Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Maar handig is het niet.
Het viel mij gisteren op dat de verwachte aankomsttijd bij navigatie niet meer wordt bijgewerkt. Ik zou 9:15 aankomen gaf hij aan bij vertrek, maar door verkeer werd dat later. Om 9:20 uur stond er nog steeds dat ik om 9:15 uur zou aankomen. Vreemd…
Das vreemd. Bij mij werd het vorige week wel aangepast. Korter overigens door verdwijnen van een stremming. Heb je een Premium connectivity abonnement?
 
Voor de eerste keer kon ik AP niet activeren, geen foutmelding, gewoon geen AP optie aangeboden. Stuurwiel reset haalde niets uit. De hele rit met de hand gestuurd… afzien (220km) Uiteindelijk bij de SUC de auto helemaal uit gezet, en dat zet kennelijk ook de AP computer uit. Daarna was AP er weer. Een of andere vastloper in een van de processen. De auto’s en strepen werden wel getoond, lane departure warning deed het niet meer.

De auto staat nu bij Tesla Tilburg voor een nieuwe kabelboom deel voor. De louvres gingen niet meer open bij superchargen, en de auto kreeg het knap benauwd: net een straalvliegtuig op de taxibaan… 🥴
 
Nope. Dat maakte het nog vreemder.
Dus als ik je goed begrijp heb je eerst een bestemming 220km verderop ingevoerd en was de verwachte SoC toen 17%. 30 minuten voor aankomst, dus zeker een dik uur later, heb je de bestemming gewijzigd naar een SuC en toen was de verwachte SoC 10%. Bij aankomst bij die SuC was de SoC 6%.

De eerste berekening was gebaseerd op 100kmph vermoed ik. Als je in werkelijkheid 130kmph rijdt zal de SoC logischerwijs lager zijn.

Wat je niet vermeldt is of je tijdens de rit het energie scherm open had en de SoC telkens aangepast werd. Dat doet mijn MS namelijk wel altijd. Het maakt niet uit of ik een melding krijg om onder een bepaalde snelheid te blijven om de bestemming te kunnen halen. Het komt regelmatig voor, zeker in Duitsland, dat ik die melding gewoon eerst negeer, wetende dat er verderop toch een een stuk met wegwerkzaamheden komt waar je maar 80kmph mag. In het energie scherm zie ik dan dat ik de bestemming niet eens ga halen, om vervolgens een half uur later (na het 80kmph stuk) weer met een verwachte SoC van 2% of meer aan te komen. In mijn ervaring is het energie scherm zéér accuraat, past zich dynamisch aan en pas de laatste 20-30 minuten van je trip moet je echt gaan opletten als je verwachte SoC onder de 5% komt. Ik durf zonder problemen aan te sturen op een SoC van 1 of 2%. Bij het navigeren naar een SuC kun je het beste met 10% of meer aankomen zodat het laden direct met > 100kWh begint.

Laatste tip: gebruik de quote functie op dit forum, dan vallen je posts tenminste te volgen, nu moet men scrollen om te zien op welke vraag je antwoord ;).
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Had het nog niet hier besproken gezien (of gemist): je kan makkelijk tussen makkelijk tussen media wisselen.

20220112_193057.jpg
 
Nu zelf ook even kunnen spelen met V11. Viel wel mee met leren, maar het heeft een hoog WTF-gehalte voor mij. Dan heb ik het over de UX en UI - het voelt gehaast in elkaar gezet als een tussenversie. Beetje zoals Windows printers - is sinds 1995 nooit af geweest.

Het menu-voor-eigen-dingen is zo beperkt, dat je met radio, Tidal en Spotify (kids), je al praktisch vol zit. :( Ik vind het echt super-irritant dat ze zooooveel ruimte gebruiken voor klimaat (zit ik haast nooit aan), en voor dagelijkse zaken ik een UX-hint krijg: dat moet je niet willen. Heb menig boek en artikel over UX doorgelezen (want combi van psychologie en techniek, dus erg interessant), en ik snap gewoon niet waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt - het volgt de design-theorieën niet.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
44.30.6 bij vriend aan het installeren...Neem aan alleen bugfixes.

Update

 
Last edited:
Kun je daar de stoel- en ruitverwarming niet vastzetten?
En is de volumeknop rechts ook verdwenen?
Volumeknop rechts zit er nog, alleen net niet op de foto.
En stoel en ruitverwarming kun je daar niet vastzetten. Die komen tevoorschijn met kleine pop up als je op < of > naast temperatuur instelling drukt of met grote klimaatvenster als je op temperatuur instelling drukt.

Overigens heb ik alleen radio vastgezet en niet bijvoorbeeld Spotify omdat je vanuit radio ook makkelijk tussen audiobronnen kunt wisselen zoals @Stream in post #735 hierboven ook aangeeft.
 
  • Like
Reactions: job-lek
2021.44.30.6 wordt momenteel uitgerold op mijn M3P; nog geen release notes beschikbaar. Wel iets over een fix van de warmtepomp op een aantal sites. Ben eens benieuwd, zo meteen maar eens een rondje gaan rijden en zien of er 'iets' veranderd is. Iemand al ervaring hiermee?
 
Overigens heb ik alleen radio vastgezet en niet bijvoorbeeld Spotify omdat je vanuit radio ook makkelijk tussen audiobronnen kunt wisselen zoals @Stream in post #735 hierboven ook aangeeft.
Enige nadeel als je dat doet en je hebt Spotify verborgen (ingeschoven) aan staan, en je drukt op radio, hij eerst naar radio over schakelt. Dan kan je daarna vanuit de radio weer overschakelen naar Spotify.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings