Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Geen problemen hier. Maar ik ga ook niet de HVAC micro-managen, dat is niet de bedoeling.

Zeker in de winter is het belangrijk dat de AC regelmatig werkt om vocht uit het interieur te trekken. AC is niet enkel van toepassing bij warm weer.

En vanzelfsprekend, als je de temperatuur instelt, maar de blazer lager zet, is het eigenlijk alsof je vraagt dat het ding gaat werken, zonder dat het kan werken. Het blazen is nodig om de warme lucht die in de verwarming wordt veroorzaakt, wordt verspreid door het interieur.

Ik bedoel maar, een lijnvliegtuig zal ook niet bewegen als je zegt dat het hitte moet maken in de motoren, maar niet mag blazen.
 
Hier staat de klimaatregeling altijd op automatisch. Op 20,5 graden. Zomer en winter. En zo deed ik dat ook al in mijn vorige auto's. Heerlijk.

Ik snap niet dat mensen de behoefte te hebben om daar allerlei zaken handmatig in te stellen. Bijvoorbeeld: waarom zou je 'm handmatig uit zetten als je een korte rit maakt en dan handmatig je stoelverwarming inschakelen? Gewoon alles op automatisch laten staan; dan zit je altijd goed. Vind ik.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Geen problemen hier. Maar ik ga ook niet de HVAC micro-managen, dat is niet de bedoeling.

Zeker in de winter is het belangrijk dat de AC regelmatig werkt om vocht uit het interieur te trekken. AC is niet enkel van toepassing bij warm weer.

En vanzelfsprekend, als je de temperatuur instelt, maar de blazer lager zet, is het eigenlijk alsof je vraagt dat het ding gaat werken, zonder dat het kan werken. Het blazen is nodig om de warme lucht die in de verwarming wordt veroorzaakt, wordt verspreid door het interieur.

Ik bedoel maar, een lijnvliegtuig zal ook niet bewegen als je zegt dat het hitte moet maken in de motoren, maar niet mag blazen.

Precies daarvan gaat ook je airco stuk. Dat ding moet gewoon draaien dan blijft deze he langste heel.
Er is maar één ding wat ik graag zou willen dat is de op de auto stand de ventilator een standje omhoog of omlaag kunnen zetten.

Ik heb dat in het verleden ook in mijn ICE gehad en dat is wel prettig. Wanner je alleen in de auto zit heb je maar weinig ventilatie nodig in de auto met 5 volwassenen en nat weer kunnen de ruiten soms gaan beslaan op auto. Met AUTO min / mid / max zou je dat kunnen voorkomen zonder dat gelijk alles zelf mag gaan regelen.
 
Hier staat de klimaatregeling altijd op automatisch. Op 20,5 graden. Zomer en winter. En zo deed ik dat ook al in mijn vorige auto's. Heerlijk.

Ik snap niet dat mensen de behoefte te hebben om daar allerlei zaken handmatig in te stellen. Bijvoorbeeld: waarom zou je 'm handmatig uit zetten als je een korte rit maakt en dan handmatig je stoelverwarming inschakelen? Gewoon alles op automatisch laten staan; dan zit je altijd goed. Vind ik.

Ik zou willen dat de automatische stand goed werkt in mijn Model 3. Helaas worden de voeten bij standje automatisch veel te warm. Zelfs op 19 graden is het dan onaangenaam warm. Iets waar begrijp ik meerdere (oudere) Model 3's last van hebben.
 
  • Like
Reactions: Paco
Er is maar één ding wat ik graag zou willen dat is de op de auto stand de ventilator een standje omhoog of omlaag kunnen zetten.

Ik heb dat in het verleden ook in mijn ICE gehad en dat is wel prettig. Wanner je alleen in de auto zit heb je maar weinig ventilatie nodig in de auto met 5 volwassenen en nat weer kunnen de ruiten soms gaan beslaan op auto. Met AUTO min / mid / max zou je dat kunnen voorkomen zonder dat gelijk alles zelf mag gaan regelen.

Leg het voor bij Tesla, exact dit verzoek heb ik al eens ingediend.

Over het vocht, bij langere ritten (10+ minuten) gaat de HVAC altijd aan en krijg het vocht weg. Enige probleem blijft altijd de B-stijl. Als daar eenmaal vocht zit gaat het moeilijk weg. Ik heb vaak ritjes van 2/3 minuten om naar de kazerne te racen. Die doe ik toch echt met de ramen open want zelfs met HVAC aan gaat eerst de auto beslaan. Dan ben ik al op de post......

Overigens, het vocht krijg je het snelste weg door de HVAC aan te zetten met de ramen open. Luchtvochtigheid van de buitenlucht is altijd droger (tenzij het regent natuurlijk).

Maar mijn probleem is gewoon de herrie. Als éénmaal alle condens weg is kan deze makkelijk op standje 2 of 3 en blijft de auto condens vrij.
 
Toch lijkt er ergens iets niet in orde, want niet alleen duurt het bij mij wat langer voor de ruiten beslaan, maar ook maakt de blazer niet eens zo een herrie, en heef niemand het koud.

Moet wel toegeven dat het interieur tegenwoordig op 23º staat, en ik voor de rest alles op 'auto' heb staan. Laat het ding het maar regelen, en dat regelt goed.