TheoSchijf
Member
Kwestie van vertrouwen.Dat autopark waardeloos is roep ik al jaren maar nu een mooie test tussen verschillende merken en dit is precies mijn ervaring!
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kwestie van vertrouwen.Dat autopark waardeloos is roep ik al jaren maar nu een mooie test tussen verschillende merken en dit is precies mijn ervaring!
Pijnlijk om te constateren dat Tesla echt maar één ding tegelijk kan, FSD voor USA, al het andere moet wachten en verslechtert zelfs. Musk moet vooral ook Twitter gaan aansturen, kan er best nog bij.Dat autopark waardeloos is roep ik al jaren maar nu een mooie test tussen verschillende merken en dit is precies mijn ervaring!
Hier ga je even aan voorbij dat je in een van de meest efficiënte elektrische auto's rijdt, met de hoogste jaarproductie, van een bedrijf dat nog geen 20 jaar bestaat, uit momenteel amper 2 fabrieken die volledig operationeel zijn, waarvan de software niet een samenraapsel is van allerlei externe leveranciers maar geïntegreerd en volledig onder controle van het bedrijf, al jarenlang draadloos software-updates uitrolt alsof het smartphones zijn, en op basis van die software in Europa een aanvaardbare lane keeping kan aanbieden, en in de VS een erg hoog niveau van autonoom rijden.Pijnlijk om te constateren dat Tesla echt maar één ding tegelijk kan
Kan alleen maar voor mezelf vaststellen dat autopark al in juni 2019 acceptabel werkte. Nu, dik 3 jaar ‘evolutie’ later, werkt het niet meer. Laat ik dan nog begrip hebben voor “alle aandacht gaat nu naar de FSD beta ontwikkeling” dan nog geldt voor mij “If it ain’t broken…”.Hier ga je even aan voorbij dat je in een van de meest efficiënte elektrische auto's rijdt, met de hoogste jaarproductie, van een bedrijf dat nog geen 20 jaar bestaat, uit momenteel amper 2 fabrieken die volledig operationeel zijn, waarvan de software niet een samenraapsel is van allerlei externe leveranciers maar geïntegreerd en volledig onder controle van het bedrijf, al jarenlang draadloos software-updates uitrolt alsof het smartphones zijn, en op basis van die software in Europa een aanvaardbare lane keeping kan aanbieden, en in de VS een erg hoog niveau van autonoom rijden.
Maar autopark, ja, da's er teveel aan.
Kom op, Wooter, dit kan je toch niet menen?Hier ga je even aan voorbij dat je in een van de meest efficiënte elektrische auto's rijdt, met de hoogste jaarproductie, van een bedrijf dat nog geen 20 jaar bestaat, uit momenteel amper 2 fabrieken die volledig operationeel zijn, waarvan de software niet een samenraapsel is van allerlei externe leveranciers maar geïntegreerd en volledig onder controle van het bedrijf, al jarenlang draadloos software-updates uitrolt alsof het smartphones zijn, en op basis van die software in Europa een aanvaardbare lane keeping kan aanbieden, en in de VS een erg hoog niveau van autonoom rijden.
Maar autopark, ja, da's er teveel aan.
Afbranden? Echt? Zo zie ik dat helemaal niet. Ik vind het juist heel prettig dat Wooter af en toe al die negativiteit een beetje compenseert. Velen op dit forum moeten af en toe herinnerd worden aan hoe verwend ze eigenlijk zijn. Een beetje relativeren af en toe.Sorry hoor, maar ik lees al sinds ik ‘lid’ ben van dit TMC forum, dat je iedereen met maar een greintje kritiek aan het afbranden bent. Je bent zeer goed geïnformeerd, dat blijkt uit alles en jouw input wordt zeer gewaardeerd, maar een beetje perspectief en realiteitszin zou op zijn plaats zijn.
Tuurlijk meen ik het. Theo's claim dat Tesla maar 1 ding tegelijk kan was een hyperbolische uitspraak, en ik wou daar wat objectiviteit tegenover zetten. En ja, dat kan best dat autopark niet werkt en dat de concurrentie het beter doet (ik heb al even geen ervaring met autopark, noch met de concurrentie en autopark) maar beweren dat Tesla maar 1 ding tegelijk kan is gewoon onwaar.Kom op, Wooter, dit kan je toch niet menen?
