Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij geen nieuwe functie; ik liep er toevallig een paar versies geleden tegenaan. Ik vond het ook raar dat ik maar een klein stukje van die tekst kon zien en dacht: laat ik er eens op drukken en voilà, de hele tekst kwam voorbij gescrolled. Grootste uitdaging is dat als je niet tikt maar veegt, de (minimised) muziek app maximised. En in een rijdende auto is tikken en niet vegen nog best lastig uit te voeren.

Overigens kwam ik er onlangs ook achter dat als TACC actief is, je op het 'maximum snelheidsbord' kunt drukken om die snelheid (plus de ingestelde marge) over te nemen. En door op de snelheidsmeter te drukken neem je de huidige snelheid over. Slimmere mensen dan ik vertelden me dat dat al jaren kan maar ik was er nog niet achter :oops:
En weet je dan ook dat als je de rechter stalk achter het stuur even naar beneden drukt en houd, hij dan ook de nieuwe max snelheid pakt + marge. Zelfde resultaat als het drukken op het max snelheid bord. Dit is eigenlijk de meest gebruikte functie bij mij :)
 
En weet je dan ook dat als je de rechter stalk achter het stuur even naar beneden drukt en houd, hij dan ook de nieuwe max snelheid pakt + marge. Zelfde resultaat als het drukken op het max snelheid bord. Dit is eigenlijk de meest gebruikte functie bij mij :)
Klopt, meer zelfs, als je de stalk al naar beneden houdt voordat de snelheidslimiet aangepast wordt, ben je meteen vertrokken. Zo doe ik het tegenwoordig, makkelijkst en snelst.
 
Gisteren weer gesandwitched tussen mn stoel, het was 3 maanden weg maar na deze update weer terug. Alle profielwisselingen doen de rugleuning een stuk naar voren tot je met je kin tegen het stuur zit. Ook de wisser heeft weer wat coke gesnoven en de TACC heeft moeite constante afstand te houden, gaat een minuut of wat goed, valt dan een heel stuk terug (denk van afstand van 1 naar 7 draaien) en neemt daarna weer een spurt terug (+10km/u).
 
Gisteren weer gesandwitched tussen mn stoel, het was 3 maanden weg maar na deze update weer terug. Alle profielwisselingen doen de rugleuning een stuk naar voren tot je met je kin tegen het stuur zit. Ook de wisser heeft weer wat coke gesnoven en de TACC heeft moeite constante afstand te houden, gaat een minuut of wat goed, valt dan een heel stuk terug (denk van afstand van 1 naar 7 draaien) en neemt daarna weer een spurt terug (+10km/u).
Het is ook ellende hè een Tesla, toch maar weer terug naar vroeger. 😂 #sarcasme
 
  • Like
  • Funny
Reactions: JanG007 and Woek
2022.20.6 rolt binnen...
Nou, was ik je 3 dagen voor. Verschil moet er zijn.

Ben nu in Italië, merk verder geen verschil alleen dat idd nu snelheidsborden op de snelweg herkend worden maar niet die boven de weg. Paar phantom brakes maar niet meer of minder dan normaal.

Lekker gereden, 159 Wh/km. Veel vooral witte M3's en Y's gezien, uit alle landen.
 
  • Like
Reactions: Krisja
E3834947-933E-4E28-B473-2A7495EDC8B1.jpeg
Is deze animatie overigens nieuw? (Ik zit eigenlijk nooit in de auto te wachten dus kijk nooit naar het kleine scherm). Alle info behalve kosten en max laad % zijn ook weer van het grote scherm.
 
op 20.5.1 met NoA natuurlijk niet meer automatisch de afslag naar de afrit maar met de stalk is het wel een overdreven directe manoeuvre, het was voorheen al niet echt geleidelijk maar nu is het een veel te abrupte beweging, totaal net bruikbaar meer :(
Inderdaad. Belachelijk. Er is gelukkig een soort work-around:

Als de streep van de afrit begint, zet je je knipperlicht aan. Je Tesla denkt dat je dan een baanwissel wil doen. Even later begint de afrit en gaat je Tesla soepel de afrit op.
 
  • Like
Reactions: Woek and Dannietjoh
Ik heb er ook één. Vandaag mijn eerste échte phantom break gehad. Niets te zien voor, links of rechts van mij en dan plots... vol in de remmen. Die dikke duitser (X5) achter me zal gedacht hebben: "wat krijgt die onnozelaar nu weer..." 😡
Ik denk eerder dat hij zoiets had van “Verdammt, was ist das denn wieder.. du Scheisskerl. Immer die dumme Holländer” 😂

Ze hebben doorgaans niet zo’n hoge pet op van onze rij-kunsten.

Zo off-topic. .. sorry community
 
  • Funny
Reactions: OttoR