Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Even los van 2022.12. Iemand een workaround voor de automatische herkenning van snelheidsborden? Ik irriteer me al een jaar als ik een op provinciale weg met 80 km/uur rij en de snelheid gaat plots terug naar 60 omdat de camera's een 60 km bord op een parallelweg hebben gezien. Waarom kan je dan niet gewoon overrulen? Ik kan het tenminste niet vinden.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Even los van 2022.12. Iemand een workaround voor de automatische herkenning van snelheidsborden? Ik irriteer me al een jaar als ik een op provinciale weg met 80 km/uur rij en de snelheid gaat plots terug naar 60 omdat de camera's een 60 km bord op een parallelweg hebben gezien. Waarom kan je dan niet gewoon overrulen? Ik kan het tenminste niet vinden.
Nope... Is inderdaad irritant. Vanuit Tesla is het simpel: (E)AP en FSD zijn alleen bedoeld voor snelweg... Vraag mij daarom ook niet waarom hij wel borden herkent en voor verkeerslichten stopt :cool:
 
Ik had al een tijdje last van de kofferbak die alleen in 3 stappen geheel open wilde gaan. Na het loggen van een service verzoek kreeg ik vanmorgen onderstaande reactie:

Goedemorgen, bedankt voor het nemen van een afspraak bij Tesla. We hebben bevestiging gekregen van het Software Team dat de gevoeligheid van de achterste kofferklep zal worden aangepast in een update die binnenkort wordt verstuurd. Momenteel is er nog geen precieze datum bekend. Als de kofferklep nog steeds vastloopt bij softwareversie 20.22.16, kan u een afspraak maken via de applicatie. Uw actuele softwareversie is zichtbaar in de instellingen van de wagen. Met vriendelijke groeten, Tesla Mobile Service
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik heb gisteren ongeveer 100km op EAP gereden en geen last gehad van nag’s. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik slechts één hand aan het stuur heb waardoor er altijd een lichte druk op het stuur staat.
Die houding heb ik mezelf ook aangeleerd (als best werkend en minst nags veroorzakend). Linker elleboog op de arm-rest, handje aan het stuur.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Nope... Is inderdaad irritant. Vanuit Tesla is het simpel: (E)AP en FSD zijn alleen bedoeld voor snelweg... Vraag mij daarom ook niet waarom hij wel borden herkent en voor verkeerslichten stopt :cool:
Ik heb maar een oplossing. Op de 201 weet ik precies waar die 60 km borden op de ventwegen staan. Bij de een (Mijdrecht) stuur ik half rechts van de weg af als hij links verschijnt. Dan mist hij hem en blijf ik op 80. De tweede, iets verderop, bedot ik … door er … ik schaam me voor mezelf en Tesla om het toe te geven … even te versnellen naar 120 km/uur. Dan mist hij het 60 bord. Wel even wat ruimte laten aan mijn voorganger. Dat Tesla dit probleem al twee jaar niet aanpakt (diverse malen gemeld) en blijft doorgaan met de onhaalbare FSD voor usa, frustreert mij enorm. Koop geen Tesla.
 
Op 1 of andere manier heb ik een shortcut gekregen in de Home Screen van Tesla.

Ik heb echter geen idee hoe ik dit gedaan heb maar vind het wel handig.

Iemand een idee hoe ik er meer op krijg.

Dark sky is mijn weerbericht. Hij staat ook in mijn favorieten te samen met anderen. Alleen dark sky staat op het Home Screen.


B79E2EF0-D344-47C4-AFA0-54CE566971D7.jpeg
 

Attachments

  • 69F1A80C-9214-4DE0-BE4D-A6ED49F01D30.jpeg
    69F1A80C-9214-4DE0-BE4D-A6ED49F01D30.jpeg
    460.2 KB · Views: 42
  • 4F56FFBF-E276-43DE-B4AC-81B5E18DB1EE.jpeg
    4F56FFBF-E276-43DE-B4AC-81B5E18DB1EE.jpeg
    473.3 KB · Views: 50
Op 1 of andere manier heb ik een shortcut gekregen in de Home Screen van Tesla.

Ik heb echter geen idee hoe ik dit gedaan heb maar vind het wel handig.

Iemand een idee hoe ik er meer op krijg.

Dark sky is mijn weerbericht. Hij staat ook in mijn favorieten te samen met anderen. Alleen dark sky staat op het Home Screen.


View attachment 800430
Ik heb daar tslamirror staan, laatst of meest bezocht? 🤷‍♂️
 
Versie 12.3.2, NoA/FSD

Naarden Almere VV kent twee scherpe bochten: bij de oprit van de A1 naar de A6 en terug van de A6 naar de A1 richting Amersfoort.

Ik moet zeggen dat beide bochten echt heel goed genomen werden!! En ook geen kermis met 'overpakken' en 'beperkt sturen' meer!

Dus, compliment mag ook wel eens.... 👍
 
Vanmiddag had ik op de terugweg uit Amsterdam weer eens last van een spookauto rechts van me. Dat is echt onacceptabel. Of ik op AP rij of niet de auto denkt vrijwel continu dat er rechts naast me een andere auto zit. Dus bij opritten neemt cruise control gas terug om de niet bestaande auto tussen te laten. Als ik een baan naar rechts ga gaan de alarmbellen af omdat ik tegen een niet bestaande auto dreig te botsen. Camera's schoongemaakt, reset uitgevoerd. Niets helpt. Om even een indruk te geven wat dat betekent voor het rijden een paar screenshots van alle meldingen in een tijdsbestek van tien minuten.
View attachment 799474View attachment 799475
Gisteren even langs SeC Den Haag gereden. Ze hebben alles genoteerd en vragen de logs op. Wordt vervolgd.
 
Vandaag was het weer weg. Schiet mij maar lek.
Ik herken dit wel en mijn Model 3 op 2022.12.3 laat vrijwel iedere dag alle alarmbellen afgaan als ik op de A10 bij Amsterdam of op de A2 bij Maarssen over meerdere rijbanen rustig van de linker of middenstrook naar de uitvoegstrook helemaal rechts ga. Ook als er helemaal geen andere autos rijden geeft mijn auto de waarschuwingen die Paul beschrijft.

@Paul: laat jouw scherm visualisaties van spookautos zien?
 
  • Like
Reactions: OttoR
Bij het voor koelen van het interieur gaat steeds de zetelverwarming aan op stand 1, bij een binnentemperatuur van 43°🥵
Ik moet die dus steeds zelf afzetten.
Nog iemand dit fenomeen?
Staat automatische stoelverwarming aan? Ik heb het nu uitgezet voor de zomer, omdat hij bij prachtig weer toch de stoelverwarming opzet. Wel nog niet getest of dit als bij 43 graden binnentemperatuur zo is.
 
Persoonlijk vind ik deze release 2022.12.* wel een van de betere in de afgelopen tijd. Zitten een aantal fixes in (stoelverwarming weer te pinnen op de menubar, 4G modem komt niet meer in een deep sleep / reboot na het starten van de auto, en nog wat andere kleinere fixes).
 
Met .12.3.2 nu het probleem dat AP het niet doet. Toont ook geen andere voertuigen tenzij de collision warning afgaat. Reset tijdens het rijden hielp niet. Veel foutmeldingen bij reboot zoals sos ecal maintenance totdat de modem was opgestart.
Hopelijk opgeslot na parkeren