Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is sinds een jaar mogelijk, zie:
Behalve dat die functie vaker niet dan wel werkt. Ik hen een 4G modem met een unlimited data abonnement in de auto liggen. Toch heeft de auto een voorkeur voor het thuis wifi met slechter bereik als de auto de hotspot al überhaupt vindt.

Er is dan een restart van de auto nodig om weer verbinding te maken. Het is net of ze je proberen te verleiden toch die €10/maand te betalen.
 
  • Informative
Reactions: Niek
20.6 komt binnen. Staat nog niet op notateslaapp, dus ben benieuwd ....

Hier ook vanochtend een update-melding ontvangen van 20.6, dit is toch de release note link naar notateslaapp: 2022.20.6 Official Tesla Release Notes - Software Updates

Wat ik gisteren wel opmerkte was dat de rechterbuitenspiegel bij achteruitrijden nu veel verder naar de grond gericht werd, nog nooit gezien. Dit gebeurde dus onder 2022.20.5. Ik kon het gisteren meerdere keren reproduceren, maar enkel gisteren opgevallen terwijl ik al meer dan een week op 20.5 zat.
 
Nog even over gisteren met .5

Parkeren in de lengte: herkent geen plaats, P verschijnt niet

Parkeren dwars: ook geen P maar toen ikzelf de actie inzette kon ik activeren. Echter, na twee keer tergend langzaam heen en weer te zijn gegaan, brak de actie af.

Beide acties hebben in het verleden bij mij wel goed gewerkt.
 
Ik zit nog op 16.3 en daar werkt het inparkeren verrassend soepel voor zowel parallel als loodrecht op de rijbaan.

Mits de auto een parkeerplaats detecteert want dat is nog geen succes. En gisteren stond ik voor gesorteerd op een parkeerterrein voor een vak links en hij stuurde hem in een vak rechts. 😊
 
2022.20.5 leest matrix borden!
Ik ook, dat doe ik al jaren, daar heb ik geen firmware update voor nodig:)

Goede stap in elk geval, maar volgens @Hbrink pakt de auto daarna wel weer de reguliere verkeersborden op. Maar goed, het is een stap in de goede richting.
Versie 20.5

+/+ Tesla herkende matrixbord met snelheid (70)!
-/- 100 meter daarna stond een bord met 100 en nam de Tesla dat over (regel dat matrixborden prioriteit hebben dus nog niet geïmplementeerd)
-/- herhaaldelijk wordt het afkruisen van een spitsstrook als verkeerslicht gezien: gelukkig gaat hij niet in de remmen :)
 
Ik heb toch 3 issues sinds de .20.

- Mijn auto ontgrendeld nu steeds als ik thuis in de buurt loop met sleutel op thuis favoriet lokatie. Optie aan/uit lijkt maar even te helpen. Na dag ofzo is het weer raak.
- Verder moet ik best vaak in spotify aangeven om auto account te gebruiken (denk bug in feature rondom account per profiel). Overigens na parkeren en dat hij weer verder gaat spelen is track info weg.
- Ander issue is dat alarm “soms” alsnog af gaat als ruiten op ventileren staan. Terwijl dit voorheen niet gebeurde (was handig ivm vliegen).

Al met al niet ideaal
 
  • Like
Reactions: Woek