Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.16

This site may earn commission on affiliate links.
2022.16.0.2 rolt nu uit: TeslaFi.com Firmware Tracker

Nog geen installs in Europa gespot.

Release notes:

  • Driver Profiles
    Media Player accounts (e.g. Spotify login) are now linked to your driver profile. Simply log into your media account while your driver profile is selected.
  • Navigation Energy Prediction
    Energy prediction for your route has been improved by incorporating forecasted crosswind, headwind, humidity and ambient temperature when using online navigation.
  • Powered Trunk
    If your vehicle is equipped with a powered trunk, this update addresses an issue that could have caused your trunk from closing completely.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Energy prediction for your route has been improved by incorporating forecasted crosswind, headwind, humidity and ambient temperature when using online navigation.

Daar sta ik toch van te kijken want de Tesla nav was echt al heel erg goed. Behalve dan in het begin van de rit maar na 15 minuten rijden is de bestemming SoC zeer nauwkeurig. Wellicht zorgt deze wijziging voor een betere voorspelling bij de start van de rit.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Deze is ook welkom:

Regenerative Braking

Your vehicle can now automatically apply regular brakes for consistent deceleration when regenerative braking is limited due to battery temperature or state of charge. To enable, tap Controls > Pedals & Steering > Apply Brakes When Regenerative Braking Is Limited.

Laad hem niet vaak boven de 90% maar is altijd even schrikken/wennen als de auto niet zo snel afremt bij gaspedaal los laten.
 
De reden dat er nog geen EU-uitrol is, is dat (na geklaag van Duitsers) de "FSD" die we hier hebben verder wordt gelimiteerd - waarschijnlijk gaat de automatische afrit er af. Dit wordt binnenkort released:

Inderdaad. 2022.16.1.1 komt nu binnen met een nog verder gelimiteerde NoA .. afslagen moeten nu eerst door de bestuurder geïnitieerd worden. Steeds minder FSD, onder andere door EU bemoeizucht.

En deze:

Energy prediction for your route has been improved by incorporating forecasted crosswind, headwind, humidity and ambient temperature when using online navigation.

“When using online navigation”. Alleen als je dat abonnement hebt, want anders ziet je nav dus niets. Jammer.
 
  • Informative
Reactions: Niek
2022.16.1.1 komt hier binnen.
84BCC28D-3114-4B00-8E6F-E748F1C4D924.jpeg

62EF2014-843C-49F8-BF5C-9236829AD5D4.jpeg

27104CA4-5DF7-4EEF-9225-1CEAD6406495.jpeg


Daarnaast vielen me nog twee andere veranderingen op.

De balk met je verbruik/teruglevering is dikker en dus beter leesbaar:


A8F46633-81FA-42A8-899E-216CB2BE412F.jpeg


En de auto’s in de visualisatie zijn wat anders. Het lijken nu meer echte auto’s.

8B91E1E8-F022-4AFF-AB85-D3EFBA8E4670.jpeg
 
Met de aanpassing van het niet meer volledig automatisch nemen van afritten, ben ik niet zo blij. Ik vond het altijd super mooi dat de Tesla dit helemaal automatisch deed. Zonder dat je iets hoefde te doen als bestuurder.

Anderzijds vroeg ik me wel altijd af waarom dit toegestaan was. Voor alles is bestuurders-input nodig. En dit deed ‘ie helemaal zelfstandig. Dat is nu dus gecorrigeerd.

Het was overigens wel opletten soms, met het automatisch nemen van afritten. Een aantal keer dacht ik dat ik een andere afrit moest hebben (op een bekende route). De Tesla vond een eerdere afrit beter en ik schrok toen ‘ie ineens de afrit ging nemen. Daar was ik niet bedacht op. En ja: ik had dit kunnen zien op het scherm. Maar omdat het een bekende route was, keek ik daar niet echt op.
 
“When using online navigation”. Alleen als je dat abonnement hebt, want anders ziet je nav dus niets. Jammer.
Ook zonder ‘premium connectivity’ heb je online navigation. Alleen zie je de verkeersinfo niet op het scherm (maar de nav houdt er wel rekening mee).
Het is logisch dat ze maar rekening kunnen houden met de wind wanneer ze weten in welke richting je rijdt. Als je Waze gebruikt om te navigeren, dan weet de wagen dat niet. Ik denk dat dat de reden van de opmerking is.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Ook zonder ‘premium connectivity’ heb je online navigation. Alleen zie je de verkeersinfo niet op het scherm (maar de nav houdt er wel rekening mee).
Het is logisch dat ze maar rekening kunnen houden met de wind wanneer ze weten in welke richting je rijdt. Als je Waze gebruikt om te navigeren, dan weet de wagen dat niet. Ik denk dat dat de reden van de opmerking is.
Ik denk dat het er over gaat dat de auto verbinding moeten hebben met internet om de weerdata op te kunnen halen. Lijkt me nogal wiedes dat als je de navigatie start in een diepe parkeergarage zonder mobiele connectie, hij niet weet ik welke richting de wind aan het waaien is.

Ik kan me dan ook voorstellen dat je premium connectivity moet hebben. Actuele weerdata lijkt me in hetzelfde straatje te zitten als actuele verkeersinformatie.
 
  • Like
Reactions: Niek
Ik kan me dan ook voorstellen dat je premium connectivity moet hebben. Actuele weerdata lijkt me in hetzelfde straatje te zitten als actuele verkeersinformatie.
Maar de actuele verkeersinformatie heb je dus ook als je geen premium connectivity hebt, alleen zie je ze niet op de kaart. De navigatie maakt gebruik van deze gegevens ook zonder premium connectivity.
 
Hebben jullie ook problemen met het koffer dat moeilijk opent?
Is dit dan ook opgelost met deze update?

Bij mij stopt hij vaak bij openen omdat hij denkt dat er iets in de weg staat.
Gebeurt véél te vaak naar mijn zin.
Hopelijk wordt dit ook gefixed met deze update.
Op teslanotesapp staat dit als een undocumented change.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Dit heb ik gisteren voor de eerste keer ervaren. Er was nog wel wat ruimte, maar NoICE stond deze keer net iets dichter met haar gat tegen de muur dan anders. Zal dit bij gelegenheid nog eens proberen...
Ik heb hier elke dag wel last van.. al verschillende maanden aan een stuk.
Stond op punt om een service-afspraak te maken maar tijdens het in video willen brengen ging het raar maar waar weer een maandje goed.
Maar nu loopt het wel weer 7 van de 10 keer mis.

Vaak moet ik 3 tot 4 x op de knop drukken om hem helemaal te openen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
I
Hebben jullie ook problemen met het koffer dat moeilijk opent?
Is dit dan ook opgelost met deze update?

Bij mij stopt hij vaak bij openen omdat hij denkt dat er iets in de weg staat.
Gebeurt véél te vaak naar mijn zin.
Hopelijk wordt dit ook gefixed met deze update.
Op teslanotesapp staat dit als een undocumented change.
Is inderdaad opgelost, zie de release notes link in de eerste post en Tesla update 2022.16.0.2 includes fix for powered trunk issues