Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds afgelopen weekend 2022.12.13.2 ontvangen. Mijn indruk is dat het stroomverbruik lager is geworden. Verbruik zit nu tussen 140-150 wh/km terwijl het verbruik eerder 160-170 wh/ km was. Ik rijd ik een M3 LR uit 2019. Herkennen andere forumleden dit ook?
 
Rijden op 12.3.2

Klein stukje maar: Naarden-Soest

1) de afslag van A1 naar Baarn (vier keer baan naar rechts) ging prima;
2) daarna een vrij harde bocht die ik normaal handmatig pak. Nu eens laten rollen en ging prima! Iets harder dan ik zelf had gedaan, maar oke. En ... Geen gezeur over overpakken Ed.
3) daarna ook eens op verder uitgeprobeerd (50 en 80). Op zich ging het wel, maar gezien de weg vond ik de snelheid te hoog: veel snelheidsremmers.

Dus prima.

Enige minpunt: vaak blijft de auto op max 50 staan terwijl het echt 80 zou moeten zijn

Nu bij bandenboer grin
 
  • Like
Reactions: OttoR
Mooi dat ze die GUI blijven tweaken.
Net rit van kleine 4 uur met de nieuwe versie. Geen verrassingen, behalve dat ik een paar keer snel, volgens mij zonder nag, een gele kaart kreeg. Misschien is dat de camera die naar me gluurt nu.
Irritant / nuttig, vel m’n definitieve oordeel nog niet.
Gisteren binnen 2 minuten drie keer tik op m’n vingers van de nag, terwijl ik bij keer 2 en 3 echt wel alert was. Hij lijkt soms heel snel ongelukkig. Omstandigheden op de weg waren neutraal.
Iemand die dit herkent of zit het tussen mijn oren? 🤔
 
  • Like
Reactions: Dan84 and OttoR
Gisteren binnen 2 minuten drie keer tik op m’n vingers van de nag, terwijl ik bij keer 2 en 3 echt wel alert was. Hij lijkt soms heel snel ongelukkig. Omstandigheden op de weg waren neutraal.
Iemand die dit herkent of zit het tussen mijn oren? 🤔
Hier hetzelfde. De nag is dwingender doordat het sneller gaat van vriendelijk naar te laat naar mijn indruk.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Doorgaans blij met de updates, de laatste gewoon niet en volgens mij deze keer meer dan 1%.

Klein testje, hoeveel % van jullie heeft bij het proberen indrukken van de zoek knop voor muziek wel eens per ongeluk de equalizer in beeld gekregen? Bij mij is die score 100%; zelf en tot nu toe elke passagier naast me die muziek wil zoeken…
Haha ja hier ook altijd de verkeerde knop. Dikke vingers blijkbaar.
 
Gisteren binnen 2 minuten drie keer tik op m’n vingers van de nag, terwijl ik bij keer 2 en 3 echt wel alert was. Hij lijkt soms heel snel ongelukkig. Omstandigheden op de weg waren neutraal.
Iemand die dit herkent of zit het tussen mijn oren? 🤔
Zelfde, de nag lijkt steeds slechter (erger) te worden. Ik rij altijd met handen aan het stuur maar dat lijkt nauwelijks nog geregisteerd te worden. Toch maar weer kijken naar de AP assistenten op aliexpress.
 
Twee retourtjes Amsterdam-Hoogeveen afgelopen week, en wat ritjes door de stad. Ging best prima, en wil maar 3 dingen uitlichten.
- achter (vracht)auto's blijven plakken gaat lastig. Lijkt alsof ie soms vergeet dat ie plakt en dan wordt de afstand ineens een heel stuk groter. Een situatie waar dat gebeurt is wanneer de snelheid naar beneden gaat, zoals bij een heuvel.
- remmen voor invoegers schat ie vaak behoorlijk verkeerd in, en dan wordt er onverwachts geremd. Als een invoeger de situatie slecht inschat, is dat sowieso mijn probleem niet - ik laat ruimte over, maar ga niet op het allerlaatste moment remmen.
- de snelheid zakt soms weg. Ik grijp altijd in, dus weet niet wat er gaat gebeuren als ik niks doe. Het gaat sowieso 7 km onder de adviessnelheid, en is best lastig om te corrigeren - ik doe de self-driving volledig uit om het goed te krijgen.

