Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Met deze update kreeg ik ook nu de update waar vision based autopark in zit. Het gebruikt iets teveel vision lijkt want het werkt nu helemaal vaker niet dan wel!

Bijzonder toch...

Verder vind ik de spacing erg groot in de nieuwe UI. De stijl is wel fraai maar er zit wel heel veel marge overal.

Gezien de UI is te customizen snap ik niet dat je zelf kunt kiezen of je stoelverwarming en ontwasen knoppen wilt hebben. Dat is naast muziek de meest gebruikte functies.

Jammer dat S niet bij het gebruik van het knipperlicht de blinkercam kan tonen. Ik had gehoopt dat dat dan b.v. in de cockpit te zien zou zijn. Dat zou echt heel fraai zijn.

Nog niet de multipoint nav kunnen gebruiken maar dat is eigenlijk de enige feature die er bij is gekomen voor mij



Maar we moeten kennelijk op de 3e kerst in 2023 wachten voor de eerder beloofde features :cool:
Plus je browser scherm is gehalveerd en je kan spotify/tidal niet meer verder spoelen.

Let op. Het woordje nacht hebben ze wel gewijzigd naar dark. Zal effe wennen worden. Maar zie eigenlijk ook geen dingen waarvan ik wow kan zeggen.
 
Voor het eerst in jaren is dit een hele grote achteruitgang van bepaalde altijd goedwerkende functies (en verbetering van een paar andere zoals dead-angle camera, waypoints)
vooral het selecteren van chargers moet voor de wintersport weer als voorheen werken s.v.p. en ik heb ook graag de optie om mijn seatheating zelf te besturen (alhoewel de automatic seatheating gisteren eigenlijk best goed heeft gewerkt, dus misschien moet ik dat net als zelf-rijden langzamerhand maar eens gaan loslaten). Ruitenwissers gisteravond ook weer te vaak moeten aanduwen. En dat strakke 50-tintengrijs in de UI moet ook terug. Daar lever ik de lichtshow graag voor in. Ook het preheaten is onvoldoende intuïtief. Want ondanks ik dacht dat ik het na de rit gisteren had uitgezet begon -ie vanmorgen gewoon weer ongewenst voor te verwarmen. gelukkig wel met waarschuwing in de app, dus dat was in ene paar seconden weer uitgezet (maar ik weet niet voor hoe lang. Wat gaat ie morgen doen?)
 
  • Like
Reactions: OttoR and Enzo63
Plus je browser scherm is gehalveerd en je kan spotify/tidal niet meer verder spoelen.

Let op. Het woordje nacht hebben ze wel gewijzigd naar dark. Zal effe wennen worden. Maar zie eigenlijk ook geen dingen waarvan ik wow kan zeggen.
Spotify kun je wel verder spoelen. Vlak boven meelopen lijntje boven menu, zie foto.

20211227_145753.jpg
 
Da's de handmatige defrost die zat er al langer in dacht ik. Maar ik zou het bij gepland vetrek automatisch aan en uit hebben bij temperaturen rond het vriespunt. Of desnoods een 'defrost' schuifje naast het 'precondition' schuifje in gepland vertrek. Nu stond ik vanaochtend naast een behaaglijk warme auto waarvan de deur niet open en dicht kon omdat de ruit nog was vastgevroren :)
Je kunt een hogere temperatuur instellen bij vertrek, Bij voorverwarmen tot 22 graden waren bij mij de ramen en de (100 % zeker daarvoor nog) vastgevroren deuren bij vertrek gangbaar. Daarnaast daalt de temperatuur door de opening van deur(en) toch al tot onder de 20 graden, dus dat is comfort. Verder op de ingestelde tijd vertrekken natuurlijk, niet eerder. Wat het nog kan verbeteren is : Nog hogere temperatuur of tijd iets vroeger dan feitelijk vertrek. Defrost moet bij een voldoende opgewarmde auto in ieder geval nooit nodig te zijn (tenzij er 2 cm ijzel op ligt, maar dan is rijden vermoedelijk sowieso niet mogelijk)
 
Last edited:
Toch mis ik mijn kaartjes met de trip-informatie. Had al leuk geweest dat dit via een eigen knop op te roepen was geweest. De energie-grafiek heeft wel een eigen knop, dat is dus een vooruitgang.

Dit is dan ook een eerste release (voor sommigen dan toch...). Zoals bij alle software releases krijg je verbeteringen en aanpassingen. Sommige omdat de originele bugs bevatten, anderen omdat er geluisterd wordt naar wat de klant zegt en wil.
Ik ben er zeker van tegen dat ik versie 11 heb ontvangen (ja, ik ben nog steeds wachtende 😤) er al aan de aanpassingen gewerkt wordt...
 
Er zijn zeker ook verbeteringen. In de oude UI moest je de instellingen van grootlicht bv altijd via het menu instellen. Nu komt het verlichtingsmenu direct linksonder in beeld als je groot licht aanzet, net als met de instellingen van de ruitenwissers.
Ik denk dat de nieuwe UI niet zozeer een verslechtering is, maar meer even wennen.
Zelf nooit gesnapt waarom je niet op de symbolen van de lichten zelf kan klikken om het verlichtingsmenu te krijgen. Mistlichten aanzetten vind ik zelf problematisch. Juist op een moment dat je moet opletten, moet je via het scherm gaan.
 
Ben wel een beetje teleurgesteld, en zie niet goed in waarom bepaalde functies voor onze oude auto's uit 2019 niet kunnen.
Blindspot en Live sentry had toch wel moeten kunnen. Auto seatheating (weet niet of het handig is) moet toch ook kunnen?

Maar goed blijkbaar moeten wij goedkopere M3 en MY auto's kopen, om er weer bij te horen. ;)
 
  • Like
Reactions: bartdv