Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.16

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd. Meestal zit ik of in the vroege groep of in de grote, maar nu lijk ik ertussen in te zitten.

Ik zal binnenkort weer eens verslag doen, want er komen wat tripjes aan van ongeveer een uur. Heb met deze versie alleen nog maar met de vouwwagen gereden, en dat is appels met peren vergelijken.
voorheen ook hier altijd vooraan met het uitdelen van nieuwe sw...afgelopen nacht van 12.3.2, naar 12.3.16
 
Hier deze versie ook geïnstalleerd
De vraag is waarom andere mensen (o.a. mijn collega’s) wel gelijk de 2022.16 krijgen en ik de 2022.12.3.16. Mijn M3 dateert uit eind 2021.
 
Natuurlijk niet de bedoeling geweest om het over de andere versie te hebben, maar had verwacht de .16 te krijgen. Nu heb ik vernomen dat dat ong. nog 2 weken zal duren. Zie er naar uit om de 2022.16 te krijgen, omdat ik soms problemen heb met het automatisch openen/sluiten van de achterbak.
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and OttoR
Stel vast dat in deze versie TAC serieus angstig is van fietsers, en dan bedoel ik niet deze in dezelfde rijrichting (wat nog te verdedigen valt), maar deze in tegenovergestelde rijrichting op het ander rijvak, zelfs gescheiden door onderbroken middellijnen.
 
Dan lig je zowaar nog achter @Krisja. Komt wel @Molukker, geduld is een schone zaak.

WhoooHooo, 2022.12.3.16 is hier nu aan het binnenkomen...😂
Dus, Molukker ligt nog een neuslengte voor op NoICE...


Schermafbeelding 2022-06-23 om 14.49.05.png
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
De update kreeg ik (zoals altijd) aangeboden bij het buitenrijden uit de ondergrondse garage.
Bij thuiskomst verbind ik hem dan met de wifi om te downloaden. Ondertussen ga ik 2 hoog en tegen dan kan ik de update installeren via de telefoon.
Nu ga ik seffens weer naar beneden en doe ik een restart van NoICE...

Een melding op de telefoon krijg ik niet, enkel de oranje pijl in de wagen om te tonen dat er een update klaar staat.
 
De update kreeg ik (zoals altijd) aangeboden bij het buitenrijden uit de ondergrondse garage.
Bij thuiskomst verbind ik hem dan met de wifi om te downloaden. Ondertussen ga ik 2 hoog en tegen dan kan ik de update installeren via de telefoon.
Nu ga ik seffens weer naar beneden en doe ik een restart van NoICE...

Een melding op de telefoon krijg ik niet, enkel de oranje pijl in de wagen om te tonen dat er een update klaar staat.
Ik heb mijn auto nog niet dus ben benieuwd hoe het updateproces loopt. Verbind de auto niet automatisch met wifi als die op de oprit staat? Mijn vraag is meer of je via je telefoon een command kunt afgeven zodat de auto gaat updaten.
 
Ik heb mijn auto nog niet dus ben benieuwd hoe het updateproces loopt. Verbind de auto niet automatisch met wifi als die op de oprit staat? Mijn vraag is meer of je via je telefoon een command kunt afgeven zodat de auto gaat updaten.
Ik heb in mijn ondergrondse parking geen permanente wifi verbinding. Op het ogenblik dat ik de wifi in de garage inplug, dan maakt NoICE zelf verbinding en begint hij de download. De installatie zal je steeds zelf moeten bevestigen (in de auto of op de telefoon). De reden hiervoor is dat de wagen tijdens de installatie onbeschikbaar is, en je wil niet hebben dat je wagen niet beschikbaar is als jij hem dringend nodig hebt.
Vandaar dat je zelf de installatie initieert.
 
  • Like
Reactions: adjego
Ik heb mijn auto nog niet dus ben benieuwd hoe het updateproces loopt. Verbind de auto niet automatisch met wifi als die op de oprit staat? Mijn vraag is meer of je via je telefoon een command kunt afgeven zodat de auto gaat updaten.
De auto krijgt op een gegeven moment een melding dat er een update klaar staat. Deze wordt altijd alleen maar via Wifi gedownload, of het moet om een veiligheidsaspect gaan. Maar iedere keer als je de auto op je oprit zet, en je hebt de auto gekoppeld aan je thuis wifi zal de auto zich verbinden met je wifi, en dan gaat hij de laatste update downloaden. Zodra het downloaden klaar is kun je via de app op je telefoon of op je scherm in de auto de update starten.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik heb mijn auto nog niet dus ben benieuwd hoe het updateproces loopt. Verbind de auto niet automatisch met wifi als die op de oprit staat? Mijn vraag is meer of je via je telefoon een command kunt afgeven zodat de auto gaat updaten.

Op het scherm van de auto komt bovenin een geel symbool ("er is een update") met verzoek om met wifi te verbinden.
Als je binnen een (gekoppeld) wifi bereik komt gaat de auto automatisch downloaden.

Daarna komt er op het scherm van de auto én op een gekoppelde mobiel (met juiste settings/vinkjes) ook een melding. Tijdens de daadwerkelijke update van ca. 15-30 minuten blijft de auto wel laden maar rijden is niet mogelijk. Dus erg voorzichtig zijn met moment van updaten. Niet voor een stoplicht en ook niet als je partner net even boodschappen aan het doen is :p (hier eens een voorbeeld gelezen van een update op een parkeerdek welke om 21:00 uur werd afgesloten met een hek/slagboom.......)
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik heb mijn auto nog niet dus ben benieuwd hoe het updateproces loopt. Verbind de auto niet automatisch met wifi als die op de oprit staat? Mijn vraag is meer of je via je telefoon een command kunt afgeven zodat de auto gaat updaten.
Ja, je kan ook de update starten vanaf je telefoon. Als de update beschikbaar is krijg je ook in de app een notification ('software update available') waar je dan bevestigend kan antwoorden. Ik doe het in 99% via de telefoon.
 
  • Like
Reactions: DM231191