Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Na de laatste software upgrade hebben wij in onze MS uit 2018 geen Dab+ ontvangst meer. Tevens kan ik nergens een menu pagina vinden waar je de dab+ zenders kunt zoeken. Zijn er meer mensen met dit probleem of zie ik iets over het hoofd?
 
Na de laatste software upgrade hebben wij in onze MS uit 2018 geen Dab+ ontvangst meer. Tevens kan ik nergens een menu pagina vinden waar je de dab+ zenders kunt zoeken. Zijn er meer mensen met dit probleem of zie ik iets over het hoofd?
Het “icoontje” is kapot, maar je hebt nog wel DAB+:

 
  • Like
Reactions: Hbrink
Autopark met 20.8

Woensdag in een grotendeels lege garage geweest. Drie brede vakken, pilaar, drie vakken enz. Alles leeg. Ik rij rustig langs en zie een P. Ik dacht dat er nog steeds alleen tussen auto's geparkeerd kon worden, dus aangenaam verrast.
Auto naar achteren, auto naar voren en... parkeeractie afgebroken. Heel vreemd. Kan geen enkele reden bedenken.

Gelukkig lukt het mij nog net om zelf in een lege garage te parkeren... ;)
 
Zie foto - de berekende acculading is 16% en daadwerkelijke acculading is 24%. Herkennen jullie dit probleem met deze softwareversie? Dit is de tweede keer in relatief korte tijd, dat ik dit probleem duidelijk heb. Net alsof er een andere SuC werd geselecteerd, maar de berekening geen update kreeg.
20220820_161432.jpg


Vlak voordat we arriveerden stond dat we er nog niet waren, maar daar heb ik geen foto van. Bij parkeren kwam het pinnetje wel bij het einde.

Als ik dit had geweten, was ik doorgereden, maar als er 13% staat dan denk ik daar niet aan.

Dit is met vouwwagen en een lange rit van Ardennen naar Amsterdam via Antwerpen.
 
Autopark met 20.8

Woensdag in een grotendeels lege garage geweest. Drie brede vakken, pilaar, drie vakken enz. Alles leeg. Ik rij rustig langs en zie een P. Ik dacht dat er nog steeds alleen tussen auto's geparkeerd kon worden, dus aangenaam verrast.
Auto naar achteren, auto naar voren en... parkeeractie afgebroken. Heel vreemd. Kan geen enkele reden bedenken.

Gelukkig lukt het mij nog net om zelf in een lege garage te parkeren... ;)
Heb het ook eergisteren geprobeerd, en heb m moeten onderbreken want reed zo de auto naast me in. In vakken parkeren werkt gewoon nog niet echt - alsof ie twijfelt tussen de 2 scenario's: horizontaal en vertikaal geplaatste vakken. Dus hou het bij achteruit inparkeren, en in vakken doe ik het zelf.
 
Zie foto - de berekende acculading is 16% en daadwerkelijke acculading is 24%. Herkennen jullie dit probleem met deze softwareversie? Dit is de tweede keer in relatief korte tijd, dat ik dit probleem duidelijk heb. Net alsof er een andere SuC werd geselecteerd, maar de berekening geen update kreeg.
View attachment 842982

Vlak voordat we arriveerden stond dat we er nog niet waren, maar daar heb ik geen foto van. Bij parkeren kwam het pinnetje wel bij het einde.

Als ik dit had geweten, was ik doorgereden, maar als er 13% staat dan denk ik daar niet aan.

Dit is met vouwwagen en een lange rit van Ardennen naar Amsterdam via Antwerpen.
Dat komt omdat je hebt lopen slipstreamen achter die vrachtwagen.
 
