Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Met .12.3.2 nu het probleem dat AP het niet doet. Toont ook geen andere voertuigen tenzij de collision warning afgaat. Reset tijdens het rijden hielp niet. Veel foutmeldingen bij reboot zoals sos ecal maintenance totdat de modem was opgestart.
Hopelijk opgeslot na parkeren
Zojuist identieke ervaring. Overigens een week of 3 geleden ook een keer meegemaakt met andere software versie.
Reset tijdens rijden lost probleem niet op, auto afsluiten en weer openen wel :cool:.

Er was bij mij overigens wel 1 "toevallige" overeenkomst -> ik had via de app de ramen op ventilatie gezet. Doe ik niet zo vaak maar recent 2x gedaan en toevallig(?) beide keren een AP storing. Lijkt met dus meer toeval maar misschien toch stiekem niet :rolleyes:
 
Ik heb zo om de drie weken dat bij het ontgrendelen van de wagen de schermen heeeeeel lang zwart blijven. Vandaag waren ze na 5 minuten nog zwart. Ik hoorde de MCU(2) draaien. De reset uitgevoerd, ik hoorde de MCU stil vallen en rebooten. Daarna alles ok.
Ik had het al met de vorige versie en had toen een service request ingelegd, maar kreeg direct een bericht terug dat het met de volgende update wou opgelost zijn. Niet dus.
 
Met .12.3.2 nu het probleem dat AP het niet doet. Toont ook geen andere voertuigen tenzij de collision warning afgaat. Reset tijdens het rijden hielp niet. Veel foutmeldingen bij reboot zoals sos ecal maintenance totdat de modem was opgestart.
Hopelijk opgeslot na parkeren
Heb je er een USB stick o.i.d. in zitten? Dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. USB stick er uit en even later werkt het weer. Je moet vervolgens je USB stick formatteren en weer terug steken.
 
  • Like
Reactions: Woek
Zojuist identieke ervaring. Overigens een week of 3 geleden ook een keer meegemaakt met andere software versie.
Reset tijdens rijden lost probleem niet op, auto afsluiten en weer openen wel :cool:.

Er was bij mij overigens wel 1 "toevallige" overeenkomst -> ik had via de app de ramen op ventilatie gezet. Doe ik niet zo vaak maar recent 2x gedaan en toevallig(?) beide keren een AP storing. Lijkt met dus meer toeval maar misschien toch stiekem niet :rolleyes:
Bij ons van de week de camera aan de achterkant die het niet deed. Na 500km en diverse herstarts nog steeds niet. De volgende ochtend deed hij het gewoon weer. Was overigens nog met 2022.12.3.1
 
Heb je er een USB stick o.i.d. in zitten? Dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. USB stick er uit en even later werkt het weer. Je moet vervolgens je USB stick formatteren en weer terug steken.
Formatteren niet nodig toch? Gewoon even je USB stick eruit (natuurlijk wel netjes unmounten) en er weer in, en opgelost. Heel vreemde bug, ook eCall werkt niet en 4G heeft ook problemen.
 
Hi
Heb je er een USB stick o.i.d. in zitten? Dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. USB stick er uit en even later werkt het weer. Je moet vervolgens je USB stick formatteren en weer terug steken.
Hier zelfde probleem - geen autopilot, geen cruise control en auto ziet er geparkeerd uit tijdens het rijden. Tesla gebeld, dubbele reset gedaan (scroll wieltjes en daarna helemaal uitschakelen met alle usb poorten leeg en 2 minuten laten staan) loste niets op. Bij de volgende stop gaan we de schijf formatteren, al vraag ik me af of het veel uithaalt want ik had de schijf voor de dubbele reset al verwijderd.
 
Hi

Hier zelfde probleem - geen autopilot, geen cruise control en auto ziet er geparkeerd uit tijdens het rijden. Tesla gebeld, dubbele reset gedaan (scroll wieltjes en daarna helemaal uitschakelen met alle usb poorten leeg en 2 minuten laten staan) loste niets op. Bij de volgende stop gaan we de schijf formatteren, al vraag ik me af of het veel uithaalt want ik had de schijf voor de dubbele reset al verwijderd.
Update: harde schijf geformatteerd en probleem is opgelost! Dank voor de tip!!!
 
versie 12.3.2

Naarden - Zwolle VV

Heenweg 0 disengagements! Terwijl het best wel redelijk druk was. Zelfs A1 naar A28 ging goed.

Terug 2x disengagement: waarbij de A28 naar de A1 ook voor een automobilist een crime is...

Al met al, heb ik toch het gevoel dat het gebruikelijk 'twee stappen vooruit, één achteruit' inmiddels per versie meer 'Klein stapje voorwaarts' is geworden...
 
Off-topic:

Off-topic:

Wie zei ook alweer dat chill mode de meest onnuttige mode is @RobsEV ?

Ik geef enkel aan dat ik geen nut zie in standaard en performance. Ik stamp nooit meer het pedaal naar de bodem. Dat deed ik de eerste 3 maanden en daarna was die gimmick er wel vanaf. Ik vind chill mode gewoon prettige rijden omdat het pedaal mapping toleranter is. Nergens zeg ik dat ik niet beschaafd kan rijden en nergens kun jij dat ergens uit afleiden.

Mijn gedachte is gewoon waarom zou ik dat met Standaard doen als ik prima af ben met Chill? Waarom zou ik in Standaard maar 40% van de range van m'n pedaal gebruiken als het met Chill 60% is? Ik noem maar een range natuurlijk voor je straks zegt het verschil is maar 10%...

Mijn zwart/wit REACTIE was op jouw zwart/wit stelling maar ik ga daardoor toch niet afleiden dat jij geen rijvaardigheid zou hebben en je bestempelen als onbesuisde laagvlieger?

