Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.40.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren heeft mijn jongste zoon aardig wat Tesla KM's gemaakt, uurtje of vijf in de auto. Wat hem opviel (hij rijdt niet heel vaak in de Tesla) is dat het phantom brake bijna helemaal weg is. Zelf rij ik veel vaker en dan vallen dergelijke dingen minder op. Toch leuk ....

En idd de op de hele dag maar eenmaal incidentje gehad en dat was mi verklaarbaar doordat auto in baan links snelheid verminderde en de Tesla niet rechts wilde inhalen...

NB niet alles op AP gereden, hij vindt zelf sturen ook leuk :cool:
 
  • Like
Reactions: job-lek
500 km met 40.6 gereden. Bij daglicht en motregen geen enkele NoA ingreep hoeven maken behalve op een punt waar normaal automatisch een snelweg afslag genomen werd en ik nu dus bijna doorreed. In het donker met motregen was het dramatisch slecht, de ruitenwissers op auto werkte totaal niet, steeds een veel te late respons. Op NoA continu meldingen dat de camera's in de voorspatborden vuil/ verblind waren. Zo slecht dat ik gestopt ben om de camera‘s na te kijken, geen vervuiling oid te zien.. Toen het weer droger was totaal geen problemen meer om de reis verder voort te zetten mbv NoA.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ten opzichte van mijn MS merk ik geen verbetering maar evenmin verslechtering. Het blijft dweilen met de kraan open.
Ik heb vorige week, tijdens een lange rit naar Gent, voor de eerste keer sinds 2005, mijn ruitenwissers manueel bediend. Het was lichtjes aan 't regenen, en mijn model 3 vond het absoluut nodig om de ruitenwissers aan volle snelheid op te zetten. In de rit naar huis vond de wagen het dan weer niet nodig om de ruitenwissers op te zetten, ook al was dat dus nodig.

Ik zie dat wooter ook dit goedspreekt, maar dit is gewoon onacceptabel, amateuristisch prutswerk waarbij mijn veiligheid in het gedrang komt. Want terwijl er in al die vorige wagens nog een praktische hendel was om, indien de regensensor even het noorden kwijt, in te grijpen en bij te sturen zonder mijn ogen van de weg te halen, moet je in een model 3 je ogen van de weg halen om op de juiste plaats op een scherm op een knopje te drukken.

Ook nog op diezelfde terugweg een giga-phantombrake gehad, net op het moment dat ik invoegde in een ander rijvak. Ik zou perfect kunnen begrijpen dat mijn achterligger dacht dat ik een brake check uitvoerde tov hem. Ik hoop alleen dat dit eens niet gebeurt met iemand met een kort lontje achter me.
 
Ik zie dat wooter ook dit goedspreekt, maar dit is gewoon onacceptabel, amateuristisch prutswerk waarbij mijn veiligheid in het gedrang komt. Want terwijl er in al die vorige wagens nog een praktische hendel was om, indien de regensensor even het noorden kwijt, in te grijpen en bij te sturen zonder mijn ogen van de weg te halen, moet je in een model 3 je ogen van de weg halen om op de juiste plaats op een scherm op een knopje te drukken.
De knop zit links aan de hendel, dus ik begrijp je argument niet. Ook: als je op die knop duwt, verschijnen de instellingen van je ruitenwisser op het scherm.

Niet veel verschillend met het moeten decoderen van de puntjes en lijnen op de hendel in een Model S of X, behalve dat je in het duister die puntjes en lijnen niet kan zien.
 
De knop zit links aan de hendel, dus ik begrijp je argument niet. Ook: als je op die knop duwt, verschijnen de instellingen van je ruitenwisser op het scherm.
Ja en dan moet je naar dat scherm kijken
Niet veel verschillend met het moeten decoderen van de puntjes en lijnen op de hendel in een Model S of X, behalve dat je in het duister die puntjes en lijnen niet kan zien.
Ik kon met al mijn vorige wagens, zonder enig probleem en zonder mijn ogen van de weg te halen, de ruitenwissers opzetten, in de stand dat ik wenste. Gewoon de hendel draaien of verplaatsen. In de model 3 gaat dat niet, daar moet ik helemaal onderaan naar dat scherm kijken op de middenconsole.
 
  • Like
Reactions: Koifim
Ja en dan moet je naar dat scherm kijken

Ik kon met al mijn vorige wagens, zonder enig probleem en zonder mijn ogen van de weg te halen, de ruitenwissers opzetten, in de stand dat ik wenste. Gewoon de hendel draaien of verplaatsen. In de model 3 gaat dat niet, daar moet ik helemaal onderaan naar dat scherm kijken op de middenconsole.
Als je 1 maal lichtjes op het knopje op de hendel drukt, wiped die 1 maal en laat het scherm automatisch de 3 standen zien. Die weet je ondertussen blindelings staan en kan je vanuir je ooghoek bedienen Zonder op het scherm te turen.

Dat hij niet perfect werk, daar heb je gelijk in
 
Ja en dan moet je naar dat scherm kijken

Ik kon met al mijn vorige wagens, zonder enig probleem en zonder mijn ogen van de weg te halen, de ruitenwissers opzetten, in de stand dat ik wenste. Gewoon de hendel draaien of verplaatsen. In de model 3 gaat dat niet, daar moet ik helemaal onderaan naar dat scherm kijken op de middenconsole.
In je vorige wagen keek je ook af en toe in je spiegels, dan waren je ogen toch ook even van de weg.;)