Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste installs van 2022.24 zijn gemeld. Vooralsnog niks te zien op TeslaFi.

Nieuwe features:
Meer info hier:
 
Wat zouden ze precies bedoelen met sentry geluiden?
Dodehoekcam klinkt wel handig, al gebruik ik het niet meer omdat ik het 3d effect miss in de afstand echt goed te schatten. Zou tof zijn als ze een top view maken met daarop de dode hoek gehighlite. Beetje het idee van BMW birds eye view.
 
Zou tof zijn als ze een top view maken met daarop de dode hoek gehighlite. Beetje het idee van BMW birds eye view.
Die zie je toch op jouw scherm? Foto even van internet geplukt.
8223E6A4-9B11-4F67-93F0-BC1CDB92D458.jpeg
 
Aardig idee om die profielen te kunnen syncen maar ik zie liever dat ze eerst de bestaande functionaliteit goed laten werken ipv weer wat nieuws te introduceren. De herkenning van bestuurder en de daarbij behorende driver profile is nog steeds slecht, terwijl dit oa met gebruik van een PIN eenvoudig op te lossen is.

De mogelijkheid om de positie van de blindspot camera aan te passen is aardig maar blijft geneuzel in de marge, inherent aan de visie van Tesla om alles op een scherm te gooien.
 
Ik vind de visualisatie van het verkeer naast je niet niet de beste manier om dode hoek detectie te doen. Bij traditionele systemen met een indicatie in de buitenspiegel waarschuwt het systeem al als er iemand in de baan naast je op je inloopt, terwijl dat bij de Tesla visualisatie niet of pas heel laat te zien is.
Wat is laat…. Ik zie bij heel veel auto’s de indicatie in de spiegel ook pas aangaan als je er bijna naast rijd.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik weet niet of dit gerelateerd is aan deze software versie, maar als er iets erg goed werkt (in het algemeen) is het wel de driver profile selectie. Al dan niet met keyfob, de keycard of telefoon gaat dat nagenoeg perfect.
Nee helaas niet gerelateerd aan de software versie. Is een hardnekkig probleem bij de Tesla Model 3 waar deze niet in staat is om verschillende berijders goed te herkennen met de telefoon. Pakt vaak de laatste bestuurder ipv de huidige bestuurder.
 
Ik weet niet of dit gerelateerd is aan deze software versie, maar als er iets erg goed werkt (in het algemeen) is het wel de driver profile selectie. Al dan niet met keyfob, de keycard of telefoon gaat dat nagenoeg perfect.
Nou bij ons is die herkenning van de telefoon en de profielkeuze een ramp. Volgens mij is dat gekomen toen die prioriteit werd ingevoerd ongeveer een jaar geleden (dat je een primair profiel kunt instellen als er twee sleutels gelijk aankomen). Sinds dat moment kiest hij heel vaak de verkeerde rijder. Maar nog erger is dat soms de stoelinstelling helemaal naar de knoppen is. Voor ons de meest ergerlijke fout die er inzit. NB. Mijn vrouw en ik, beide met iPhone. Verder geen gebruikers.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: KL0809 and JanG007
Nou bij ons is die herkenning van de telefoon en de profielkeuze een ramp. Volgens mij is dat gekomen toen die prioriteit werd ingevoerd ongeveer een jaar geleden (dat je een primair profiel kunt instellen als er twee sleutels gelijk aankomen). Sinds dat moment kiest hij heel vaak de verkeerde rijder. Maar nog erger is dat soms de stoelinstelling helemaal naar de knoppen is. Voor ons de meest ergerlijke fout die er inzit. NB. Mijn vrouw en ik, beide met iPhone. Verder geen gebruikers.
Heb je de profielen al eens helemaal verwijderd en nieuwe aangemaakt?
 
  • Helpful
Reactions: OttoR and nico180