Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.16

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag van Italië naar Duitsland gereden en uiteindelijk de update bij aankomst geïnstalleerd. Het ging vrij vlot vermoed ik, na het avondeten was hij klaar in ieder geval.

Er was echter onmiddellijk een "game update" beschikbaar, misschien zelfs meerdere, want na de eerste wou hij opnieuw. Is die update gelinkt aan de .16? Ik kom van de .11 namelijk. Of komen die dingen random binnen? Ik wacht liefst niet te lang met updates, zodat ze regelmatig blijven binnenstromen.
 

Regeneration / Acceleration Line​

This is an undocumented change in this release.

The line directly above the speedometer reading in a Model 3 and Model Y shows the amount of regenerative braking (green) or acceleration (black) that is occuring. The center of the line is neutral where there is no acceleration or regenerative braking occuring.

The further the line grows to the left, the greater the amount of regenerative braking is taking place, and the more it goes to the right, the greater the acceleration.

With this update the regeneration line will now also show when physical brakes are being applied. The amount of physical brakes being used will appear as a gray line after the green, regen line.

The physical brake line is only show when the vehicle is in Autopilot.

The regen/acceleration line is now also thicker, making it easier to see.
Zonder dit gelezen te hebben viel me dat ook meteen na installatie op. Overigens voel je het remmen boven op regen vrij duidelijk (frictie is toch echt anders)
 
Een paar weken met deze versie gereden en het is helaas wederom een verslechtering.
  1. De sensitiviteit voor gordelmelding is toegenomen waardoor lege kinderstoeltjes voor gepiep zorgen.
  2. Ergerlijker is dat de auto niet meer in staat is fatsoenlijk uit zijn ogen te kijken. Regelmatig melding en ingrepen omdat hij denkt buiten de lijnen te rijden. Dit komt vooral voor in bochten, zowel bij linker als rechter camera’s.
  3. Ook inmiddels herhaaldelijke hartverzakkingen gekregen van hysterisch gepiep van de auto dat er een vrachtwagen in de (rechter) dode hoek zit terwijl er of niets rijdt of de vrachtwagen een rijbaan verderop rijdt. Tot op heden alleen geconstateerd bij rechter camera’s.
Het is schrikbarend dat Tesla maar niet de kwaliteit van de software en daarmee de betrouwbaarheid van de auto op orde krijgt. Zeker voor een product dat al zo ver in de levensfase zit moet de basis wel op orde zijn. Inmiddels durf ik bijna geen update meer te accepteren uit angst voor verder verlies van functionaliteit en eigenlijk ook wel gevaar voor mijzelf en de omgeving.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and tCC_
Een paar weken met deze versie gereden en het is helaas wederom een verslechtering.
  1. De sensitiviteit voor gordelmelding is toegenomen waardoor lege kinderstoeltjes voor gepiep zorgen.
  2. Ergerlijker is dat de auto niet meer in staat is fatsoenlijk uit zijn ogen te kijken. Regelmatig melding en ingrepen omdat hij denkt buiten de lijnen te rijden. Dit komt vooral voor in bochten, zowel bij linker als rechter camera’s.
  3. Ook inmiddels herhaaldelijke hartverzakkingen gekregen van hysterisch gepiep van de auto dat er een vrachtwagen in de (rechter) dode hoek zit terwijl er of niets rijdt of de vrachtwagen een rijbaan verderop rijdt. Tot op heden alleen geconstateerd bij rechter camera’s.
Het is schrikbarend dat Tesla maar niet de kwaliteit van de software en daarmee de betrouwbaarheid van de auto op orde krijgt. Zeker voor een product dat al zo ver in de levensfase zit moet de basis wel op orde zijn. Inmiddels durf ik bijna geen update meer te accepteren uit angst voor verder verlies van functionaliteit en eigenlijk ook wel gevaar voor mijzelf en de omgeving.
Niet geheel herkenbaar, mijn autopilot heeft mij gisteren bijna 150 km probleemloos van A naar B gebracht. Al moet ik zeggen dat sommige visuals op het scherm nog weleens kunnen rondspringen. Toch reageert de auto daar tot nu toe nog niet op.

Zouden er dan toch hardware aanpassingen zijn geweest tussen ‘19 en ‘21 die een dusdanig verschil maken? Vooral wat betreft de Autopilot dan, kinderzitjes heb ik geen ervaring mee😉
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Dan84 and OttoR
Ook inmiddels herhaaldelijke hartverzakkingen gekregen van hysterisch gepiep van de auto dat er een vrachtwagen in de (rechter) dode hoek zit terwijl er of niets rijdt of de vrachtwagen een rijbaan verderop rijdt. Tot op heden alleen geconstateerd bij rechter camera’s.
Ik heb juist de indruk dat de auto met rijden op EAP juist beter omgaat met een vrachtauto,op de rechter baan. Tijdens mijn laatste rit op EAP geen enkel abort gehad als er een vrachtauto op de rechterbaan reed.
 
  • Like
Reactions: Dan84
Ik heb hier een tijd geleden geklaagd dat het aansteken van mistlichten in V11 gevaarlijk is bij dichte mist. Je moet dan echt in het menu op het scherm op zoek naar iets wat je bijna nooit gebruikt. Ik studeerde om gewoon op de lichten te kunnen tikken op het menu op te roepen. Tesla kijkt geluisterd te hebben, want als je op de licht-iconen links van de wagen klikt, kom je nu in het verlichtingsmenu. Snelle en logische implementatie. Vereist jammer genoeg wel dat de verlichting al aan staat (anders geen icoontjes). Minstens voor M3/Y.
 
Ik heb hier een tijd geleden geklaagd dat het aansteken van mistlichten in V11 gevaarlijk is bij dichte mist. Je moet dan echt in het menu op het scherm op zoek naar iets wat je bijna nooit gebruikt. Ik studeerde om gewoon op de lichten te kunnen tikken op het menu op te roepen. Tesla kijkt geluisterd te hebben, want als je op de licht-iconen links van de wagen klikt, kom je nu in het verlichtingsmenu. Snelle en logische implementatie. Vereist jammer genoeg wel dat de verlichting al aan staat (anders geen icoontjes). Minstens voor M3/Y.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken straks. Gisteren reed ik rond 22u30 op de snelweg en ik zag iemand zonder lichten rijden. Die had enkel daylight running lights vooraan. Ik wou ervoor gaan hangen om mijn mistlicht aan te zetten, maar besefte torn dat ik die nog nooit aangezet had en en dus maar niet beginnen zoeken in het menu.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Ik wou ervoor gaan hangen om mijn mistlicht aan te zetten,
Ben gelukkig niet de enige die dat dus doet. Nu maar hopen dat de ander de hind begrijpt...

Maar een keer de seinstalk naar voren duwen (waarmee je automatic beam aan/uitzet) en de kaart voor licht komt omhoog vergelijkbaar met de ruitenwisser kaart.

Ik vergeet alleen altijd welk icoon voor is en welke achter.
 
...hoopte dat er een plaatje te voorschijn zou komen...

Screen Shot 2022-07-25 at 16.29.38.png
 
  • Love
Reactions: OttoR
Ik vergeet alleen altijd welk icoon voor is en welke achter.
Ezelsbrugje: het icoon voor de voorste mistlichten schijnt naar beneden om de tegenliggers niet te verblinden en om de weg onder de mist door te belichten. Dat achteraan schijnt horizontal om van zo ver mogelijk op te vallen. De weg achter jouw hoef je niet te zien.