Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Ooit eigenlijk al eens iemand bij Tesla zelf gevraagd om geld terug te krijgen wegens ontoerijk
FSD in Europa doet nog altijd stoppen voor rood licht en stopborden. Het geluidssignaal bij groen licht is er enkel als je voor een rood licht zelf was gestopt, en het licht groen wordt.

Als je vind dat Tesla niet levert, zal je wat meer actie moeten doen dan op een forum wat klagen. Je kan idd een claim starten, of je aansluiten bij een al bestaande claim club. Kost je wel wat, en hun eerste claim hebben ze al verloren. Maar goed, in Duitsland had er iemand wel geluk.

En eens FSD Beta het beta tag kwijt raakt en uitgerold wordt in Europa, kan je niks meer claimen.

FSD Beta discussie gaat verder hier:


Wooter. Idd ik vind niet dat tesla doet wat ze beloven.

Maar das mijn opinie. Heb ik zin om zo iets aan te vechten. Nee absoluut niet Maar dit maakt de situatie in Europa niet echt Ok.


In de volgende soft update komen de beeps aan de lichten beschikbaar voor iedereen.

Dus als ik het goed begrijp is fsd dus een optie waardoor hij stopt voor een licht. Ter info hij stop ook voor een groen licht.

Ik vind dit onvoldoende voor deze dure optie en begrijp niet dat Tesla zelf niet het verschil iets groter maakt iplv kleiner.

Maar das mijn opinie en ja ik voel mij hierdoor opgelicht door Tesla en ik weet niet of mijn volgende auto hierdoor nog een tesla zal zijn. Ondertussen zijn er toch wat toffe alternatieve op de markt.
 
Ondertussen zijn er toch wat toffe alternatieve op de markt.
Moet je wel zelf rijden, maar je hebt gelijk. En ik hoor dat bv een Mercedes netjes ruim voor een snelheidsbeperking remt, maar dat je niet 'm met +6km/u marge kunt laten rijden. En je moet je vingers op de juiste locatie houden, en omwille van UNECE ga je er niet beter mee de bocht door dan met een Tesla.

Ik bedoel maar... Rij je met je kekke Mercedes of BMW, net als Tesla uitkomt met FSD Beta in Europa en krijgen al die Tesla's die je ziet rijden die update via een download. En jij moet nog naar de dealer voor een software update.
 
@bartdv : Ik begrijp je volledig, maar je hebt zelf, als ik je handtekening goed lees, in 2020 FSD als optie gekozen, terwijl FSD al sinds 2016 een belofte is. Wat had je nu gedacht?

Aan mij hebben ze vorig jaar ook de vraag: "FSD ook aanvinken Mijnheer" gesteld. Ik heb noch ja noch neen gezegd maar ik heb de "verkoper" een alleszeggende glimlach gegeven en hij ging zonder aarzelen door naar zijn volgende vraag...
 
Ik bedoel maar... Rij je met je kekke Mercedes of BMW, net als Tesla uitkomt met FSD Beta in Europa en krijgen al die Tesla's die je ziet rijden die update via een download. En jij moet nog naar de dealer voor een software update.
Als je zo denkt dan ben je echt een nog ergere fanboy dan ik al dacht dat je was. Mijn schoonvader rijd een EQS en ik kan je echt zeggen alles wat jij zegt geldt anno 2022 niet meer. Gewoon OTA updates, een sublieme range, bij Ionity haal je gewoon 200kw (zonder ccs hulpstuk) en over afwerking en windruis hoef ik echt niet te beginnen. Zaken die bij de huidige MS niet van zelf sprekend zijn.

Om verder te gaan over de 2022.20:
Ik snap de roll-out niet meer helemaal. En zijn nu 3 versies in omloop welke alle 3 uitrol hebben. Fixes op 2022.12 en 2022.16 komen op zelfde dag uit en rollen gelijk uit. Er is sinds lange tijd niet zon gekke uitrol geweest.

Wel blij dat 2022.20 weer aankomst batterij geeft. De oude UI was nog niet zo slecht achteraf. Hopelijk snel van 2022.12.3.26 af dat ik op vakantie weer de aankomsten in % bij SuC’s heb.
 
Hopelijk zijn we dan eindelijk van de verkeerde snelheidslimieten af:

Eerste installs komen binnen, nog geen EU te zien: TeslaFi.com Firmware Tracker

Gaat dus niks helpen gezien zeer veel issues door impliciete limieten komt zoals H01/H02 in combinatie met B01.

Dat zie je in Nederland zovaak dat op een H02 + B01 weg je bij een kruising komt waar de snelheid naar 50 moet om daarna enkel het B01 te krijgen en je weer naar 80 moet maar Tesla AP lekker 50 blijft rijden want ja dat was het laatste bord.

Zolang dergelijke eenvoudige regels niet geïmplementeerd worden in de software en de borden detectie de map data overruled blijft het ellende.

Ook begin/einde zone borden (A01-30-ZB en A02-30-ZE) snapt AP niet en ook daar zou ik liever op TACC rijden.

Op de snelwegen zullen (matrix)verkeersborden ook nog steeds niet toegepast worden op AP.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Gaat dus niks helpen gezien zeer veel issues door impliciete limieten komt zoals H01/H02 in combinatie met B01.

Dat zie je in Nederland zovaak dat op een H02 + B01 weg je bij een kruising komt waar de snelheid naar 50 moet om daarna enkel het B01 te krijgen en je weer naar 80 moet maar Tesla AP lekker 50 blijft rijden want ja dat was het laatste bord.

Zolang dergelijke eenvoudige regels niet geïmplementeerd worden in de software en de borden detectie de map data overruled blijft het ellende.

Ook begin/einde zone borden (A01-30-ZB en A02-30-ZE) snapt AP niet en ook daar zou ik liever op TACC rijden.

Op de snelwegen zullen (matrix)verkeersborden ook nog steeds niet toegepast worden op AP.
Kunnen de camera’s van de Tesla de matrix boven snelweg wel waarnemen?
 
Helaas ben ik niet intelligent genoeg voor het volgende (zie plaatje).

Hoezo is die sentinel niet in NL beschikbaar? Die bak van mij gaat tekeer als een malle, als er iets niet in orde is en wordt de actie netjes opgenomen.

Of mis ik nu iets?
90306F5F-3EE2-4285-BC0B-79B206EAC22E.jpeg
 
20.5 is hier gisterenavond ook aangeboden, terwijl ik 16.3 een paar dagen geleden nog heb geïnstalleerd. Tempo zit er nu aardig in.
Enkel nog geen kaartupdate ontvangen, dat is wel iets waar ik nog op zit te wachten en hoop dit vóór de zomervakantie nog te hebben.