Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik wat woelige dagen achter de rug heb (ma werd vandaag 90 en heeft haar verjaardag mogen vieren op de dienst hartbewaking in het ziekenhuis (@Enzo63 soms zijn er redenen dat iemand niet onmiddellijk reageert). Samengevat, het gaat niet goed met haar.

Om terug te komen op bovenstaande. Bij het terug naar huis rijden heb ik Kris(ta) de opdracht gegeven terwijl Ja(cky) reed.
Op bijgevoegd filmpje zie je dat AHB constant in standby staat, dat ik manueel, op TACC en op AP heb gereden.
Dat wanneer AHB (die enkele keren dat hij is aangegaan) de lichten dooft en enkele seconden later pas een tegenligger ziet kruisen (dus, ruim op tijd), dat de ruitenwissers af en toe voorbij komen, dus... het regende bij momenten. Dat ik regelmatig achter voorliggers reed en nergens, maar dan ook nergens het groot licht werd aangezet...
De keren dat je de grootlichten aan/uit/aan/uit ziet gaan is door reflectie op verkeersborden, zodat ik mezelf niet zou verblinden.

Nu nog proberen dat filmpje publiek te krijgen...
Het is een eerste poging met film, YT, ... dus, knal me hier niet voor af.

Oordeel zelf.

 
Omdat ik wat woelige dagen achter de rug heb (ma werd vandaag 90 en heeft haar verjaardag mogen vieren op de dienst hartbewaking in het ziekenhuis (@Enzo63 soms zijn er redenen dat iemand niet onmiddellijk reageert). Samengevat, het gaat niet goed met haar.

Om terug te komen op bovenstaande. Bij het terug naar huis rijden heb ik Kris(ta) de opdracht gegeven terwijl Ja(cky) reed.
Op bijgevoegd filmpje zie je dat AHB constant in standby staat, dat ik manueel, op TACC en op AP heb gereden.
Dat wanneer AHB (die enkele keren dat hij is aangegaan) de lichten dooft en enkele seconden later pas een tegenligger ziet kruisen (dus, ruim op tijd), dat de ruitenwissers af en toe voorbij komen, dus... het regende bij momenten. Dat ik regelmatig achter voorliggers reed en nergens, maar dan ook nergens het groot licht werd aangezet...
De keren dat je de grootlichten aan/uit/aan/uit ziet gaan is door reflectie op verkeersborden, zodat ik mezelf niet zou verblinden.

Nu nog proberen dat filmpje publiek te krijgen...
Het is een eerste poging met film, YT, ... dus, knal me hier niet voor af.

Oordeel zelf.

Ja Krisja, dan is een forum soms klote, proficiat met je moeder en hopelijk gaat het snel beter met haar.
Ziet er idd redelijk stabiel uit, ben dan jaloers. Maar het lijkt me wel nog niet echt donker. Maar mss vertekent het beeld.
 
Het was valavond, tussen 19u00 en 19u30. De straatverlichting brandde al en iedereen reed al met lichten aan...

Om af te sluiten, ondertussen staat NoICE op 2022.36.2 en hoort bovenstaande eigenlijk niet meer in dit "oude" topic...
Ja, laten we het maar laten voor wat het is. Overigens bij mij nog steeds .28. Je bent me voorbij gestreefd.
 
Omdat ik wat woelige dagen achter de rug heb (ma werd vandaag 90 en heeft haar verjaardag mogen vieren op de dienst hartbewaking in het ziekenhuis (@Enzo63 soms zijn er redenen dat iemand niet onmiddellijk reageert). Samengevat, het gaat niet goed met haar.

Om terug te komen op bovenstaande. Bij het terug naar huis rijden heb ik Kris(ta) de opdracht gegeven terwijl Ja(cky) reed.
Op bijgevoegd filmpje zie je dat AHB constant in standby staat, dat ik manueel, op TACC en op AP heb gereden.
Dat wanneer AHB (die enkele keren dat hij is aangegaan) de lichten dooft en enkele seconden later pas een tegenligger ziet kruisen (dus, ruim op tijd), dat de ruitenwissers af en toe voorbij komen, dus... het regende bij momenten. Dat ik regelmatig achter voorliggers reed en nergens, maar dan ook nergens het groot licht werd aangezet...
De keren dat je de grootlichten aan/uit/aan/uit ziet gaan is door reflectie op verkeersborden, zodat ik mezelf niet zou verblinden.

Nu nog proberen dat filmpje publiek te krijgen...
Het is een eerste poging met film, YT, ... dus, knal me hier niet voor af.

Oordeel zelf.


Dank voor de moeite. Helaas is het verkeer niet te zien en de eerste 10 minuten lijkt met de hele tijd op korte afstand met voorliggers te zijn. Daarna komt het meer interessante gedeelte zonder voorliggers maar het is ook nog niet echt donker.

De keren dat je de grootlichten aan/uit/aan/uit ziet gaan is door reflectie op verkeersborden, zodat ik mezelf niet zou verblinden.

Dit is wel bijzonder, vooral op de snelweg blijft het grootlicht vaak gewoon aan bij mij. Wel is het zo dat de verlichting van de S/X stukken slechter is dan de huidige 3/Y. Wellicht te zwak om AP om het te laten uitschakelen.


Sterkte met je moeder!
 
Gisterenavond op onverlichte N-wegen in Noord Limburg. Geen last van d3 lichtshow. De AHB gaat aan, maar eigenlijk telkens net te laat uit voor de tegenliggers. Veel seinenende tegenliggers.

Op enig moment kom er een tegenligger die blijft seinen. 'Jaha, ik weet het, maar ik heb toch al uit gezet; doe maar rustig'

Het was een mede Tesla model 3, die waarschijnlijk wel last had van de lichtshow implementatie van AHB. 😄
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
36.5 wordt nu geladen.

 
  • Like
Reactions: DM231191