Heb het ook eergisteren geprobeerd, en heb m moeten onderbreken want reed zo de auto naast me in. In vakken parkeren werkt gewoon nog niet echt - alsof ie twijfelt tussen de 2 scenario's: horizontaal en vertikaal geplaatste vakken. Dus hou het bij achteruit inparkeren, en in vakken doe ik het zelf.
En zeggen dat het met AP1 perfect werkte.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Heb vandaag de model 3 ook nog eens een poging laten doen tot parallelparkeren. Wat een fiasco. Na 4 pogingen in en uitsteken kwam er ander verkeer door de straat, dus heb overgenomen. Functie is gewoon nutteloos geworden, terwijl dit 3 jaar terug eigenlijk best ok werkte. Je krijgt voor je zure FSD centen steeds brakkere functionaliteit.
 
En zeggen dat het met AP1 perfect werkte.
Ik vind dit discussie over auto parkeren grappig. En dit vidéo ook.
We hebben nog AP1 en uiteraard werkt het heel goed. Maar de kans dat dit eindigt met een beschadigde velg is te groot in mijn opinie.
En bovendien, blijft het traag.

Ik vraag me echt wie dit eigenlijk gebruik. Met Tesla of eender welke merk.

Ik denk dat Tesla heeft gelijk om zijn ressources te gebruiken voor FSD en niet auto parkeren.
 
  • Like
Reactions: Paco
Ik vind dit discussie over auto parkeren grappig. En dit vidéo ook.
We hebben nog AP1 en uiteraard werkt het heel goed. Maar de kans dat dit eindigt met een beschadigde velg is te groot in mijn opinie.
En bovendien, blijft het traag.

Ik vraag me echt wie dit eigenlijk gebruik. Met Tesla of eender welke merk.

Ik denk dat Tesla heeft gelijk om zijn ressources te gebruiken voor FSD en niet auto parkeren.
Ik vind dit een zeer handige functie op mijn Skoda. De auto doet het een fractie beter dan ikzelf, want parkeert vlot in plaatsen waarvan ik zelf ingeschat dat ik er net niet in zou passen. Het gaat snel en foutloos. Ik vond het één van de vervelendste zaken dat mijn Tesla dit niet zou hebben omdat ik absoluut geen EAP wou nemen enkel en alleen voor het automatisch parkeren (de andere functies in EAP vond ik niet te nuttig). Als ik dit allemaal zie ben ik uiteraard blij dat ik hier geen duizenden euro's voor betaald heb. Ik snap absoluut niet dat Tesla zo'n oude technologie niet onder de knie krijgt (en het onderdeel laat zijn van een dure optie).
 
  • Like
Reactions: OttoR and MikerG_MC
Dat komt omdat je hebt lopen slipstreamen achter die vrachtwagen.

Heb inderdaad behoorlijk zuinig gereden. Maar dan verwacht ik niet dat ie er 8% naast zit op het moment van arriveren.

Toen ik weg ging, was de schatting 22%. Dit werd snel 18 en kroop langzaam naar 13%. Gedurende de tweede helft van de rit kroop ie langzaam weer omhoog.

Wat ik uit je opmerking begrijp is dat de voorspelling gedaan wordt niet truuks als slipstreamen, 90 rijden waar 120 mag (achter vrachtwagens en caravans) en downhill-regeneration mee neemt in de berekening? Dus de 8% die ik hiermee heb bespaard (relatief 11% van het verbruik), moet ik er zelf bij verzinnen? Dus als ik ergens flink heb gejakkerd en wil herstellen door zuinig rijden, dan wordt dus niet correct getoond of ik het überhaupt ga halen?
 
Er klopt toch iets niet want inderdaad, als je gaat slipstreamen of 250 rijden dan klopt de voorspelling niet meer, maar op het display van je scherm moeten de reële waarden overeen komen, dwz als je batterij bij aankomst 24% heeft, moet er op de grafiek ook 24% staan. De grijze lijn is de voorspelling van toen je de navigatie startte, de gekleurde lijn het effectief gereden verbruik.

Vreemd verhaal.
 
Voorbije week in Luxemburg en Duitsland gereden… nergens werden/worden snelheidsborden herkend…
Qua inschatting batterij wel positief verrast. Had de indruk dat down hill regeneration wel degelijk goed in rekening werd gebracht.
Soms kwam ik met meer aan dan bij vertrek, en werd ook zo ingeschat…
 
  • Funny
Reactions: Menabe