job-lek
Active Member
Bij mij werkt auto-steering nu nog maar tot 140km/h. Tot 150 kan ik nog wel met acc rijden. Verder kan ik op geen enkele weg meer de kieste afstand tot voorligger instellen. Herkenbaar?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heel herkenbaar want het is ook precies wat er in de release notes over vision only staat. Wel staan die release notes op de 2022.20 en dus zijn ze makkelijk te missen. Hier op het forum is het wel wat lastiger om dat te missenBij mij werkt auto-steering nu nog maar tot 140km/h. Tot 150 kan ik nog wel met acc rijden. Verder kan ik op geen enkele weg meer de kieste afstand tot voorligger instellen. Herkenbaar?
Ik zou graag de upgrade zien naar stand 1-100De kortste afstand tot voorligger is nu 2, en die kun je waarschijnlijk wel kiezen...
De logica van afstand 1 -6 of 2-7 ontgaat me ook compleet, maar laten we dat dan gewoon een Tesla-kronkel noemen.
Each setting corresponds to a time-based distance that represents how long it takes for Model 3, from its current location, to reach the location of the rear bumper of the vehicle ahead of you.
#teamPaulVanochtend weer eens een nieuwe verrassing van AP. Wegens slecht zicht verlagen we de snelheid. Zelfs als ik alleen TACC aan had staan weigerde de auto de door mij ingestelde snelheid van 100 km/u (op de N11) te volgen maar ging doodleuk inhouden. Dit is toch volstrekte onzin? Waar bemoeit die auto zich mee?
Welkom bij vision only.Bij mij werkt auto-steering nu nog maar tot 140km/h. Tot 150 kan ik nog wel met acc rijden. Verder kan ik op geen enkele weg meer de kieste afstand tot voorligger instellen. Herkenbaar?
In verhouding met de tijd tot de voorligger. Vision only kan de kortste tijd niet aan omdat het voor vision only langer duurt om een vertraging van een voorligger op te merken.De logica van afstand 1 -6 of 2-7 ontgaat me ook compleet
Net terug van een trip Enschede-Parijs-Enschede. Eerlijk gezegd had ik me nog niet eens gerealiseerd dat ik nu met 2022.24.8 ook vision only heb. Zoals altijd zoveel mogelijk met EAP gereden met afstand op 3, soms 4. Het enige verschil wat me direct opviel is dat de max nu 140kmph is met EAP aan, zelfs in Duitsland op stukken waar geen snelheidsbeperking is. Daarnaast dat EAP veel eerder langzamer gaat rijden vanwege 'slecht weer gedetecteerd'. Dat laatste begrijp ik wel want veel mensen (ikzelf incluis) zijn toch geneigd veel te hard te blijven rijden bij slecht weer. EAP is gewoon veel conservatiever dan de meeste mensen die zichzelf over het algemeen overschatten, en dat lijkt me ook volkomen logisch.We hadden toch juist een hybride oplossing, maar daar wordt nu van afgestapt. Persoonlijk heb ik niets raars gemerkt sinds ik de Vision update heb, heb het idee dat het verschl dat de meeste merken meer tussen de oren zit dan wat anders.
Was nogal druk, dus heb een paar weekjes aan geheel onthouding gedaanHier op het forum is het wel wat lastiger om dat te missen
Ter compensatie kan je een nog langere afstand kiezen (7). Hoewel, ik denk dat die er altijd geweest is.
Het probleem met de ruitenwissers herken ik niet, nu moet ik wel zeggen dat ik pas ongeveer 200 km op vision only heb gereden. Ook voor de vision tijd heb ik nooit, op een enkel uitzondering na, gehad dat de ruitenwissers spontaan aan gaan terwijl ik meestal op automatisch heb staan.Ik vind Vision Only tot op heden nog niet echt goed werken hier in Nederland. Mijn ruitenwissers gaan (bij droog weer) aan en het grootlicht blijft veel te lang branden (zelfs op korte afstanden). Jammer... vooral ook van mijn net nieuwe ruitenwissers (op een droge raam zorgt dat voor krassen).
Bij mij gaan ze ook niet spontaan aan bij droog weer. Maar als ik m'n ruitensproeiers gebruik bij verder droog weer gaan de wissers wel héél hard heen en weer, alsof we in een stortbui zitten, en gaan ook veel te lang door met wissen, veel langer dan voor vision only. Ondertussen zegt Vision Only EAP dat er slecht weer gedetecteerd is, terwijl het stralend weer is.Het probleem met de ruitenwissers herken ik niet, nu moet ik wel zeggen dat ik pas ongeveer 200 km op vision only heb gereden. Ook voor de vision tijd heb ik nooit, op een enkel uitzondering na, gehad dat de ruitenwissers spontaan aan gaan terwijl ik meestal op automatisch heb staan.
Is je ruit ter hoogte van de sensor schoon, het kan zijn dat vuil voor de lens in combinatie met lichtinval de ruitenwisser activeert.
Ik begrijp niet hoe je dit gedrag kunt goedpraten. Gisterenochtend was het prachtig helder weer en AP bedenkt dan dat het slecht weer is en dat de snelheid verlaagd moet worden. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Als je vindt dat het zicht niet optimaal is hou je meer afstand tot je voorligger maar je verlaagt niet zomaar de snelheid die de bestuurder heeft ingesteld.Daarnaast dat EAP veel eerder langzamer gaat rijden vanwege 'slecht weer gedetecteerd'. Dat laatste begrijp ik wel want veel mensen (ikzelf incluis) zijn toch geneigd veel te hard te blijven rijden bij slecht weer. EAP is gewoon veel conservatiever dan de meeste mensen die zichzelf over het algemeen overschatten, en dat lijkt me ook volkomen logisch.
Ik begrijp niet hoe je dit gedrag kunt goedpraten. Gisterenochtend was het prachtig helder weer en AP bedenkt dan dat het slecht weer is en dat de snelheid verlaagd moet worden. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Als je vindt dat het zicht niet optimaal is hou je meer afstand tot je voorligger maar je verlaagt niet zomaar de snelheid die de bestuurder heeft ingesteld.
Het is geen TACC. Mijn vorige auto's hadden TACC, die reden een bepaalde snelheid tenzij er een auto voor me langzamer reed. Maar die optie bestaat niet eens meer bij Tesla. Wat er nu is is simpelweg onbruikbaar geworden als het niet perfect helder en droog weer is en de zon niet te laag staat, enz, enz.Ik begrijp perfect wat je wil zeggen, maar als je kiest om op AP of TACC te rijden, dan is het AP of TACC die beslist hoe snel er gereden wordt. Stel dat jij dit zou kunnen overrulen door te zeggen "ik wil hier nu 120km/u rijden, want ik vind dat dat kan" en er gebeurt iets, dan ben ik zeker dat TACC en AP door u als verantwoordelijke zullen worden aangewezen.
Wil je meer risico's nemen dan AP en/ of TACC, dan rij je toch gewoon zonder AP en/ of TACC...
Maar ik begrijp uw frustraties.