Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop niet dat hij terugkomt. Er is sinds de eerste release namelijk niks verbeterd. Soms tijdelijk....tijd voor een frisse wind
Karpathy is verantwoordelijk voor het team dat de software ontwikkelt om op basis van de camerabeelden zijn omgeving te herkennen.

Autopilot, de software die op basis van die herkenning beslist om hoe te rijden, is een ander team.

Bovenal is onze huidige Europese Autopilot al 2 jaren legacy, en gaat alle effort naar FSD Beta, die in Europa nog niet beschikbaar is.
 
Ja precies, misschien beter op het FSD draadje uithuilen tot de beta hier ook beschikbaar komt. En dan zal iedereen even zijn mond houden van verbazing. Denk je nou werkelijk dat op die ouwe tak waar wij op zitten nog veel effort wordt gezet. Zou wel heel erg dom zijn. Net zoiets als autofabrikanten die nog nieuwe modellen met verbrandingsmotoren ontwikkelen voor 2025 en verder: kansloos.
 
Ik sta de laatste tijd weer vaker in de file en laat het filerrijden dan lekker over aan de autopilot. Maar wat is dat slecht geworden zeg. AP wacht tot er een flink gat is, trekt dat keihard op en gaat vervolgens hard in de remmen als de autos voor mij weer stilstaan.
Op chill zetten en rijafstand op 3. Desnoods fileprofiel voor aanmaken.
 
  • Informative
Reactions: Stream
Ik sta de laatste tijd weer vaker in de file en laat het filerrijden dan lekker over aan de autopilot. Maar wat is dat slecht geworden zeg. AP wacht tot er een flink gat is, trekt dat keihard op en gaat vervolgens hard in de remmen als de autos voor mij weer stilstaan. Dat deed AP in het verleden echt veel beter.
Het maakt ook geen verschil met autopilot op korte of op lange afstand tot de auto voor mij.

Oh precies hieraan ergerde ik me ook sinds enige tijd. Zo erg dat ik het bij korte files maar gewoon zelf overneem. Volgafstand vergroten naar 4/5 en acceleratie op chill zetten maakt het iets beter, maar nog steeds verre van fijn. Terwijl dit voorheen altijd prima werkte!
 
Extra berijder aanmaken met andere instellingen zodat je met (bijna) 1 druk op het scherm alle instellingen kunt wijzigen.
Onrustig gedrag in de file was bij mij ook aanwezig maar gisteren had ik nergens last van (softwareversie 2022.16.1.2 / ik rij overigens nooit op chill)
Ik noem het bij mij rugpijn profiel🤫. Bij lange afstanden heb ik twee aparte bestuurder-profielen met compleet andere zetel instellingen. Handig.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ja precies, misschien beter op het FSD draadje uithuilen tot de beta hier ook beschikbaar komt. En dan zal iedereen even zijn mond houden van verbazing. Denk je nou werkelijk dat op die ouwe tak waar wij op zitten nog veel effort wordt gezet. Zou wel heel erg dom zijn. Net zoiets als autofabrikanten die nog nieuwe modellen met verbrandingsmotoren ontwikkelen voor 2025 en verder: kansloos.
Het is dom om je klanten aan hun lot over te laten en dat zal je terug gaan zien in de marktpositie van Tesla.
 
Het is dom om je klanten aan hun lot over te laten en dat zal je terug gaan zien in de marktpositie van Tesla.
Geen redelijk denkende klant zal het erg vinden nog even voort te modderen met de huidige AP als daardoor Beta FSD misschien sneller komt.
Waarom zou je werken aan iets suboptimaals. En ik wens iedereen veel succes bij de concurrentie. Die zijn pas écht ver met zelfrijdende auto's. Die doen het vooral goed als ze op rails gezet worden.
 
image.jpg

Is dit een bekend euvel bij jullie? Hij blijft halverwege vaak op 0B/s staan. Wellicht is hij dan dingen aan het uitpakken en installeren alvorens verder te gaan. Nu is hij het laatste stuk aan het uitvoeren.

Niet ideaal als je via een hotspot moet downloaden, maar ook na reset gaat het niet anders dus het zal wel een feature zijn en geen bug 😉
 
Is ook bij mij zo. Dat is het moment dat ik van in de ondergrondse parking twee verdiepen hoger ga. Tegen dat ik boven ben staat de update klaar om te installeren.
Dit is hooguit 2 minuten, maar 2 minuten naar een 0 B/s scherm kijken lijkt inderdaad een uur 😂

Wat de Hotspot betreft: in een ander draadje geeft een Nederlander de raad om een unlimited data abbo te nemen 🤣
En,... zo lang als hij op 0 B/s staat maakt het weinig uit voor je hotspot, dan is er toch geen data verbruik of zie ik dit verkeerd?
 
Is ook bij mij zo. Dat is het moment dat ik van in de ondergrondse parking twee verdiepen hoger ga. Tegen dat ik boven ben staat de update klaar om te installeren.
Dit is hooguit 2 minuten, maar 2 minuten naar een 0 B/s scherm kijken lijkt inderdaad een uur 😂

Wat de Hotspot betreft: in een ander draadje geeft een Nederlander de raad om een unlimited data abbo te nemen 🤣
En,... zo lang als hij op 0 B/s staat maakt het weinig uit voor je hotspot, dan is er toch geen data verbruik of zie ik dit verkeerd?
Klopt, ik doe het ook met een onbeperkte data bundel dus het downloaden maakt mij niet uit. Maar precies wat je zegt, ongeduldig naar een scherm kijken en denken dat hij niets doet is erger 😂
 
View attachment 820354
Is dit een bekend euvel bij jullie? Hij blijft halverwege vaak op 0B/s staan. Wellicht is hij dan dingen aan het uitpakken en installeren alvorens verder te gaan. Nu is hij het laatste stuk aan het uitvoeren.

Niet ideaal als je via een hotspot moet downloaden, maar ook na reset gaat het niet anders dus het zal wel een feature zijn en geen bug 😉
Mijn observatie op basis van het forum is dat het blijven hangen van een update nagenoeg altijd gebeurt omdat de update is teruggetrokken door Tesla. Als je de Teslafi Firmwaretracker bekijkt, zal je meestal zien dat deze versie gestopt is en een nieuwe versie uitrolt. Even geduld dus...
 
Mijn observatie op basis van het forum is dat het blijven hangen van een update nagenoeg altijd gebeurt omdat de update is teruggetrokken door Tesla. Als je de Teslafi Firmwaretracker bekijkt, zal je meestal zien dat deze versie gestopt is en een nieuwe versie uitrolt. Even geduld dus...
Nee, dat is niet wat hij bedoelt. Wel dat halverwege het downloaden dat vaak even stopt om dan weer verder te gaan. Hier ook.
 
Last edited: