Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Vannochtend geupdate naar: 2021.44.30.11 (vanaf V10 nog)

Als ik achteruitrijd doen mijn zij- x2 en achteruitrijdcamera's het niet meer, nooit problemen mee gehad. Tevens is het hele scherm na de installatie ineens donker (alsof dark mode aanstaat, waarom moet dat aangepast zijn na een update). Soft Reset (2 stuurknopjes en rem) lijkt niet te helpen. Meer mensen dit ervaren?
 
Vannochtend geupdate naar: 2021.44.30.11 (vanaf V10 nog)

Als ik achteruitrijd doen mijn zij- x2 en achteruitrijdcamera's het niet meer, nooit problemen mee gehad. Tevens is het hele scherm na de installatie ineens donker (alsof dark mode aanstaat, waarom moet dat aangepast zijn na een update). Soft Reset (2 stuurknopjes en rem) lijkt niet te helpen. Meer mensen dit ervaren?
Heb ik ook gehad. De tip die ik hier gekregen heb was "swipen over het scherm" en ik heb het beeld terug.
 
De accu van de auto was rond een 20%, nu na het opladen, lijken de problemen verdwenen te zijn.
Navigeren werkte niet en de achteruirijdcamera's dus ook niet. Dat lijkt nu weer te doen.
Ben benieuwd of de problemen terugkomen als de accu weer leger raakt.
 
Dit verklaart niet mijn euvel. In het donker als ik in de stad rij, gaan de wissers aan bij de straatlantaarns (en nee, het regent niet, het miezert niet een er is geen opspattend water). Ik zet ze dus vaak uit in de avond.

Zo vaak meegemaakt dit met m'n Model S. Zonder reden zomaar op een droge ruit wissen. Soms zelfs meteen in de snelste stand. Vooral net na het instappen maar bij het instappen heb ik het al lang niet meer meegemaakt.
 
Zo vaak meegemaakt dit met m'n Model S. Zonder reden zomaar op een droge ruit wissen. Soms zelfs meteen in de snelste stand. Vooral net na het instappen maar bij het instappen heb ik het al lang niet meer meegemaakt.
Een vlieg, spatje van voorganger, vogelstront, een mug die plast…
Mijn ‘echte’ regensensor durft dat ook wel eens doen. Of s’morgens na het wissen van de dauw, nog lang blijven wissen, als de ruit al lang droog is.
 
Ik kan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het geen vliegen, spatjes, stront of plassende muggen zijn.

De reden zit echt in een combinatie van donker en straatverlichting. In het begin nooit last van gehad, en opeens speelde het probleem op. Tesla heeft ook geen idee.

Maar goed.... dit is mijn grootste ergernis, dus mijn leed is te overzien.
Een vlieg, spatje van voorganger, vogelstront, een mug die plast…
Mijn ‘echte’ regensensor durft dat ook wel eens doen. Of s’morgens na het wissen van de dauw, nog lang blijven wissen, als de ruit al lang droog is.
 
Het is niet een keer op een droge ruit. Het is structureel in de avond op een droge ruit.

En ja, ik verwacht absoluut dat de service monteur er in ieder geval serieus naar kijkt. Dat is namelijk zijn taak, om grote en kleine issues serieus te bekijken. Het kan uiteraard zijn dat de conclusie is dat hij er niets aan kan doen. Maar een klant die een issue meldt serieus nemen, ja, dat is het minste wat ze moeten doen.

En daarbij: tesla heeft er serieus naar gekeken, daarover zal je mij ook niet horen klagen. Het enige wat ik over 'klaag' is dat mijn wissers automatisch aangaan in het donker, zonder enige reden. En nee, ik lig er niet wakker van, maar dit is de enige rariteit die ik heb met mijn auto.

Stel je voor dat je als service-medewerker je moet bezig houden met zo een akkefietjes. Meneer komt binnen met de klacht dat de ruitenwisser eens een keer op een droge ruit wist in het duister. Hij vraagt of we er iets aan kunnen doen.
 
Het is niet een keer op een droge ruit. Het is structureel in de avond op een droge ruit.

En ja, ik verwacht absoluut dat de service monteur er in ieder geval serieus naar kijkt. Dat is namelijk zijn taak, om grote en kleine issues serieus te bekijken. Het kan uiteraard zijn dat de conclusie is dat hij er niets aan kan doen. Maar een klant die een issue meldt serieus nemen, ja, dat is het minste wat ze moeten doen.

En daarbij: tesla heeft er serieus naar gekeken, daarover zal je mij ook niet horen klagen. Het enige wat ik over 'klaag' is dat mijn wissers automatisch aangaan in het donker, zonder enige reden. En nee, ik lig er niet wakker van, maar dit is de enige rariteit die ik heb met mijn auto.
Ik denk toch dat je er gewoon vrede mee moet nemen voorlopig. Dit gebeurt bij mij en de rest ook.

