Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.16

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een vreselijke software versie. Piept en schreeuwt op het moment dat je autopilot AAN zet al meteen over stuur vasthouden, letterlijk door het activatie riedeltje heen. In allebei de autos, zelfde gedrag. Niet meteen vanaf begin maar heel snel wel. Waanzinnige bagger versie, undrivable.
Om autopilot 'aan te houden' moet je gewoon zo hard tegensturen dat je hem uit de autopilot trekt, tegendruk verminderen (vermoeiend!!!) is meteen piep piep piep

Ook met richtingaanwijzers veel zeikeriger geworden met baanwissels op snelweg.
Hopelijk snel weer nieuwe update met fix.
 
Wat een vreselijke software versie. Piept en schreeuwt op het moment dat je autopilot AAN zet al meteen over stuur vasthouden, letterlijk door het activatie riedeltje heen. In allebei de autos, zelfde gedrag. Niet meteen vanaf begin maar heel snel wel. Waanzinnige bagger versie, undrivable.
Om autopilot 'aan te houden' moet je gewoon zo hard tegensturen dat je hem uit de autopilot trekt, tegendruk verminderen (vermoeiend!!!) is meteen piep piep piep

Ook met richtingaanwijzers veel zeikeriger geworden met baanwissels op snelweg.
Hopelijk snel weer nieuwe update met fix.
Bijzonder om te lezen hoeveel verschillende ervaringen er zijn met de software. Wat jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt (begrijp me goed, ik zou het ook knap irritant vinden als dat gebeurd).
 
  • Like
Reactions: Krisja
Wat een vreselijke software versie. Piept en schreeuwt op het moment dat je autopilot AAN zet al meteen over stuur vasthouden, letterlijk door het activatie riedeltje heen. In allebei de autos, zelfde gedrag. Niet meteen vanaf begin maar heel snel wel. Waanzinnige bagger versie, undrivable.
Om autopilot 'aan te houden' moet je gewoon zo hard tegensturen dat je hem uit de autopilot trekt, tegendruk verminderen (vermoeiend!!!) is meteen piep piep piep

Ook met richtingaanwijzers veel zeikeriger geworden met baanwissels op snelweg.
Hopelijk snel weer nieuwe update met fix.
Dit herken ik niet. Het lijkt er op dat je nog moet leren om aan je stuur te ‘hangen’ met 1 hand.
Los daarvan vind ik ook dat AP2 (vision only in mijn geval) ver staat van het gebruiksgemak van AP1. En dat met 7 extra camera’s en na 7 jaar extra development. En ik heb nog maar 2022.11, dus het ligt niet aan de laatste versie. Dit had ik niet verwacht.
O.a. Volgende frustraties:
  • Dat de AP bediening niet aan dezelfde hendel zit als de richtingaanwijzer (2 handen nodig dus)
  • het afbreken van lane changes. Bij AP1 was er ook een tijdslimiet, maar enkel om de lane change te starten. Eenmaal ingezet ging hij altijd verder. AP2 onderbreekt bruusk een reeds ingezette lane change
  • Ik wordt ook gek van de alarmen. Zal nog gehoorschade opleveren ondanks de Joe mode.
  • AP2 gaat ook heel traag naar de ingestelde snelheid als hij opgezet wordt of als de weg ineens vrij komt, achterliggers beginnen dan ongeduldig te worden. En dan heb je al dat vermogen beschikbaar.
  • Ik sta ingesteld op ‘snelheidslimiet’, maar dat wordt blijkbaar ook vaak genegeerd. Hij neemt vaak de actuele snelheid. Als je het niet direct opmerkt worden de achterliggers opnieuw ongeduldig.
Enige voordeel tov AP1 is dat de lane change sneller ingezet wordt en iets bruikbaarder is in druk verkeer en dus mijn eerste punt enigszins verhelpt (ik moet hem minder uit zetten). Daar tegenover stond dat AP1 vlotter uitgeschakeld en terug op gezet werd (wegens met 1 hand te bedienen en dus mogelijk met een beker koffie in de andere hand 😉).
Ik gebruik het enkel omdat ik heel vergevingsgezind ben en de AI wil voeden en dan nog enkel als ik alleen ben. Passagiers worden gek.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Pffft… En Cruise Control is weeral ‘niet beschikbaar’. Dat belooft binnenkort als ik op vakantie vertrek. 1200km zonder autopilot of cruise Control😡. Scroll Wheel reset helpt niet, hopelijk een nachtje slapen wel. Heeft het de vorige keer ook ‘opgelost’.
 
Pffft… En Cruise Control is weeral ‘niet beschikbaar’. Dat belooft binnenkort als ik op vakantie vertrek. 1200km zonder autopilot of cruise Control😡. Scroll Wheel reset helpt niet, hopelijk een nachtje slapen wel. Heeft het de vorige keer ook ‘opgelost’.

ja is belachelijk maar die bug zit er al JAREN in. Trek voor zekerheid ook even usb devices los, servicecenter zegt altijd dat dat ook moet, ik betwijfel het, denk dat ze dat zeggen zodat er meer kans is dat de auto in slaap valt. Iig surveillance mode uit.
 
ja is belachelijk maar die bug zit er al JAREN in. Trek voor zekerheid ook even usb devices los, servicecenter zegt altijd dat dat ook moet, ik betwijfel het, denk dat ze dat zeggen zodat er meer kans is dat de auto in slaap valt. Iig surveillance mode uit.
20 minuten later terug vertrokken en CC/autopilot doet het weer. Ik trek idd. uit voorzorg ook steeds alle usb’s uit.

Best mogelijk dat ik er last van ben beginnen krijgen sinds ik camerabewaking op standaard “aan” heb gezet -en ik het dus onterecht aan deze softwareversie toeschrijf - alleen had ik er ook last van toen ik vanuit thuis vertrokken ben, en daar staat camerabewaking afgevinkt.🤷🏻‍♂️
 
Had afgelopen vrijdag dat ik mijn auto niet in kon, want mijn mobiel werd niet herkend, 5 minuten voordat we voor het weekend vertrokken. Hoefde alleen maar de hele volgepakte achterbak te legen om de Tesla-kaart te kunnen vinden, dus slechts 20 minuten vertraging.

Paar uur later, bij de volgende stop, deed ie het weer. Misschien moet ik me er maar eens bij neer leggen dat de auto onbetrouwbaar is met de basisfuncties? Heb namelijk redelijk de hoop opgegeven dat ze een degelijke QA optuigen bij Tesla.
 
Had afgelopen vrijdag dat ik mijn auto niet in kon, want mijn mobiel werd niet herkend, 5 minuten voordat we voor het weekend vertrokken. Hoefde alleen maar de hele volgepakte achterbak te legen om de Tesla-kaart te kunnen vinden, dus slechts 20 minuten vertraging.

Paar uur later, bij de volgende stop, deed ie het weer. Misschien moet ik me er maar eens bij neer leggen dat de auto onbetrouwbaar is met de basisfuncties? Heb namelijk redelijk de hoop opgegeven dat ze een degelijke QA optuigen bij Tesla.
Android telefoon? Dan moet je bij google zijn, niet bij Tesla.
 
  • Like
Reactions: Krisja