Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag weer omng 500 km gereden nu op 44.25.2. Het was rustig op de weg dus rijden met NoA zeer aangenaam, geen gekke zaken meegemaakt.. nog wel wat onnodige rijstrook wissel voorstellen en dan krijg je dus ook de camera view. In de avond op onverlichte wegen is je eigen richting aanwijzer verlichting wel wat hinderlijk. Dit valt dan weer mee wanneer er voldoende straatverlichting aan staat. Wel hinderlijk is dat auto grootlicht onvoorspelbaar werkt. Had het standaard aan staan maar op donkere stukken schakelde het het grootlicht niet in echter op drukkere goed verlichte punten weer wel enjuist dan zorgde het voor overlast. Heb het nu dus maar uitgezet
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Daarom vroeg ik ook naar (pre) raven S/X :)

Zit eigenlijk niets in de update behalve subwoofer volume control wat ik interessant vind maar ik hoop nog steeds dat hier dan de beloofde vision based autopark in zit en mogelijk een betere NOA/AP
Hier staat nog een klein overzicht van wat voor welke types is vrijgegeven, maar dat wat je zoekt staat er ook niet helemaal tussen….
 
Eerlijk gezegd, geef mij de oude UI maar weer. Ik ben er niet echt over te spreken, de navigatie laat ook niet meer het aankomst % zien. Vind 'm ook niet erg smooth draaien en e.e.a. hapert nu. Ook de kaarten als je die uitzoomt is erg traag, net zoals Youtube niet meer op volledig scherm bij mij kon draaien omdat hij dan ging bufferen en haperen. Vind 't niet meer zo strak allemaal en handig terwijl dat juist de kracht van Tesla was/is.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: djlorenz and Hbrink
Eerlijk gezegd, geef mij de oude UI maar weer. Ik ben er niet echt over te spreken, de navigatie laat ook niet meer het aankomst % zien. Vind 'm ook niet erg smooth draaien en e.e.a. hapert nu. Ook de kaarten als je die uitzoomt is erg traag, net zoals Youtube niet meer op volledig scherm bij mij kon draaien omdat hij dan ging bufferen en haperen. Vind 't niet meer zo strak allemaal en handig terwijl dat juist de kracht van Tesla was/is.
Aankomstpercentage is wel degelijk zichtbaar.
 
Last edited:
Aamkomstpercentage is wel degelijk zichtbaar.
Smeer het er nog maar wat in 😝
Still waiting...

Screen Shot 2021-12-26 at 20.24.36.png
 
  • Funny
Reactions: Epyx and Enzo63
Idd, gewoon de route volledig uitvouwen en onderaan staat de % bij aankomst.
Ik vind de nieuwe lay-out alvast een verbetering.
De gekleurde apps zien er wat cheap uit maar storen niet.
Blinde spot herkenning is top alleen in het donker wordt het beeld verblind door het knipperlicht.
Is zeker zichtbaar, alleen als je een route hebt van 150KM en je moet 4 A4 pagina’s naar beneden scrollen is het niet heel gunstig. Dat was voorheen niet zo, dus vind dat echt een stap achteruit.. 😞 de light show is wel heel cool.
 
Idd, gewoon de route volledig uitvouwen en onderaan staat de % bij aankomst.
Ik vind de nieuwe lay-out alvast een verbetering.
De gekleurde apps zien er wat cheap uit maar storen niet.
Blinde spot herkenning is top alleen in het donker wordt het beeld verblind door het knipperlicht.
Het is niet zichtbaar wanneer je meer dan 6 navigatiestappen hebt, tenzij je gaat scrollen in je route. Vroeger stond de laatste stap van de navigatie standaard op je scherm, nu is dat niet meer het geval.
 
