Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ook bijzonder dat ik de drempel visualisatie wel zie en jij niet, zou dit aan de HW kunnen liggen (Raven vs non Raven)?

Tsja, geen idee maar juist de drempel visualisatie is wat er kennelijk in de .12 bij is gekomen en aangezien ik op .11 zat dan logisch.


Hier een ‘late’ Raven MS. Merk dat ik regelmatig vooraan in de rij sta qua updates. Ook V11 kreeg ik redelijk snel aangeboden en de 2021.44.30.xx versies heb ik de laatste maand ook al 3 van gehad. Dus qua update aantallen mag ik niet klagen, alleen de logica waarom deze versie ipv de nieuwste heb ik nog niet gevonden.

Zelfde hier, normaliter ontvang ik vaak de "nieuwste" versies ook vlug als ook de patches.
 
  • Informative
Reactions: FrankV
Zou leuk zijn om hier te testen, heb hier een weg van 1300mtr met 15 drempels waar je niet sneller overheen kan dan 18-20 km/hr

Veel drempels zou ik niet hard willen nemen met m'n S.....

Ik zie die FSD videos en daar gaat FSD vaak met 12-15 MIJL overheen. Dus zeg maar 20-25km/u. Dat is echt veel te hard voor veel Nederlandse drempels.

Persoonlijk zou ik graag zien dan AP/TACC tot 10-12km/u comfortabel zou laten "rollen" zonder remmen. Als het echt zo'n drempel weg is zie ik liever dat TACC lekker dan die snelheid blijft rijden zonder jojoen want dat is erg irritant.

Zou ook mooi zijn als de rijhoogte automatisch naar HIGH gaat op zo'n weg op basis van de drempel wildernis.
 
Veel drempels zou ik niet hard willen nemen met m'n S.....

Zou ook mooi zijn als de rijhoogte automatisch naar HIGH gaat op zo'n weg op basis van de drempel wildernis.
Ik zie wel dat ik ze veel sneller kan nemen dan de meeste andere ruime wagens en ik blijf zelfs op de laagste stand staan.
1 keer op high zetten en hij doet het de volgende keer automatisch op die plaats. Maar zoals gezegd, ik doe het nooit meer, tenzij off-road. Bij very high zijn de schokdempers volledig uitgerokken en dempen ze niet meer. Voelt heel ongenaam aan.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Ik zie wel dat ik ze veel sneller kan nemen dan de meeste andere ruime wagens en ik blijf zelfs op de laagste stand staan.

Misschien rij jij met 19"? Met 19" vind ik de S prettiger rijden over de drempels maar ook daar ga ik toch stukken langzamer over de meeste drempels. De auto is gewoon zwaar en bij flinke drempels hoor je dat de auto het zwaar heeft door z'n gewicht.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Misschien rij jij met 19"? Met 19" vind ik de S prettiger rijden over de drempels maar ook daar ga ik toch stukken langzamer over de meeste drempels. De auto is gewoon zwaar en bij flinke drempels hoor je dat de auto het zwaar heeft door z'n gewicht.

Neem ook de meeste drempels stapvoets. Op 21" met een iets te hoge snelheid gaan mijn nekharen overeind staan van de schrapende voorspoiler. Heb er zelfs één voor de deur liggen waar ik toch een aantal keren de bodemplaat tegen de drempel hoorde klappen
 
Misschien rij jij met 19"? Met 19" vind ik de S prettiger rijden over de drempels maar ook daar ga ik toch stukken langzamer over de meeste drempels. De auto is gewoon zwaar en bij flinke drempels hoor je dat de auto het zwaar heeft door z'n gewicht.
Inderdaad 19”. Ik ga voor comfort above beauty.
Al krijg je bij Tesla altijd beide.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik rij ook zomer en winter op een 19" set.
Ik vind 21" wel mooi maar vrees dat het een beetje "te" is qua rijden.
Ik heb mijn X gekocht met de 22" koetswielen, maar rij nu al een jaar met 20" velgen en dat bevalt erg goed.

Maar ben niet overtuigd dat het echt veel scheelt qua verbruik, behalve op langere afstand.
 
Ik rij ook zomer en winter op een 19" set.
Ik vind 21" wel mooi maar vrees dat het een beetje "te" is qua rijden.
Hoe bedoel je ‘te’ qua rijden? Heb beide auto’s op 21” gehad in de zomer en 20” in de winter. Bevalt prima en zeker in combinatie met de luchtvering erg comfortabel. Poosje geleden een loaner van het SeC gehad op 19”, voelde niet meer comfortabel (wel een classic trouwens en geen raven luchtvering).
 
Hoe bedoel je ‘te’ qua rijden? Heb beide auto’s op 21” gehad in de zomer en 20” in de winter. Bevalt prima en zeker in combinatie met de luchtvering erg comfortabel. Poosje geleden een loaner van het SeC gehad op 19”, voelde niet meer comfortabel (wel een classic trouwens en geen raven luchtvering).

De verschillen tussen de auto's zijn veel te groot daarvoor een oordeel te kunnen vormen over alleen de velgmaten.
Ik heb in het begin veel gebruik mogen maken van loaners en het verschil in comfort had een grotere correlatie met de leeftijd dan de KM-stand van de auto's. Je merkte zelfs verschil tussen bijv. een loaner van begin of eind 2017.

