Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
ik vind het jammer dat de app geen notificaties meer geeft voor gereed staande software updates. Bij het instappen komt het natuurlijk nooit uit. Wie bedenkt deze 'verbeteringen' toch?

Ik heb .14 ook al draaien. Geen verschillen gemerkt.
Los van deze versie merk ik wel dan EAP in linkerbochten minder goed werkt dan in rechterbochten. Linksof is het echt 'gas/rem/gas/rem/gas/rem'. Niveautje 'gezakt, onvoldoende vooruit kijken'. Hebben jullie dat ook? Of moet ik ff wat laten uitlijnen?
Inderdaad erg merkwaardig, dit lijkt me toch echt een bug (in de app? of de samenwerking tussen de firmware en de app?).
 
Eergisteren nog eens een langer tripje gedaan. Vanuit België naar Winterberg en terug.
Wel een vreemd voorval bij laden aan supercharger in Hilden.

Had twee waypoints ingesteld.
Laden bij Hilden --> locatie A --> locatie B.

Van Hilden naar locatie A zit 131 km wat ongeveer zo'n 50% loss was.
Van locatie A naar locatie B zit er 20 km tussen en dat was ongeveer gelijk aan 4% loss.

Maar toch bleef hij zeggen om bij Hilden 55 minuten te laden (wat neer komt op bijna 100%).
Om met 50 % op locatie A te komen en dan zegt hij ik met 10% aan ging komen op locatie B.
Visueel op de map zag het er dezelfde route uit waarbij ik weet dat dit ongeveer 4% batterij kost.

Na twee keer de route te annuleren geeft hij plots wel aan dat ik al genoeg had om verder te gaan en was het wel correct.

Iemand dit nog al mee gemaakt?
Kan het zijn dat je de planning al had gemaakt voordat je auto thuis was volgeladen? Heb dat ook wel eens gehad. Hij bleef dan rekenen alsof ik met een half lege batterij vertrok maar rekende wel werkelijke batterij waarden. Toen ik de routeplanning herstarte deed hij het wel goed.
 
Kan het zijn dat je de planning al had gemaakt voordat je auto thuis was volgeladen? Heb dat ook wel eens gehad. Hij bleef dan rekenen alsof ik met een half lege batterij vertrok maar rekende wel werkelijke batterij waarden. Toen ik de routeplanning herstarte deed hij het wel goed.
Nope toen ik vertrok in winterberg was hij opgeladen tot 80% toen de navigatie ingesteld. Had het niet door tot aan de suc. Gekke was ook dat ik bij suc route annuleerde en zelfde foute waarden gaf. Na nogmaals proberen was het wel goed.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik kreeg ook geen update.. (kijk regelmatig in tesla app)
Ook nu weer in de auto het "software" menu item geopend..
Enkele minuten erna oranje icoontje dat er software update is. ;)

Lijkt allemaal toeval maar is nu al de 3de keer dat ik een update zo heb getriggert.
Meestal wel als er al even een update is uitgerold.
Het is inderdaad onnavolgbaar. De app geeft de laatste maanden sowieso al geen notificatie, maar vandaag zat ik (tijdens het wachten) een beetje te pielen in het software menu en gaf hij opeens aan dat er nieuwe software was....werd ook wel tijd eigenlijk, aangezien de vorige al meer dan 72 uur oud was...;)
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Heb al een tijdje 2022.4.5, maar nog geen draadje gevonden. Is dat ergens verborgen?