Je mag van mij best zwart/wit reageren. Sterker, persoonlijk vind ik dat altijd wel entertainment. Eén van de redenen dat waarom ik hier ook op het forum zit. We zijn vaak tegenpolen op het forum maar op de man spelen zonder dat je mij kent is niet netjes.

Dat was als bevestiging op reactie van @wooter
Gewoon nooit in chill mode rijden, is het meest nuttige.

Jij kwam er daarna over heen met:
Standaard is het meest onnuttige. Ik rij ALTIJD op chill... ik trek voorzichtig op en ben nog in 9 van de 10x sneller als wat er naast me staat.

Ik zou niet weten waarom ik standaard op "Standard" zou rijden of op Performance als ik die modus zou hebben. Totaal onzinnig voor de reguliere weg.

Dat je dat niet snapt zegt meer over jou dan over mij. Als standaard onnuttig zou zijn dan geef je daar impliciet mee aan dat de auto sneller is dan dat je aan kunt. Dat jij 9 van de 10x sneller weg bent in chill zegt wat over hoe je weg rijdt zonder dat dit geen persoonlijke aanval is.
Het verklaard ook waarom je niet de verbruikscijfers van andere weet te halen maar waarover je wel steeds klaagt op het forum.

Nogmaals dat is geen aanval maar een constatering op wat je zelf hier plaatst.
Je plaatst zelf zaken hier en als ik daarop reageer is dat geen persoonlijke aanval dat je dat er van maakt geeft aan hoe je erin zit.

Ook zonder chill is de auto perfect te doseren. Dat iemand op chill wil rijden is prima maar een knop om het snel aan en uit te zetten is in mijn optiek echt grote onzin en dat was de start van de discussie en de enige discussie tot dat jij je ermee ging bemoeien.

9 van de 10 dingen die jij schrijft waar ik een ander mening over heb laat ik rusten omdat jouw reactie dan als volgt is:
1652273517495.png
 
Afgelopen weekend met de vouwwagen gereden met 2022.12.3.2. Had meer last van mensen die hun snelheid niet vast konden houden dan van FSD-gedoe (aanhangermodus uit), dus dikke prima!

Al met al, heb ik toch het gevoel dat het gebruikelijk 'twee stappen vooruit, één achteruit' inmiddels per versie meer 'Klein stapje voorwaarts' is geworden...
Het weer is momenteel goed. Met slechter weer, doet die Californische AI het minder. Ik durf pas zulke conclusies te trekken na een dagje rijden in de motregen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ook hier een redelijk positieve post over de meest recente 2022.12 versie. Bijna 800 km naar de Bourgogne gereden en dat ging eigenlijk zonder noemenswaardige problemen. Wel de gebruikelijke random phantom braking events, idioot inhouden voor auto's die willen invoegen, paniek als de weg van 1 naar 2 banen gaat (zoals bij Nancy richting Toul). Maar die troep raak je langzaam aan gewend. Er waren op de rit geen nieuwe verrassingen, en gelukkig ook geen spook auto's rechts van me.
 
  • Like
Reactions: Roden787 and Hbrink
Weet niet zeker of het aan deze software versie ligt, maar nu al verspreid over een aantal weken 4 keer gehad dat als ik AP in wil schakelen ik de meldingen "Cruise control niet beschikbaar" en "Automatisch sturen tijdelijk niet beschikbaar" krijg. Vervolgens kan ik heel de rit geen gebruik maken van deze functies. Ook is tijdens zo'n rit op het scherm niet het andere verkeer rondom je zichtbaar, evenals bijvoorbeeld verkeerslichten. Een volgende rit werkt wel alles gewoon weer. Al een paar keer een reset uitgevoerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Meerdere mensen bij wie zoiets is voorgevallen?
 
Weet niet zeker of het aan deze software versie ligt, maar nu al verspreid over een aantal weken 4 keer gehad dat als ik AP in wil schakelen ik de meldingen "Cruise control niet beschikbaar" en "Automatisch sturen tijdelijk niet beschikbaar" krijg. Vervolgens kan ik heel de rit geen gebruik maken van deze functies. Ook is tijdens zo'n rit op het scherm niet het andere verkeer rondom je zichtbaar, evenals bijvoorbeeld verkeerslichten. Een volgende rit werkt wel alles gewoon weer. Al een paar keer een reset uitgevoerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Meerdere mensen bij wie zoiets is voorgevallen?
Zie: Software 2022.12 en de reacties die volgen.

Wie weet helpt dat bij jou ook.
 
  • Like
Reactions: dannyij
Heb de nieuwe browser eens uitvoerig getest.
Paar opmerkingen die me opvallen.

In België met premium subscription lijkt de browser via een omweg uit UK te komen.
Wanneer ik naar My Location surf zie ik UK & als provider KPN.

Vervelend want nu werken sommige webapps niet meer die een geoblock van buiten EU hebben.
Via hotspot ben ik wel netjes van België dus het ligt niet aan browserinstellingen.

Valt hier iets aan te doen of toch maar hotspot gebruiken?
 
Heb de nieuwe browser eens uitvoerig getest.
Paar opmerkingen die me opvallen.

In België met premium subscription lijkt de browser via een omweg uit UK te komen.
Wanneer ik naar My Location surf zie ik UK & als provider KPN.

Vervelend want nu werken sommige webapps niet meer die een geoblock van buiten EU hebben.
Via hotspot ben ik wel netjes van België dus het ligt niet aan browserinstellingen.

Valt hier iets aan te doen of toch maar hotspot gebruiken?
Bij mij is het KPN, Amsterdam. Ik denk dat je hier niet veel aan kunt doen. Eventueel een SIM swap bij Tesla aanvragen, maar ik vrees ervoor. Gratis zal het niet zijn.