Bij mij werkt het nog steeds prima.Kan alleen maar voor mezelf vaststellen dat autopark al in juni 2019 acceptabel werkte.
Waarom de een wel en de ander niet is denk ik dan ook een betere vraag.Nu, dik 3 jaar ‘evolutie’ later, werkt het niet meer.
Omdat het bij andere nog wel werkt lijkt mij deze stelling daarmee onjuist.Laat ik dan nog begrip hebben voor “alle aandacht gaat nu naar de FSD beta ontwikkeling” dan nog geldt voor mij “If it ain’t broken…”.
Het claimt completer te zijn, maar dat lukt niet. Versnelt niet vlot genoeg als de weg vrij komt. Vertraagt onnodig. Houdt in voor fietsers op het fietspad (zelfs als ze nog met een pechstrook van de rijweg gescheiden zijn. Houdt in voor tegenliggers, geparkeerde wagens…)Daarin is AP2 completer.
Je zegt het juist: “een van de betere”. AP1 was immers beter in lane keeping, inclusief lane change. Het deed het of deed het niet. Maar bleef bij zijn beslissing. Indien niet was dat terecht en nam je zonder toeters of bellen over. Met AP1 neem je over en krijg je toch nog toeters, bellen en stuurcorrecties. Als ik overneem moet hij zich niet moeien, tenzij ze er zouden in slagen om terecht te laten corrigeren.ik zie het dat ik al 5 jaar geniet van een van de beste lane keeping systemen in de wereld.
Ik heb gezocht naar parkeren met FSD beta, maar kon niks recents vinden. Als er iemand hier is met FSD beta, zou die dat kunnen testen?
Toevallig vanavond daar een mooi AP2 voorbeeld van ondervonden (met sw versie 2022.24.5). Perfect om het gedrag van AP1 en AP2 te vergelijken.Ja, YMMV, ik heb ervaring met AP1 met een paar loaners en ik vond het ding vooral goed in de voorligger volgen, inclusief het mee links willen afslaan. Daarin is AP2 completer, dat ie niet zomaar zijn voorligger volgt, maar zelf lijkt te denken.
Dat zal ik dan binnen een uurtje ook eens proberen. Ik rijd dan nog even naar Kortessem en terug, een ritje van 1 uur. Ik kan me maar bezighouden en proberen. Wie weet ...2022.24.6 geïnstalleerd -> ik heb aan aantal keer een download "geforceerd" door in het menu van auto naar software versie te gaan. Als "controleren" vrij lang blijft "hangen" komt er opeens een update. Nu al 3x gehad na een toevallige controle -> lijkt geen toeval meer.
als het lang duurt komt idd de update, maar dat forceren herken ik niet. Er zijn ook dagen dat je snel de melding krijgt dat je up-to-date bent.2022.24.6 geïnstalleerd -> ik heb aan aantal keer een download "geforceerd" door in het menu van auto naar software versie te gaan. Als "controleren" vrij lang blijft "hangen" komt er opeens een update. Nu al 3x gehad na een toevallige controle -> lijkt geen toeval meer.
als het lang duurt komt idd de update, maar dat forceren herken ik niet. Er zijn ook dagen dat je snel de melding krijgt dat je up-to-date bent.
Dat zal ik dan binnen een uurtje ook eens proberen. Ik rijd dan nog even naar Kortessem en terug, een ritje van 1 uur. Ik kan me maar bezighouden en proberen. Wie weet ...
Terug thuis en na een uur lang de software "geforceerd" laten zoeken zoals hierboven vermeld heeft voor mij geen resultaat opgeleverd, wat ik ook niet had verwacht. NoICE staat gewoon op de zwarte lijst en krijgt altijd één van de laatste z'n update aangeboden.
Op zich onbegrijpelijk dat de updates steeds in kleine aantallen gereleased worden. Akkoord dat er enkele test uitrollen moeten gebeuren, maar dan kan toch gerust alles relatief snel uitgerold worden (cfr. Apple updates)