Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien is het dan toch wat anders bij jou. Ik zag geen spookauto's, maar rond de verbeelding van de auto wel regelmatig gele of rode lijnen rechtsachter. Dit terwijl er dan geen object in de buurt was. Daardoor weigerde de auto lane change eigenlijk altijd. Omdat mijn auto ook iets dacht te zien dat er in werkelijkheid niet was (lijkt bij jou ook aan de hand) mijn suggestie om ook eens te checken of de sensoren naar behoren functioneren.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Zag je dan idd net als ik een spookauto?
Want Nick is vertrokken zonder iets opgelost te hebben. Hij zegt dat het een bekend probleem is maar dat ze nog geen fix hebben.
Toch maar weer een update over dit probleem. Het wordt alleen maar erger. Ik heb nu eens in de week dat de auto eigenlijk onbruikbaar is. Afgelopen dinsdagavond en vanmiddag weer. 'Gezellig' een spook auto naast me gedurende de hele rit van Utrecht naar huis. Alarmbellen als ik een baan naar rechts wil, noodstop als ik langs een oprit rij. En nog steeds geen oplossing vanuit Tesla. Het begint wel vermoeiend te worden.
Misschien moet ik een advocaat eens een lekkere brief laten schrijven.
 
Toch maar weer een update over dit probleem. Het wordt alleen maar erger. Ik heb nu eens in de week dat de auto eigenlijk onbruikbaar is. Afgelopen dinsdagavond en vanmiddag weer. 'Gezellig' een spook auto naast me gedurende de hele rit van Utrecht naar huis. Alarmbellen als ik een baan naar rechts wil, noodstop als ik langs een oprit rij. En nog steeds geen oplossing vanuit Tesla. Het begint wel vermoeiend te worden.
Misschien moet ik een advocaat eens een lekkere brief laten schrijven.

Wellicht heb je het al eens gemeld en heb ik overheen gelezen; welk Service Center behandelt dit? Lijkt me dat ze gewoon alle camera's, MCU en HW moeten vervangen. Wellicht wat radicaal, maar je kan een klant niet zo laten doormodderen.

Bij mij is bij niet-reproduceerbaar touchscreenproblemen hele MCU en scherm vervangen onder het mom van 'Daar mag u geen last van hebben, wij zoeken het wel uit'. En dat bij het over het algemeen vergruisde SeC Amsterdam. Ik had wellicht een goede vent!

Als redelijk verzoek niet gehonoreerd wordt, dan inderdaad brief advocaat. Tesla moet leuk zijn, daar betalen we behoorlijk voor. Kan altijd wat misgaan, maar dan moeten ze dat wel netjes oplossen!
 
Wellicht heb je het al eens gemeld en heb ik overheen gelezen; welk Service Center behandelt dit? Lijkt me dat ze gewoon alle camera's, MCU en HW moeten vervangen. Wellicht wat radicaal, maar je kan een klant niet zo laten doormodderen.

Bij mij is bij niet-reproduceerbaar touchscreenproblemen hele MCU en scherm vervangen onder het mom van 'Daar mag u geen last van hebben, wij zoeken het wel uit'. En dat bij het over het algemeen vergruisde SeC Amsterdam. Ik had wellicht een goede vent!

Als redelijk verzoek niet gehonoreerd wordt, dan inderdaad brief advocaat. Tesla moet leuk zijn, daar betalen we behoorlijk voor. Kan altijd wat misgaan, maar dan moeten ze dat wel netjes oplossen!
Den Haag heeft het in portfeuille, al ruim een half jaar lang. Iedereen op die vestiging weet er intussen van.
 
Toch maar weer een update over dit probleem. Het wordt alleen maar erger. Ik heb nu eens in de week dat de auto eigenlijk onbruikbaar is. Afgelopen dinsdagavond en vanmiddag weer. 'Gezellig' een spook auto naast me gedurende de hele rit van Utrecht naar huis. Alarmbellen als ik een baan naar rechts wil, noodstop als ik langs een oprit rij. En nog steeds geen oplossing vanuit Tesla. Het begint wel vermoeiend te worden.
Misschien moet ik een advocaat eens een lekkere brief laten schrijven.

Op basis van eigen ervaring (bij andere bedrijven), merk ik dat het helaas de enige optie is. Ineens luisteren ze dan wel. Consumentenbobd Stekeligheden kan ook.
 
Sedert de update (?) blijft - bij het "ontwaken" van mijn y - het scherm donker en gaan de lichten aan, ook bij klaarlichte dag, en geeft hij een eCall foutmelding. Dit duurt een paar minuten en dan schiet hij wakker.
 
Sedert de update (?) blijft - bij het "ontwaken" van mijn y - het scherm donker en gaan de lichten aan, ook bij klaarlichte dag, en geeft hij een eCall foutmelding. Dit duurt een paar minuten en dan schiet hij wakker.
Reboot! (beide scrollwieltjes ingedrukt houden, ik trap daarbij zelf ook nog de rem in en houdt de wieltjes ingedrukt tot (en dat duurt best even) het Tesla logo verschijnt. Weet nog steeds niet of dat een iets diepere reboot oplevert, dus mogelijk zijn die extra handelingen homeopathisch (en Zen...)