Na de ruitenwisser 1 maal met de hand te bedienen kan AP weer aangezet worden en valt vervolgens kort daarna weer uit omdat het zicht door de regen weer te slecht wordt. (de ruitenwissers staan op auto)
Als de ruitenwissers 3 keer zo vaak zouden wissen als nu het geval is zou het voor mijn gevoel ongeveer goed zijn, hebben meer mensen hier last van?
 
Bij ons is de update gelukt maar het lijkt wel of de automatische ruitenwisser nu nog slechter werkt dan voorheen.
Zelfs AP stopt ermee (groot rood stuur en veel piepjes op het scherm) omdat deze niet voldoende zicht meer heeft.
Na de ruitenwisser 1 maal met de hand te bedienen kan AP weer aangezet worden en valt vervolgens kort daarna weer uit omdat het zicht door de regen weer te slecht wordt. (de ruitenwissers staan op auto)
Als de ruitenwissers 3 keer zo vaak zouden wissen als nu het geval is zou het voor mijn gevoel ongeveer goed zijn, hebben meer mensen hier last van?
Ook hier de wens voor een actievere automatische ruitenwisser...
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Naja, als ik de problemen af en toe zie, ben ik wel blij dat ik nog op de oude versie zit. Heeft tesla ooit een verklaring gegeven voor deze langzame uitrol? Aangezien het OTA is zal het niet een technisch bespreking zijn.

Zou bijna denken dat deze langzame uitrol zo gepland is zodat ze eerst real life data krijgen over de werking van een update en de bugs eruit kunnen halen. Gratis proefkonijntjes, net als met de early adopters van Tesla :confused:.
 
Last edited:
Naja, als ik de problemen af en toe zie, ben ik wel blij dat ik nog op de oude versie zit. Heeft tesla ooit een verklaring gegeven voor deze langzame uitrol? Aangezien het OTA is zal het niet een technisch bespreking zijn.

Zou bijna denken dat deze langzame uitrol zo gepland is zodat ze eerst real life data krijgen over de werking van een update en de bugs eruit kunnen halen. Gratis proefkonijntjes, net als met de early adopters van Tesla :confused:.
Dat laatste klopt. Je ziet vaak een trage uitrol, vervolgens een stop van de uitrol en erna de volgende versie (bv van 36.5.5 naar 36.5.6). Na een paar iteraties de grote uitrol. Meestal gaat het over zaken waar je als gebruiker het verschil niet van merkt. Mocht er een 'grotere' fout zijn, komt de volgende versie heel snel binnen. Prima zo voor mij. Je hebt immers zelf aangevinkt dat je beta-versies wilt ontvangen. Kan je dat ook zo terug uitvinken ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Naja, als ik de problemen af en toe zie, ben ik wel blij dat ik nog op de oude versie zit. Heeft tesla ooit een verklaring gegeven voor deze langzame uitrol? Aangezien het OTA is zal het niet een technisch bespreking zijn.

Zou bijna denken dat deze langzame uitrol zo gepland is zodat ze eerst real life data krijgen over de werking van een update en de bugs eruit kunnen halen. Gratis proefkonijntjes, net als met de early adopters van Tesla :confused:.
Tesla Björn heeft net een zuur filmpje gemaakt over hoe Tesla met de kopers van het eerste uur omgaat (software drukt de laadsnelheid onnodig veel in zijn ogen) Maar hij heeft weinig recht van spreken want heeft er bewust voor gekozen zijn P85 (Millenium Falcon) na jaren terug te kopen, wetende dat er laad-vertragingen waren met de oudere modellen.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: AustinP and job-lek