Ik heb die van mij nooit gereden met 21" maar met de 19" ben ik blij met de pilot sport qua sturen maar toen de bandenboer er per ongeluk Primacy's onder had gezet merkte ik goed verschil dat het comfort groter werd.
Met 21"verwacht ik dat het comfort minder zal zijn. Dat wil niet zeggen dat het slecht is en met een Raven die al weer 2-3 generaties nieuwer is dan mijn 2018 model S is ook het onderstel en de luchtvering anders dan bij die van mij.

Dus voor mijn versie lijkt mij een 21" setje net "te".
Dat scheelt natuurlijk ook wat je belangrijk vindt. Hou je van veel gummen dan heeft een 21" set wellicht de voorkeur.
 
  • Like
Reactions: FrankV
De verschillen tussen de auto's zijn veel te groot daarvoor een oordeel te kunnen vormen over alleen de velgmaten.
Inderdaad. Die van mij is ook oud, maar toen ik een prefacelift loaner kreeg (zonder bergruimte in hetvmidden) had ik toch wat camionettegevoel. Kan ook in mijn hoofd geweest zijn net door de open ruimte vooraan. De RWD droeg ook niet bij aan het comfort.
 
De verschillen tussen de auto's zijn veel te groot daarvoor een oordeel te kunnen vormen over alleen de velgmaten.
Ik heb in het begin veel gebruik mogen maken van loaners en het verschil in comfort had een grotere correlatie met de leeftijd dan de KM-stand van de auto's. Je merkte zelfs verschil tussen bijv. een loaner van begin of eind 2017.

Ik heb die van mij nooit gereden met 21" maar met de 19" ben ik blij met de pilot sport qua sturen maar toen de bandenboer er per ongeluk Primacy's onder had gezet merkte ik goed verschil dat het comfort groter werd.
Met 21"verwacht ik dat het comfort minder zal zijn. Dat wil niet zeggen dat het slecht is en met een Raven die al weer 2-3 generaties nieuwer is dan mijn 2018 model S is ook het onderstel en de luchtvering anders dan bij die van mij.

Dus voor mijn versie lijkt mij een 21" setje net "te".
Dat scheelt natuurlijk ook wat je belangrijk vindt. Hou je van veel gummen dan heeft een 21" set wellicht de voorkeur.

Inderdaad te veel verschil tussen de diverse modellen. Heb er 21" onder liggen voor de 'looks', maar zeker niet voor het gummen. Vind range en comfort belangrijk, maar de 19" wielen eigenlijk net te klein. Daarom ook totaal geen interesse gehad in een performance model, power gebruik ik toch niet en de stoplicht sprintjes geloof ik wel.
 
Eergisteren nog eens een langer tripje gedaan. Vanuit België naar Winterberg en terug.
Wel een vreemd voorval bij laden aan supercharger in Hilden.

Had twee waypoints ingesteld.
Laden bij Hilden --> locatie A --> locatie B.

Van Hilden naar locatie A zit 131 km wat ongeveer zo'n 50% loss was.
Van locatie A naar locatie B zit er 20 km tussen en dat was ongeveer gelijk aan 4% loss.

Maar toch bleef hij zeggen om bij Hilden 55 minuten te laden (wat neer komt op bijna 100%).
Om met 50 % op locatie A te komen en dan zegt hij ik met 10% aan ging komen op locatie B.
Visueel op de map zag het er dezelfde route uit waarbij ik weet dat dit ongeveer 4% batterij kost.

Na twee keer de route te annuleren geeft hij plots wel aan dat ik al genoeg had om verder te gaan en was het wel correct.

Iemand dit nog al mee gemaakt?
 
Eergisteren nog eens een langer tripje gedaan. Vanuit België naar Winterberg en terug.
Wel een vreemd voorval bij laden aan supercharger in Hilden.

Had twee waypoints ingesteld.
Laden bij Hilden --> locatie A --> locatie B.

Van Hilden naar locatie A zit 131 km wat ongeveer zo'n 50% loss was.
Van locatie A naar locatie B zit er 20 km tussen en dat was ongeveer gelijk aan 4% loss.

Maar toch bleef hij zeggen om bij Hilden 55 minuten te laden (wat neer komt op bijna 100%).
Om met 50 % op locatie A te komen en dan zegt hij ik met 10% aan ging komen op locatie B.
Visueel op de map zag het er dezelfde route uit waarbij ik weet dat dit ongeveer 4% batterij kost.

Na twee keer de route te annuleren geeft hij plots wel aan dat ik al genoeg had om verder te gaan en was het wel correct.

Iemand dit nog al mee gemaakt?
Da's vreemd. Ik heb recent ook een trip gemaakt met een lange rit heen, meerdere tussenstops 'op locatie' en dan een lange rit terug, en dat ging super goed. Heb zelfs niet de moeite genomen om tijdens de middagpauze aan een AC lader te hangen omdat de navigatie voldoende laden aan de superchargers begroot had.
 
ik vind het jammer dat de app geen notificaties meer geeft voor gereed staande software updates. Bij het instappen komt het natuurlijk nooit uit. Wie bedenkt deze 'verbeteringen' toch?

Ik heb .14 ook al draaien. Geen verschillen gemerkt.
Los van deze versie merk ik wel dan EAP in linkerbochten minder goed werkt dan in rechterbochten. Linksof is het echt 'gas/rem/gas/rem/gas/rem'. Niveautje 'gezakt, onvoldoende vooruit kijken'. Hebben jullie dat ook? Of moet ik ff wat laten uitlijnen?