  • Like
Reactions: Runescom
Is inderdaad minder handig, maar aan de andere kant kun je je afvragen wat het toevoegt. Als je een route invoert ga je op dat moment toch rijden en kun je er niets aan veranderen. Moet je onderweg laden dan gaat de route vanzelf langs de SuC net als bij de vorige versie. Eenmaal aan het rijden keek ik nooit in de navigatie hoeveel SoC ik nog bij aankomst zou hebben. Onderweg zie je op je hoofdscherm toch wel hoeveel km of % je op dat moment hebt. Als je het energiescherm in de favorieten zet zie je het nu ook met 1 klik.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Is inderdaad minder handig, maar aan de andere kant kun je je afvragen wat het toevoegt. Als je een route invoert ga je op dat moment toch rijden en kun je er niets aan veranderen. Moet je onderweg laden dan gaat de route vanzelf langs de SuC net als bij de vorige versie. Eenmaal aan het rijden keek ik nooit in de navigatie hoeveel SoC ik nog bij aankomst zou hebben. Onderweg zie je op je hoofdscherm toch wel hoeveel km of % je op dat moment hebt. Als je het energiescherm in de favorieten zet zie je het nu ook met 1 klik.
Waarom zetten ze eigenlijk informatie op dat scherm? Ze zouden alles achter knoppen kunnen zetten. Dan kun je alles vinden met een druk op de knop.
De idee is dat je de belangrijkste info rechtstreeks op dat scherm ziet.
Ik moest enkele weken geleden in Luxemburg stad zijn. Ik wist dat ik ter plekke niet zou kunnen laden, en ik wou eigenlijk niet stoppen aan de supercharger in de heenrit omdat er 's morgens aardig wat file richting Luxemburg is en ik misschien te laat zou aankomen in de rechtbank. Ik wou dus minstens 15% soc overhouden bij aankomst om na de rechtszaak te laden aan een supercharger. Er is daar heel wat hoogteverschil waardoor je niet zomaar op basis van afgelegde km kan extrapoleren hoeveel je overhoudt. En terwijl de temperatuur nog OK was toen ik vertrok, werd het ook voortdurend kouder (10°C -> 2°C).
Ik was drie weken geleden in staat om de evolutie van mijn verwachte SOC te volgen (en ik had eigenlijk niet zoveel over) en tegelijkertijd de navigatie te volgen.
In de toekomst ga ik in zo'n geval moeten klooien met meerdere schermen, of zitten scrollen in het navigatie overzicht.

Vertel mij eens waarom naast de verwachte aankomsttijd, de nog af te leggen afstand én de verwachte resterende reistijd dan zoveel belangrijker zijn, want die staan er wel alle drie.
 
Is inderdaad minder handig, maar aan de andere kant kun je je afvragen wat het toevoegt. Als je een route invoert ga je op dat moment toch rijden en kun je er niets aan veranderen. Moet je onderweg laden dan gaat de route vanzelf langs de SuC net als bij de vorige versie. Eenmaal aan het rijden keek ik nooit in de navigatie hoeveel SoC ik nog bij aankomst zou hebben. Onderweg zie je op je hoofdscherm toch wel hoeveel km of % je op dat moment hebt. Als je het energiescherm in de favorieten zet zie je het nu ook met 1 klik.
Juist, en daarbij kun je beter in je enegie scherm kijken om daar te zien met welk % je aankomt. Heb. Nog wel geen route met meerdere stops gepland dus weet nog niet hoe het er dan uitziet. Nu je het enegie icoon op het begonscherm kunt zetten gaat dat mi ook makkelijker
 
  • Informative
Reactions: cracktro
Daarom vroeg ik ook naar (pre) raven S/X :)

Zit eigenlijk niets in de update behalve subwoofer volume control wat ik interessant vind maar ik hoop nog steeds dat hier dan de beloofde vision based autopark in zit en mogelijk een betere NOA/AP
Ik heb hem binnen, Model S December 2017.

Ben nog niet de auto in geweest want er staat allemaal rommel voor mijn garagedeur.