Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben er toch nog echt niet achter hoe dit precies werkt. En in de handleiding kan ik alleen maar vinden dat je toch echt op een van de pijltjes moet drukken, en hierdoor dus je temperatuur even aanpast voor dat dit popup schermpje tevoorschijn komt.

View attachment 755543
Er zijn echt wel meer mogelijkheden dan deze die in de handleiding staan omschreven;)

Ik zou zeggen stap in de auto en probeer enkele tips die hier al eerder zijn gegeven en je zult je verbazen over het feit dat er meer kan dan in de (beknopte) handleiding staat omschreven. Je kunt de instellingen op meerdere manieren aanpassen, de vraag is natuurlijk of je het specifiek via het kleine snelmenu wilt doen:)
 
Last edited:
Sterker nog. Ik heb de afgelopen 10 jaar nog niet 1x de mistlampen nodig gehad.
Ik weet dat de wetgeving in BE anders is maar je mislampen achter aan doen bij meer dan 50m zicht is in NL verboden.
Voor is het verboden bij meer dan 200m zicht. Dan ook nog zijn mistlampen volledig idioot om te gebruiken in de ochtend- en avondspits daar je nog geen 20m van elkaar rijdt.

Toch hele volksstammen deze ochtend die bij 500-1000m zicht de volledige verblindende misverlichting aan hebben alsof ze een kermisattractie zijn.
Kom eens een paar weken wonen op de Veluwe zou ik zeggen. Ik mag wekelijks meerdere keren gedurende de schemering of daarna tussen de weilanden doorrijden. Geen straatverlichting, smalle wegen en in deze tijd (heel) vaak mist. Dan zijn mistlampen echt heel erg fijn om de contouren van de weg te kunnen zien en op tijd te kunnen anticiperen op fietsers en wandelaars.
 
Dat zou namelijk niet nodig moeten zijn. Behalve dat ik als gebruiker eigenlijk weinig zin heb om na elke major sw update (een deel van) de interfacing met mijn auto opnieuw te moeten leren vind ik dat in het geval van een auto ook nog eens gevaarlijk. Iedere keer weer een periode waarin ik niet blindelings kan beschikken over functies als ruitenwissers, mistlampen, verlichting, achterruitverwarming, navigatie, tripcomputers en bandenspanningsindicatie. Omdat ze op andere plaatsen zitten en / of ineens via menu's en handige shortcuts bediend moeten worden. Suboptimaal.
Dat vind ik nou juist zo leuk! Net of je iedere keer een nieuwe auto hebt. ik kan altijd erg genieten van het vinden van de features van mijn nieuwe wagen.
 
Er zijn echt wel meer mogelijkheden dan deze die in de handleiding staan omschreven;)

Ik zou zeggen stap in de auto en probeer enkele tips die hier al eerder zijn gegeven en je zult je verbazen over het feit dat er meer kan dan in de (beknopte) handleiding staat omschreven. Je kunt de instellingen op meerdere manieren aanpassen, de vraag is natuurlijk of je het specifiek via het kleine snelmenu wilt doen:)
Het ging mij om het kleine popup menuutje idd ;) Maar de tip van swipen vanuit onder is wel handig om het grote menu tevoorschijn te krijgen voor climate control instellingen.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Gezien de artificiele alzheimer die de ruitenwissers hebben in een tesla, lijkt de makkelijk vindbare knop me een stuk noodzakelijker!
en niet alles wat Elon zegt hoef je voor waar aan te nemen. Dat van die knoppen bijvoorbeeld is grote onzin. Verwarming instellen gaat makkelijker met knoppen.
Als je een auto met knoppen wou, heb je niet opgelet tijdens de proefrit.
 
Kom eens een paar weken wonen op de Veluwe zou ik zeggen. Ik mag wekelijks meerdere keren gedurende de schemering of daarna tussen de weilanden doorrijden. Geen straatverlichting, smalle wegen en in deze tijd (heel) vaak mist. Dan zijn mistlampen echt heel erg fijn om de contouren van de weg te kunnen zien en op tijd te kunnen anticiperen op fietsers en wandelaars.
Je bent niet de enige die landelijk woont, en als het hier mistig is, moet ik enkel mijn auto grootlichten uit zetten.
 
Het ging mij om het kleine popup menuutje idd ;) Maar de tip van swipen vanuit onder is wel handig om het grote menu tevoorschijn te krijgen voor climate control instellingen.
Ik krijg het grote menu ook als ik op de temperatuur druk zonder te swipen. Zo pas ok niet ongewild de temperatuur aan.
Ik heb ook nog steeds de mistlichten in het snelmenu.
S/X vs 3/Y verschillen vermoed ik?
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Tuurlijk joh. En daarom maakt het niet uit hoe de interface eruit ziet in een Tesla.. lekker makkelijke fanboy redenering weer.
Ja joh, want het is een regelrechte ramp en we hebben er een nieuw wereldprobleem bij.
We weten het ondertussen wel: “vroegah was alles betah“ maar geen nood, veranderingen zijn op komst.

Zou het geen idee zijn om een apart draadje aan te maken rond dit onderwerp? “Janken over de UI” en dan kunnen we elkaar daar wat passief-agressief gaan bestoken. We kunnen er misschien nog een polletje aan vasthangen 😂
 
Enige wat ververvelend is: icoontjes en text te klein (leesbril voor nodig). Mag allemaal wel slagje groter. En echt duidelijk zijn de icoontjes ook weer niet (een berg kleurtjes).
Voeg daar aan toe dat de tijd dat een melding op het scherm blijft staan te kort is.
Voordat je door hebt dat er een melding is, focust en leest is de melding al weer weg.
(Waarschijnlijk leeftijd 🤔)
 
44.30.2

Vanochtend de sentry viewer opgestart en daarna de clip verwijderd. Scherm bleef open en was niet meer 'dicht' te klikken. Geen kruisje, swipen werkte niet, niets. Gaan rijden (misschien gaat het na x minuten vanzelf weg) maar hielp ook niet. Uiteindelijk maar even een reset met scrollwieltjes... Dat hielp...
 
44.30.2

Vanochtend de sentry viewer opgestart en daarna de clip verwijderd. Scherm bleef open en was niet meer 'dicht' te klikken. Geen kruisje, swipen werkte niet, niets. Gaan rijden (misschien gaat het na x minuten vanzelf weg) maar hielp ook niet. Uiteindelijk maar even een reset met scrollwieltjes... Dat hielp...

Ik heb dit bij de V11 software bij meerdere vensters opgemerkt. Er zit geen kruisje meer om het venster te verwijderen. Je krijgt het venster weg door te swipen (als het werkt natuurlijk). Ik vind dit minder intuïtief.