Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren met 20.6 op en neer via de A1/A27 van Amsterdam naar Huizen v.v. gereden en overwegend met NoA. En aangenaam verrast.

Geen onverwachte snelheidswisselingen, op een glijdende manier afremmen voor een voor ligger en zodra die opzij is gegaan met een goede snelheid (niet te traag/te snel) weer terug naar de Vmax, echt op een bijzonder natuurlijke manier.

Rijbaan wisselingen gebeuren véél soepeler, niet de chicane, maar gewoon gelijkelijk opzij. De bocht van de A1 naar de A27 wilde nog niet soepel, net als de afrit Huizen op de A27; want een te scherpe bocht, maar hij deed het wel. De bocht van de A27 naar de A1 daarentegen ging volledig soepel op een prettige snelheid.

Mijn vrouw: als de auto zo blijft rijden mag je NoA weer gebruiken met de kinderen achterin 😊. Denk dat dat het grootste compliment aan NoA is die het kan krijgen 😜
 
Ik weet niet zo goed wat ik met deze reactie moet. Sorry dat we hier niet alleen maar aan het likken zijn maar ook slechte ervaringen delen met updates. Het #sarcasme voegt ook weinig toe.
Jouw reactie was wel erg overdreven met dat je gesandwitched bent tussen je stoel en de profielen die niet meer kloppen. Klonk echt een beetje als een verwend kind die klaagt over dat hij geen snoepje van mama mag.

We mogen uiteraard wel kritisch zijn op Tesla maar laten we wel onthouden dat als we een Tesla hebben, we heel bevoorrecht zijn. Veel mensen willen wel maar kunnen niet betalen. ;)

Toevoeging: Gezien de opmerkingen tussen Nederlands en Belgen. Wij Nederlanders zeuren nogal snel en zijn tegen veel onterechte dingen. Check als voorbeeld maar onze boerenprotesten.
 
  • Love
Reactions: tCC_
Jouw reactie was wel erg overdreven met dat je gesandwitched bent tussen je stoel en de profielen die niet meer kloppen. Klonk echt een beetje als een verwend kind die klaagt over dat hij geen snoepje van mama mag.

We mogen uiteraard wel kritisch zijn op Tesla maar laten we wel onthouden dat als we een Tesla hebben, we heel bevoorrecht zijn. Veel mensen willen wel maar kunnen niet betalen. ;)

Toevoeging: Gezien de opmerkingen tussen Nederlands en Belgen. Wij Nederlanders zeuren nogal snel en zijn tegen veel onterechte dingen. Check als voorbeeld maar onze boerenprotesten.
Dat sandwichen is niet per se overdreven. Een keer in mijn MS gehad dat ik op het stuur werd gedrukt omdat de stoel naar standje 0 ging.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: shthpnz
Jouw reactie was wel erg overdreven met dat je gesandwitched bent tussen je stoel en de profielen die niet meer kloppen. Klonk echt een beetje als een verwend kind die klaagt over dat hij geen snoepje van mama mag.

We mogen uiteraard wel kritisch zijn op Tesla maar laten we wel onthouden dat als we een Tesla hebben, we heel bevoorrecht zijn. Veel mensen willen wel maar kunnen niet betalen. ;)

Toevoeging: Gezien de opmerkingen tussen Nederlands en Belgen. Wij Nederlanders zeuren nogal snel en zijn tegen veel onterechte dingen. Check als voorbeeld maar onze boerenprotesten.
Was je er bij? Je zit letterlijk klem tussen stuur en stoel, probeer maar eens hoe het is; terwijl je op je stoel zit zowel de zitting als rugleuning volledig naar voren, er zit ook geen sensor op die zorgt dat er bij weerstand gestopt wordt dus JA ik zat letterlijk helemaal klem. Het wisselen tussen profielen, dus ook door schakelen tussen easy entry met P/D deed enkel elke keer de stoel weer naar voren. Staat volledig los van het voorrecht hebben in wat voor auto dan ook te rijden. Doe mij een plezier en mute me ajb, doe ik hetzelfde.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Heb ik met de S ook gehad, de gordel ging toen ook niet mee.. erg benauwend, kan aardige schrik opleveren. (je vergeet bijna dat je gewoon op stop kunt drukken)
Heb ik in het verleden diverse malen gehad. Tesla is ver vooruit op de concurrent ook op het gebied van spook klachten. Fouten zullen pas echt verholpen worden … als de vernieuwingen stoppen. Een duivels dilemma. Ik zou zelf wel een iets stabielere auto willen. Ja, ik weet het, dan moet ik niet voor Tesla kiezen. Dat zal ik ook niet meer doen. Ik kan ‘gewone’ mensen ook al jaren geen Tesla meer adviseren.
On topic dan: op de N201 bij Mijdrecht heeft de 20.6 software nu na 2 jaar gelukkig door dat het 60 bord niet bij de hoofdweg hoort. Het bord in de bocht helaas nog niet. Daar moet je iets van wegsturen de weg af, dan mist hij het.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Versie 20.6, Naarden Emmeloord vv, 2x Naarden Utrecht vv

Gisteren drie ritjes gemaakt. Het viel mij tegen...

-/- Richting Emmeloord werd halverwege ergens een bord 70 gedetecteerd en ondanks dat ik daarna verschillende borden met 100 passeerde bleef 70 als max staan;
-/- eenmaal ging auto niet naar links. Waarom weet ik niet;
-/- eenmaal ging auto zonder reden naar 90. Geen tunnel, zijweg oid...
-/- een paar maal (niet consistent) worden matrixborden aangezien voor verkeerslichten
-/- bij afslagen moet je door aanpassing NoA nu zelf aangeven dat je van baan verandert. Als je dat net een tikje te vroeg doet, slaat hij (te) snel af en moet je de manouvre nogmaals inzetten. En soms weigert die dan.
-/- op een gegeven punt weigerde FSD in te schakelen, geen reden bekend
-/- Emmeloord - Naarden is deels voorzien van een asfalt reparatie. Ondanks dat dit al meer dan half jaar oud is (dus echte glimplek wel weg) blijft hij deze als lijn zien, waardoor je te veel naar links rijdt.

Beetje teleurgesteld in deze versie.
 
Heb ik in het verleden diverse malen gehad. Tesla is ver vooruit op de concurrent ook op het gebied van spook klachten. Fouten zullen pas echt verholpen worden … als de vernieuwingen stoppen. Een duivels dilemma. Ik zou zelf wel een iets stabielere auto willen. Ja, ik weet het, dan moet ik niet voor Tesla kiezen. Dat zal ik ook niet meer doen. Ik kan ‘gewone’ mensen ook al jaren geen Tesla meer adviseren.
On topic dan: op de N201 bij Mijdrecht heeft de 20.6 software nu na 2 jaar gelukkig door dat het 60 bord niet bij de hoofdweg hoort. Het bord in de bocht helaas nog niet. Daar moet je iets van wegsturen de weg af, dan mist hij het.
Meen je dat? Ik adviseer iedereen juist een Tesla. Tesla is het enige bedrijf ter wereld dat auto’s maakt waarbij je in zekere zin waarde voor je geld blijft behouden (juist door al die veranderingen continu). Ik baal er juist ook van dat dit je zo weinig veranderingen zijn met de updates.

@Dannietjoh Jij mag mij muten maar ik ga niemand muten ;)
 
Ik ben benieuwd in hoeveel van de (minor) updates ook echt aanpassingen van het rijgedrag zitten. Heb soms het gevoel dat we de hele dag naar de wolken staren en daaruit lezen wat de goden doen.

Dit weekend 1200km op en neer naar de Vogezen, 90% op FSD. Buiten de gepubliceerde functionele wijzigingen zou ik niet m’n hand ervoor in het vuur durven te steken dat het rijgedrag anders is dan een jaar terug.
 
Heb de Y nu bijna een maand, en voor het eerst dat ik al updates ontvang waar ik ook iets van merk met verbetering/aanpassen! ben blij met de chime on green functie maar er viel me nog iets op..je kunt de richtingwijzer nu op 2 manieren weer uitzetten..dit was toch maar 1 manier? dus staat ie aan op rechts kun je hem nu uitzetten door 1 x links te duwen op 1 x rechts..
Dus blij met de updates...de adaptive cruise control/autopilot/EAP kan ik nog niet aan wennen/vertrouwen...ervaar dit als de slechtste versie die ik ooit heb gereden en rij nu ongeveer 10+ jaar in diverse auto's met adaptive cruise control.
 
Ik blijf het een grote grap vinden. Zoveel reacties op elke nieuwe release, waarbij het gedrag van de auto bij velen anders is, bij soortgelijke omstandigheden.

Vandaag worden borden wel herkend, maar bij de volgende release lees je weer van anderen dat het toch weer niet zo is.

Heeft een discussie als deze dan nog wel zin, zolang die software ‘experimenteel’ is?
 
Ik blijf het een grote grap vinden. Zoveel reacties op elke nieuwe release, waarbij het gedrag van de auto bij velen anders is, bij soortgelijke omstandigheden.

Vandaag worden borden wel herkend, maar bij de volgende release lees je weer van anderen dat het toch weer niet zo is.

Heeft een discussie als deze dan nog wel zin, zolang die software ‘experimenteel’ is?
Da's omdat we de details niet kennen.

Zo doet de software nog altijd niks in Duitsland op de snelweg, maar heb ik in NL wel al gemerkt dat ie matrixborden op de snelweg leest.

Als functionaliteit regiolocked is en we allemaal in verschillende regio's rijden, wordt het verwarrend van wat de auto nu wel of niet kan. Maar het zijn maar details.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Eriksc and Krisja

Anyone agrees with this?
Bjorn mentions that this is related with Tesla Vision and running the new software.
Personally my 2019 Model 3 always had very shitty auto beam lights, is it even worse with latest update?
I highly doubt it is vision only related, same experience on my '18 S, Its on auto beam but always turn it on/off via the stalk. 9 out of 10 it is too slow detecting other cars but it is a nice backup for when I'm lazy.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
I would not call my auto high beams shitty, but mediocre. They are vision only, even on radar cars, since the radar is good for about 200m, and the auto high beams turn off with oncoming traffic headlights at about 1km and traffic in the same direction as you at about 300m, which is kind of acceptable.

But this also means it doesn't detect oncoming trucks where the headlights are blocked by the median, but the cabin is visible at night.
 
Even een vraagje tussendoor. Hier een MX100 uit 2017 met MCU1 (HW2, volgens mij), zit nog op 2021.24.28. Had ik al ergens in 2022.xx.yy moeten zitten of zit ik al op het maximum wat mijn stock non-upgrade mcu1 computer aan kan? Anders gooi ik er een firmware update request in de app. :)