Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraagje tussendoor. Hier een MX100 uit 2017 met MCU1 (HW2, volgens mij), zit nog op 2021.24.28. Had ik al ergens in 2022.xx.yy moeten zitten of zit ik al op het maximum wat mijn stock non-upgrade mcu1 computer aan kan? Anders gooi ik er een firmware update request in de app. :)

Als het enigszins binnen de financiële mogelijkheden ligt, kan ik je de upgrade naar MCU2 van harte aanbevelen.
Na de upgrade is het of je qua snelheid en resolutie m.b.t. het scherm een nieuwe auto hebt gekregen.
Bij mijn Model S was het een verademing.
 
Als het enigszins binnen de financiële mogelijkheden ligt, kan ik je de upgrade naar MCU2 van harte aanbevelen.
Na de upgrade is het of je qua snelheid en resolutie m.b.t. het scherm een nieuwe auto hebt gekregen.
Bij mijn Model S was het een verademing.
Thanks @Maarten , maar dan gaan we off-topic hoelang ik de MX nog wil houden. (Binnenkort 5 jarig jubileum, voor mij het evaluatie moment ;) )
 
1658899783859.png


Ik vond deze in 20.6 slecht. Ik hoop dat deze functie nu ook (iets) verbeterd is...
 
Hier ook 2022.20.7 aangeboden, als Green 'm zo geweldig vindt, ga ik 'm vandaag maar eens installeren… Na die slechte updates laatst (naar .5 en daarna .6) ben ik in eerste instantie wel terughoudend geworden om alles direct te installeren.
 
Even een vraagje tussendoor. Hier een MX100 uit 2017 met MCU1 (HW2, volgens mij), zit nog op 2021.24.28. Had ik al ergens in 2022.xx.yy moeten zitten of zit ik al op het maximum wat mijn stock non-upgrade mcu1 computer aan kan? Anders gooi ik er een firmware update request in de app. :)
Idem hier, een Model S, eind 2016, met MCU1 en zit ook nog op 2021.24.28... Is dit het einde nu ? Zullen we verplicht een MCU2 moeten installeren..?
 
Idem hier, een Model S, eind 2016, met MCU1 en zit ook nog op 2021.24.28... Is dit het einde nu ? Zullen we verplicht een MCU2 moeten installeren..?
*Ik fluister zachtjes*
Daar begint het wel op te lijken.
Zou wel prettig zijn geweest als we ergens iets vanuit Tesla zouden horen dat MCU1 niet meer wordt geüpdatet, als dat inderdaad het geval is. Niet dat je er iets mee hoeft te doen, tenzij de auto er echt mee zou stoppen. Zolang die maar navigatie updates krijgt vind ik het voorlopig wel even goed.

En anders wordt het voor mij kiezen tussen een nieuwe gitaar of een nieuwe MCU. Keuzes, keuzes, keuzes….
 
Idem hier, een Model S, eind 2016, met MCU1 en zit ook nog op 2021.24.28... Is dit het einde nu ? Zullen we verplicht een MCU2 moeten installeren..?
MCU2 laten installeren is geen straf. Je hebt voor 1550€ een nieuwe auto. Ik heb hem ook laten installeren vorige week , terwijl ik de wagen binnen een aantal maanden ga verkopen. de MCU2 lijkt me een grote meerwaarde aan de auto te geven,
 
  • Like
Reactions: AustinP
MCU2 laten installeren is geen straf. Je hebt voor 1550€ een nieuwe auto. Ik heb hem ook laten installeren vorige week , terwijl ik de wagen binnen een aantal maanden ga verkopen. de MCU2 lijkt me een grote meerwaarde aan de auto te geven,
€1550? (Kon me nog iets van €2500 herinneren) dat valt inderdaad nog wel te overzien. Dan heb je ook sentry wat je op kunt slaan enzo en zie je dan beelden van alle camera’s ipv alleen de kentekenplaatcamera als je rijdt?
 
€1550? (Kon me nog iets van €2500 herinneren) dat valt inderdaad nog wel te overzien. Dan heb je ook sentry wat je op kunt slaan enzo en zie je dan beelden van alle camera’s ipv alleen de kentekenplaatcamera als je rijdt?
€1550 incl.btw. enkel het kleine scherm vervangen zou €1520 geweest zijn. Sentry mode weet ik niet. dat zou ik eens moeten nakijken. in mijn MS van 2015 heb ik enkel vooraan en achteraan camera's
 
€1550 incl.btw. enkel het kleine scherm vervangen zou €1520 geweest zijn. Sentry mode weet ik niet. dat zou ik eens moeten nakijken. in mijn MS van 2015 heb ik enkel vooraan en achteraan camera's
Volgens de info die ik bij Tesla heb kunnen vinden is het €2000 voor AP2
Dus lijkt iets ingrijpender, staat wel bij Beveiliging dat als je auto een FSD computer aan boord heeft, je dan ook sentry op alle camera’s en dashcam viewer hebt.
Staat me iets bij dat FSD wel in de auto zit en je dit voor een bak centen softwarematig kon ontgrendelen.
Premium connectivity heb ik, dus die kunnen we afvinken😎
8C470085-051E-463E-B5EE-C3A059D71941.jpeg
 
MCU2 laten installeren is geen straf. Je hebt voor 1550€ een nieuwe auto. Ik heb hem ook laten installeren vorige week , terwijl ik de wagen binnen een aantal maanden ga verkopen. de MCU2 lijkt me een grote meerwaarde aan de auto te geven,
Wordt inderdaad gewaardeerd bij verkoop. Ik had ccs en mcu upgrade. Het geeft aan dat je alles deed om je wagen in orde te houden.
 
  • Like
Reactions: Xfrank and Faiz71
*Ik fluister zachtjes*
Daar begint het wel op te lijken.
Zou wel prettig zijn geweest als we ergens iets vanuit Tesla zouden horen dat MCU1 niet meer wordt geüpdatet, als dat inderdaad het geval is. Niet dat je er iets mee hoeft te doen, tenzij de auto er echt mee zou stoppen. Zolang die maar navigatie updates krijgt vind ik het voorlopig wel even goed.

En anders wordt het voor mij kiezen tussen een nieuwe gitaar of een nieuwe MCU. Keuzes, keuzes, keuzes….
Het lijkt er inderdaad op dat een upgrade 'gewenst' zal worden. Ik overweeg het even.🧐 Ik wou de 'oplaadstatistieken' zien in mijn Tesla-App, maar die komen pas tevoorschijn als je 2021.44.25 hebt. Noppes dus.
Straks rijd ik naar het Zuiden, 's nachts bijladen met de stekker in de B&B daar, en moet de eigenaar kunnen aantonen wat ik erin laad tijdens m'n verlof. Ik heb vandaag de Teslamate app op m'n latop gezet, en hou m'n daar online. Dat lukt dus wel.
 
's nachts bijladen met de stekker in de B&B daar, en moet de eigenaar kunnen aantonen wat ik erin laad tijdens m'n verlof.
Dat kan voor 1/100e van de prijs
 
Dat kan voor 1/100e van de prijs
Zou ik toch een beetje mee oppassen met dergelijke meters: "(max. 16A/3.680W)"
Die zijn niet per se geschikt voor langdurige belasting.

En Teslamate/Teslafi geven ook andere inzichten / hebben ook andere toepassingen. Zo gebruik ik het voor de rittenadministratie.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh