Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
Grootse voorspellingen, maar of we er iets van gaan merken? Die range prediction gebeurt toch vooral achter de schermen.

De mijne staat een paar dagen bij de detailer voor ceramic coating, hopelijk een melding om met wifi te verbinden als ik hem ophaal...
 
Is het toeval en scheelt er iets anders, of hebben er nog last van de koeling sinds update 2022.20.7?
Temperatuur staat ingesteld (zoals hij al een jaar ingesteld staat) op 20,5°C links en 20°C rechts. Als het warm is zal de aanjager even naar standje 9 gaan en terug op stand 3 staan voor we 500m verder zijn.
Vandaag (na de update en NA een reset) met dezelfde instellingen blijft de aanjager op stand 9 staan om na enkele kilometers naar stand 8 te gaan, ondertussen is het al wel freezing cold in de wagen. Om de aanjager het zwijgen op te leggen en de temperatuur naar een normaal niveau te brengen moet ik mijn temperatuur instellen op 28°C (dan krijgen we ongeveer 21°C).
Temperatuursensor stuk of bug in de update? Nog iemand met deze ervaring.

Tot dan herdoop ik NoICE in ICECOLD
 
Is het toeval en scheelt er iets anders, of hebben er nog last van de koeling sinds update 2022.20.7?
Temperatuur staat ingesteld (zoals hij al een jaar ingesteld staat) op 20,5°C links en 20°C rechts. Als het warm is zal de aanjager even naar standje 9 gaan en terug op stand 3 staan voor we 500m verder zijn.
Vandaag (na de update en NA een reset) met dezelfde instellingen blijft de aanjager op stand 9 staan om na enkele kilometers naar stand 8 te gaan, ondertussen is het al wel freezing cold in de wagen. Om de aanjager het zwijgen op te leggen en de temperatuur naar een normaal niveau te brengen moet ik mijn temperatuur instellen op 28°C (dan krijgen we ongeveer 21°C).
Temperatuursensor stuk of bug in de update? Nog iemand met deze ervaring.

Tot dan herdoop ik NoICE in ICECOLD
Ik heb 'm sinds vanmorgen. Alles werkte goed. Eerst draaide de ventilator wat harder (stand 6) en na een paar straten ging 'ie naar stand 4 en veranderde de uitstroom-richting.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Hier is 2022.20.7 binnengekomen deze morgen. Wel weer gek, de download bleef weer lang op 50 procent hangen. Toen viel de wif uit. Reset in de auto gedaan. De wifi kwam weer terug en het downloaden ging weer verder.

In de releasenotes staat alleen de speed assist en bandenconfiguratie. Niks over een verbeterde range prediction.
 
Inderdaad. Belachelijk. Er is gelukkig een soort work-around:

Als de streep van de afrit begint, zet je je knipperlicht aan. Je Tesla denkt dat je dan een baanwissel wil doen. Even later begint de afrit en gaat je Tesla soepel de afrit op.
In versie 2022.20.7 (of misschien al eerder) is dit veranderd. Tesla geeft nu kort voor de afrit (waar de streep begint) aan dat je de afrit moet bevestigen. En als de afrit dan daadwerkelijk begint, gaat 'ie soepel de afrit af. Het is dus nu niet meer zo dat je pas moet bevestigen als de afrit al begonnen is. En je met een onnatuurlijke ruk de afrit op gaat.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Niek
Hier is 2022.20.7 binnengekomen deze morgen. Wel weer gek, de download bleef weer lang op 50 procent hangen. Toen viel de wif uit. Reset in de auto gedaan. De wifi kwam weer terug en het downloaden ging weer verder.

In de releasenotes staat alleen de speed assist en bandenconfiguratie. Niks over een verbeterde range prediction.
Hier bleef de update ook lang op 50% hangen, maar na deze lange wachttijd (?) verliep update en installatie normaal, zonder de noodzaak tot resetten van auto/wifi etc. Geduld is een schone zaak.
 
  • Like
Reactions: Epyx and Krisja
Hier ook, half uur later toen we weer verder wouden rijden ging hij weer verder met downloaden. Geen reset oid hoeven doen.
Idem dito hier een uur geleden. Download bleef een half uur op 50% hangen. Heb verder niets gedaan, gewoon gewacht.
Daarna verliep alles automatisch en alles OK.
 
20.7 lijkt veel meer te zien. Iig met verkeer, strepen en pijltjes te tonen.
Kijk uit. Ik dacht dat rijbanen werden herkend door de camera's. Maar ik heb op bepaalde stukken dat bijvoorbeeld twee banen links worden getoond, terwijl het er drie zijn. Mijn conclusie is dan dat dit waarschijnlijk gebaseerd is op (verouderd) kaartmateriaal.
 
  • Like
Reactions: dutchchili