Voor de rest is het ontspannend rijden met lane-assist (ook bekend als FSD).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Vanmiddag had ik op de terugweg uit Amsterdam weer eens last van een spookauto rechts van me. Dat is echt onacceptabel. Of ik op AP rij of niet de auto denkt vrijwel continu dat er rechts naast me een andere auto zit. Dus bij opritten neemt cruise control gas terug om de niet bestaande auto tussen te laten. Als ik een baan naar rechts ga gaan de alarmbellen af omdat ik tegen een niet bestaande auto dreig te botsen. Camera's schoongemaakt, reset uitgevoerd. Niets helpt. Om even een indruk te geven wat dat betekent voor het rijden een paar screenshots van alle meldingen in een tijdsbestek van tien minuten.
20220501_205026.jpg
20220501_205034.jpg
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Vanmiddag had ik op de terugweg uit Amsterdam weer eens last van een spookauto rechts van me. Dat is echt onacceptabel. Of ik op AP rij of niet de auto denkt vrijwel continu dat er rechts naast me een andere auto zit. Dus bij opritten neemt cruise control gas terug om de niet bestaande auto tussen te laten. Als ik een baan naar rechts ga gaan de alarmbellen af omdat ik tegen een niet bestaande auto dreig te botsen. Camera's schoongemaakt, reset uitgevoerd. Niets helpt. Om even een indruk te geven wat dat betekent voor het rijden een paar screenshots van alle meldingen in een tijdsbestek van tien minuten.
View attachment 799474View attachment 799475
Spooky.

Zou nog eenmaal proberen camera's te kalibreren. Helpt dat ook niet dan naar SeC.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Twee retourtjes Amsterdam-Hoogeveen afgelopen week, en wat ritjes door de stad. Ging best prima, en wil maar 3 dingen uitlichten.
- achter (vracht)auto's blijven plakken gaat lastig. Lijkt alsof ie soms vergeet dat ie plakt en dan wordt de afstand ineens een heel stuk groter. Een situatie waar dat gebeurt is wanneer de snelheid naar beneden gaat, zoals bij een heuvel.
- remmen voor invoegers schat ie vaak behoorlijk verkeerd in, en dan wordt er onverwachts geremd. Als een invoeger de situatie slecht inschat, is dat sowieso mijn probleem niet - ik laat ruimte over, maar ga niet op het allerlaatste moment remmen.
- de snelheid zakt soms weg. Ik grijp altijd in, dus weet niet wat er gaat gebeuren als ik niks doe. Het gaat sowieso 7 km onder de adviessnelheid, en is best lastig om te corrigeren - ik doe de self-driving volledig uit om het goed te krijgen.

Voor de rest is het ontspannend rijden met lane-assist (ook bekend als FSD).
Dat plots vertragen heb ik ook al regelmatig voor gehad. Hij remt niet bruusk maar begint plots te vertragen alsof hij inhoud voor iets terwijl ik op een recht stuk zit zonder verkeer rondom mij. Ik anticipeer dan direct dus weet ook niet wat erna komt maar denk dat we die phantombrakes al zo gewoon geworden zijn dat we er verschrikt van zijn😂
 
Vanmiddag had ik op de terugweg uit Amsterdam weer eens last van een spookauto rechts van me. Dat is echt onacceptabel. Of ik op AP rij of niet de auto denkt vrijwel continu dat er rechts naast me een andere auto zit. Dus bij opritten neemt cruise control gas terug om de niet bestaande auto tussen te laten. Als ik een baan naar rechts ga gaan de alarmbellen af omdat ik tegen een niet bestaande auto dreig te botsen. Camera's schoongemaakt, reset uitgevoerd. Niets helpt. Om even een indruk te geven wat dat betekent voor het rijden een paar screenshots van alle meldingen in een tijdsbestek van tien minuten.

Dat is echt erg raar. Ik vermoed toch dat het aan de auto/instellingen ligt, anders zou 90% van de aanwezigen hier last van moeten hebben. Ik zou in dit geval echt een call aanmaken en dit via SeC spelen.

Ik herken wel het inhouden waar auto's invoegen, maar niet als er geen auto rijdt. En Tesla snapt (uiteraard) niet dat een auto de spitsstrook oprijdt in plaats van in te voegen. Dus daar geef ik klein beetje stroom bij.

Ik hoop dat ze dit echt voor je kunnen oplossen, want dit lijkt mij inderdaad geen doen...
 
Vanmiddag had ik op de terugweg uit Amsterdam weer eens last van een spookauto rechts van me. Dat is echt onacceptabel. Of ik op AP rij of niet de auto denkt vrijwel continu dat er rechts naast me een andere auto zit. Dus bij opritten neemt cruise control gas terug om de niet bestaande auto tussen te laten. Als ik een baan naar rechts ga gaan de alarmbellen af omdat ik tegen een niet bestaande auto dreig te botsen. Camera's schoongemaakt, reset uitgevoerd. Niets helpt. Om even een indruk te geven wat dat betekent voor het rijden een paar screenshots van alle meldingen in een tijdsbestek van tien minuten.
Ik denk ook dat er iets kapot is.