Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
1640244132323.png
 
Kreeg vandaag een melding dat ik toch echt moet proberen de auto aan de wifi te krijgen (heb er best veel problemen mee ivm driedubbel glas). Die melding heb ik echt heeel lang niet gezien, dus zie het als een aankondiging van wat gaat komen. :)
 

Wat natuurlijk weer dikke BS is.... "depending on regulatory approvals" het rookgordijn wat Elon al jaren gebruikt om aan te geven waarom zaken niet goed werken.

Het feit dat verkeersborden en verkeersregels niet worden geinterpreteerd heeft niks noppes nada met "regulatory approval" en ik ben dat soort uitspraken en beloften wel echt een beetje zat. Zeer waarschijnlijk krijgen we dan dezelfde Level 3 features als Mercedes maar dat is vrij nutteloos als daar geen goede verkeersregeldetectie routines en borden detectie achter zit.
 
Had ik ook @Stream. Mijn oplossing: een Mikrotik mAP Lite in mijn TWC geplaatst (moet je er wel een utp heenbrengen). Het AP is niet veel groter dan een luciferdoosje. De Tesla heeft nu toegang tot een eigen wifi-netwerk dat door de buurman nog wel eens wordt geleend wanneer zijn Ziggo er weer eens uit ligt haha...

Wat een goede tip!!!!!

Bijv iedereen met een Maxem heeft al een kabeltje lopen...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek and peter85
Had ik ook @Stream. Mijn oplossing: een Mikrotik mAP Lite in mijn TWC geplaatst (moet je er wel een utp heenbrengen). Het AP is niet veel groter dan een luciferdoosje. De Tesla heeft nu toegang tot een eigen wifi-netwerk dat door de buurman nog wel eens wordt geleend wanneer zijn Ziggo er weer eens uit ligt haha...
Mikrotik RouterOS, ow dat is beginners-spul :p Net 2 avonden bezig geweest onze servers in het datacenter op een Mikrotik geconfigureerd te krijgen, dus hopelijk is deze wat simpeler. Als deze micro-AP geen dingen als "/ip firewall nat" heeft, dan klinkt dat als een goede.

Afgelopen jaar heb ik alle onderdelen voor een laadpaal aangeschaft, maar heb het zo ontzettend druk gehad op de zaak dat ik het nog niet heb afgemaakt en geïnstalleerd. In dat ontwerp zit ook een wifi-AP via een netwerkkabel, alhoewel ik toen een ander had uitgezocht (maar nog niet gekocht).
 
  • Funny
Reactions: peter85
Wat natuurlijk weer dikke BS is.... "depending on regulatory approvals" het rookgordijn wat Elon al jaren gebruikt om aan te geven waarom zaken niet goed werken.

Het feit dat verkeersborden en verkeersregels niet worden geinterpreteerd heeft niks noppes nada met "regulatory approval" en ik ben dat soort uitspraken en beloften wel echt een beetje zat. Zeer waarschijnlijk krijgen we dan dezelfde Level 3 features als Mercedes maar dat is vrij nutteloos als daar geen goede verkeersregeldetectie routines en borden detectie achter zit.
Pff deze tweet lijkt op mijn vroegere auto reverse cassettedeck
je swingt lekker mee op de muziek maar op een gegeven moment: hoeveel keer heb ik dat nummer nou al gehoord? 😉