Je weet dat die wissers niet altijd 100% werken. Dit zuigt en je kan moord en brand schreeuwen maar om nu te denken dat ze het voor jouw gaan of kunnen oplossen vanuit een lokaal SEC?
Daar doe je volgens mij jezelf teveel eer aan en verlies je gewoon.

Als er iets aan wordt gewijzigd, zit dit in een volgende update....voor iedereen en het SEC zal het wss nog niet eens geweten hebben.

Uiteraard is het melden goed zodat het gedocumenteerd wordt en het probleem meer visibiliteit krijgt/geprioriseerd wordt maar laat het vooral niet aan je hart komen
 
Stel je voor dat je als service-medewerker je moet bezig houden met zo een akkefietjes. Meneer komt binnen met de klacht dat de ruitenwisser eens een keer op een droge ruit wist in het duister. Hij vraagt of we er iets aan kunnen doen.
Als bedrijf moet je je klanten naar mijn idee altijd serieus nemen, hoe groot of hoe klein het probleem ook is. Een klant die zich niet gehoord voelt zal de volgende keer mogelijk ander keuzes maken.
 
Het is niet een keer op een droge ruit. Het is structureel in de avond op een droge ruit.

En ja, ik verwacht absoluut dat de service monteur er in ieder geval serieus naar kijkt. Dat is namelijk zijn taak, om grote en kleine issues serieus te bekijken. Het kan uiteraard zijn dat de conclusie is dat hij er niets aan kan doen. Maar een klant die een issue meldt serieus nemen, ja, dat is het minste wat ze moeten doen.

En daarbij: tesla heeft er serieus naar gekeken, daarover zal je mij ook niet horen klagen. Het enige wat ik over 'klaag' is dat mijn wissers automatisch aangaan in het donker, zonder enige reden. En nee, ik lig er niet wakker van, maar dit is de enige rariteit die ik heb met mijn auto.

Een regensensor voelt niet of iets, wat er op de ruit land, ook nat is.
Ook de traditionele regensensor gaat soms af overdag en in het donker als er iets op de ruit komt zonder dat het regent.

Geregeld gehad dat ook die af gaat zonder dat het moet of niet als het wel moet.
Ja, hij werkt iets beter dan de camera gestuurde sensor van Tesla maar is ook verre van perfect.
 
De reden dat ik standaard de ruitenwisser uit zet. Ik zet hem pas op 'auto' zet als het regent :cool:. Maar ja, soms vergeet je het uit te zetten en dan rij je weer en opeens uit het niets gaan de wissers bewegen.

Het probleem is dat de camera gewoon niet hetzelfde beeld heeft als de bestuurder en dus andere "eisen" heeft maar zowel het camera huis als de bestuurder dezelfde ruitenwisser delen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Voor de goede orde: ik lig totaal niet wakker van dit enige 'issue' dat ik heb met mijn auto. Maar ik noemde het even omdat er over ruitenwissers gesproken werd, eerder in de thread.

(en helaas, het gebeurt ook in de zomer, waar mij voorruit echt gortdroog is ;)). Ik vermoed dat het iets met de camera te maken heeft, die de schittering van de lamp verkeerd oppakt als een regendruppel. Maar goed... small thing, zeker als ik sommige early adopters van de Model S zie wat die af en toe melden.
 
Als bedrijf moet je je klanten naar mijn idee altijd serieus nemen, hoe groot of hoe klein het probleem ook is. Een klant die zich niet gehoord voelt zal de volgende keer mogelijk ander keuzes maken.
Ja en nee. Ik kan me voorstellen dat je sommige klanten liever kwijt dan rijk bent.

Ik heb misschien wat overdreven, maar in dit geval weet je dat het in de software zit en dat een lokale service agent niet veel kan veranderen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Niet helemaal mee eens. Blijkbaar is wat ik ervaar toch net even wat anders dan de meeste rijders ervaren met de wissers. En daarbij zijn er ook legio rijders die nooit op een forum komen en dus ook geen enkel idee hebben of iets een veel voorkomend probleem is of waar de mogelijke oorzaak zou kunnen liggen.

Ook deze klanten moet je gewoon netjes en serieus tegemoet treden. Ja, je zal als service monteur een vraag of opmerking tig keer krijgen, maar dat mag voor je benadering van de klant niets uitmaken. Als dat je benadering laat beïnvloeden, dan zal je een hoop klanten wegjagen, zoals @Mars2020 ook aangeeft.

Maar goed... back to the topic: software update. :)

Ja en nee. Ik kan me voorstellen dat je sommige klanten liever kwijt dan rijk bent.

Ik heb misschien wat overdreven, maar in dit geval weet je dat het in de software zit en dat een lokale service agent niet veel kan veranderen.
 
  • Like
Reactions: Mars2020