Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
Wat mij een beetje verbaast is dat de radar achter mijn voorbumper dan nu ineens uitgeschakeld zou zijn?

Vorige week heeft Tesla bij mij dat ding vervangen omdat hij niet goed meer werkte. Deze week 2022.24.6 aangeboden gekregen en vandaag 2022.24.8.

Of begrijp ik niet wat vision only inhoudt?
Het zou niet de eerste keer zijn dat er wijzigingen doorgevoerd worden zonder de SeCs in te lichten. Zie mijn trekhaak verhaal waar de SeC niet wist dat er een extra module moest gemonteerd worden. Module was zelfs nog niet beschikbaar om in stock te nemen.
 
Bij mij komt nu ineens de verlichtings all onder in beeld als ik de AP aanzet.
En blijft daarna het icoontje van automatisch grootlicht in beeld staan ondanks dat die uit is
20220915_082355.jpg
 
Gisteren voor het eerst met Vision Only gereden.
Regende wel wat dus kreeg telkens de melding dat autopilot maar max 90 km/h ging doen.
Dit terwijl snelweg open was en 120km/h toch veilig te doen was.

Dus maar zonder autopilot gereden.
Met radar nooit problemen gehad en altijd autopilot 120km/h ongeacht de weersomstandigheden.

Daarna autopilot in de file gereden maar dat was ook alles behalve een succes.
Schokte weer vanouds met snel optrekken en bruusk remmen over een kleine afstand. (volgafstand 2)
Dit heb ik ook al eens gehad met radar maar laatste 3 maanden was het gefixt en ging het soepeler om een of andere reden.

Niet geheel overtuigd dus.
Toen het droog was wel geen problemen maar merk geen verschil tov met radar.
 
Zojuist een trip van Nederland naar noorden van Denemarken gedaan, grotendeels op auto pilot met Vision aan. Op zich lijkt de auto pilot wat sneller te reageren met wisselen van baan en is hij wat minder paniekerig.
Op totaal 1100km twee rare dingen gehad:

1. Een auto welke ik met 115km/u benaderde, terwijl deze auto maar zo'n 80km/u reed, vond AP toch wat spannend en kreeg ik een forward collision warning en ging hij in de remmen met zeker nog 100m afstand.
2. Tijdens het automatisch wisselen van baan werd de lange change abrupt geannuleerd en kreeg ik alle toeters en bellen, flinke phantom brake en werd de auto keihard terug in de oude baan gestuurd. Dit terwijl er niets aan de hand was en ik nog ruim binnen de tijd zat waarover hij mag doen om van baan te wisselen.

Op zich nog wel positief over de nieuwe update. Morgen terug naar Nederland, waarbij een groot deel 's nachts, dus dat zal leuk worden om auto high beam continu te moeten deactiveren. Toch weer een extra handeling...
 
Wat mij een beetje verbaast is dat de radar achter mijn voorbumper dan nu ineens uitgeschakeld zou zijn?

Vorige week heeft Tesla bij mij dat ding vervangen omdat hij niet goed meer werkte. Deze week 2022.24.6 aangeboden gekregen en vandaag 2022.24.8.

Of begrijp ik niet wat vision only inhoudt?
Op zich wel logisch dat ze de radar repareren want niemand weet of ze de radar ooit nog gaan gebruiken. Stel dat Tesla over een paar jaar besluit om de radar toch weer te gaan gebruiken, dan zou het raar zijn als die niet was gerepareerd.
 
Op zich wel logisch dat ze de radar repareren want niemand weet of ze de radar ooit nog gaan gebruiken. Stel dat Tesla over een paar jaar besluit om de radar toch weer te gaan gebruiken, dan zou het raar zijn als die niet was gerepareerd.

Wat ik snap is dat radar (permanent of tijdelijk) wordt uitgezet. Vision is onvolwassen en daardoor onbetrouwbaar. Waarom niet een hybride oplossing, zeker als de hardware toch al in de auto’s zit.
 
Gisteren voor de eerste keer met 2022.24.8 een avondrit gemaakt. Het automatisch groot licht op AP is geen issue. Bij mij werkt dit perfect.
Dat wil zeggen, geen voorliggers of tegenliggers en het groot licht schakelt in. Bij een voorligger of tegenligger gaat het groot licht ruimschoots op tijd uit.
Slechts één issue, op weg naar Kortessem (Wooter) iets verder dan de kerk van Wimmertingen wordt het bord 5einde snelheidsbeperking herkend, maar er wordt nog steeds niets mee gedaan. Dus lekker verder tegen 50km/u en de rest van het verkeer ophouden voor de volgende kilometers...
 
Wanneer wordt een sw update beschikbaar gesteld voor een auto? Is dat divers? Mijn auto staat al dagen aan de lader en heeft prima wifi bereik en nog steeds op een wat oudere sw. PS: sw staat op advanced.
 
Wanneer wordt een sw update beschikbaar gesteld voor een auto? Is dat divers? Mijn auto staat al dagen aan de lader en heeft prima wifi bereik en nog steeds op een wat oudere sw. PS: sw staat op advanced.

Je vraagt nu naar iets wat vergelijkbaar is met de code van de kernwapenknop, het recept van Coca Cola en het liefdesleven van ....

Kortom, er is veel gespeculeer maar tot op heden heeft nog nooit iemand een 100% verklaring voor de volgorde van updates gezien. En niet iedereen krijgt elke update. Waarschijnlijk hangt het samen met de regio, type, HW, MCU, AP/EAP/FSD en nog wat factoren. Oh, en het humeur van EM.

Enige feit wat ik je kan vertellen is dat ik tot op heden (vanaf december 2017) gemiddeld iedere 17 dagen een update heb gekregen. Kortste tijd tussen twee updates één dag, langste 58 dagen (in 2018).
 
Je vraagt nu naar iets wat vergelijkbaar is met de code van de kernwapenknop, het recept van Coca Cola en het liefdesleven van ....

Kortom, er is veel gespeculeer maar tot op heden heeft nog nooit iemand een 100% verklaring voor de volgorde van updates gezien. En niet iedereen krijgt elke update. Waarschijnlijk hangt het samen met de regio, type, HW, MCU, AP/EAP/FSD en nog wat factoren. Oh, en het humeur van EM.

Enige feit wat ik je kan vertellen is dat ik tot op heden (vanaf december 2017) gemiddeld iedere 17 dagen een update heb gekregen. Kortste tijd tussen twee updates één dag, langste 58 dagen (in 2018).
Houd je dat bij? 😂
 
Wat ik snap is dat radar (permanent of tijdelijk) wordt uitgezet. Vision is onvolwassen en daardoor onbetrouwbaar. Waarom niet een hybride oplossing, zeker als de hardware toch al in de auto’s zit.
We hadden toch juist een hybride oplossing, maar daar wordt nu van afgestapt. Persoonlijk heb ik niets raars gemerkt sinds ik de Vision update heb, heb het idee dat het verschl dat de meeste merken meer tussen de oren zit dan wat anders.
 
  • Like
Reactions: Krisja