Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Maar wat is "meestal werkt het gewoon goed". Hoevaak is meestal en hoe snel reageert het?
Dat het doorgaans goed werkt. Dus op het moment dat ik een vooligger of tegenligger zie, gaat het licht uit. Op het moment dat ik het aan zou doen gaat het aan.

Meestal gaat het goed met regen. Een enkele keer wordt er te snel gewist dan naar mijn zin nodig; van de week duurde het 2 seconden te lang voordat hij ging wissen bij hevige regen.

Groot licht gaat soms niet aan, terwijl ik dat wel zou doen; meestal op een wat donkerder weg, maar waar dan net wel nog straatverlichting staat.

Tegelijkertijd gaat bijvoorbeeld op de bocht A9 -> A1/A10 de verlichting aan en uit vanwege de bebording.

En soms gaat het licht juist aan op een wat minder verlichte weg, aar wel in de bebouwde kom. En dat vind ik dan weer niet nodig, en als ik mij goed herinner is het ook niet toegestaan.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Dezelfde en even oud als die van mij...
Misschien wil jij de test wel eens doen. Kalibreer de camera's eens opnieuw en bekijk het dan nog eens.
Het kalibreren van de camera's (en een reset na de update, maar dat doe ik standaard) is het enige wat ik gedaan heb. Of mijn perfect werkende HBA daar aan te wijten is weet ik niet, maar als iemand het eens wil proberen...
Zal het in het weekend zeker eens testen. Door de week weinig tijd.
Enigste verschil is dat jij een MiC hebt.. die van mij komt nog uit Fremont. Weet niet als daar verschil in mag zijn kwa werking high beam.
De linker hendel even naar voor duwen...
Eigenlijk is het wel gek... Ze forceren het te gebruiken... maar werkt eigenlijk ook zonder.
Merk geen verschil in rijgedrag met high beam aan of uit met autopilot.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Als je 'm dan zo uitzet, blijft 'ie dan uit gedurende de hele AP periode? Ik heb er gisternacht op de 200km uit Drenthe mee zitten klooien maar ik kreeg dat niet voor elkaar. Zal het zometeen nog eens proberen.
Zolang je AP niet uitschakelt blijft AHB uit. schakel je AP uit en terug aan, dan zal je weer eens tegen je hendeltje moeten duwen.
 
Ik weet niet sinds welke versie het is, maar knipperende oranje stoplichten zijn een genot.
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
Je kan het dus ook niet met het pookje negeren, want de volgende knipper is ie die alweer vergeten
 
  • Funny
Reactions: pvkeep
Ik weet niet sinds welke versie het is, maar knipperende oranje stoplichten zijn een genot.
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
  • u nadert een stoplicht
  • niks aan de hand
Je kan het dus ook niet met het pookje negeren, want de volgende knipper is ie die alweer vergeten
Je kunt (als work-around) wel een beetje gas geven op dat stuk. Dan overrule je het automatisch afremmen.
 
Wat mij betreft zijn dit punten waar ik nog wel mee kan leven (AHB, autowissers, afremmen bij knipperend stoplicht.) Wat mij echt blijft irriteren is dat je op een provinciale weg niet de automatische snelheidsherkenning kunt overulen als de camera weer eens een verkeerd snelheidsbord (van bijvoorbeeld een parallelweg) heeft opgepikt. Waarom kan je dat niet gewoon net als op de snelweg overrulen?
 
Wat mij betreft zijn dit punten waar ik nog wel mee kan leven (AHB, autowissers, afremmen bij knipperend stoplicht.) Wat mij echt blijft irriteren is dat je op een provinciale weg niet de automatische snelheidsherkenning kunt overulen als de camera weer eens een verkeerd snelheidsbord (van bijvoorbeeld een parallelweg) heeft opgepikt. Waarom kan je dat niet gewoon net als op de snelweg overrulen?
Niet alleen hier, maar ook bij Tesla melden. Enige juiste werkwijze om hoop op verandering te houden.
 
Mijn gok voor de slecht werkende AHB. De correcte aansturing van de matrixlichten zal het aan- en uitzetten overbodig maken en het probleem oplossen. Het matrix team heeft vertraging met de ontwikkeling van die aansturing en het Klassieke AHB team is al ontmanteld op de initieel geplande datum.
dat zou niet handig zijn... niet alle autos hebben matrix lichten volgens mij.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Nog een ”vision only” ervaring van de week (toen nog 2022.24.5) bij opgaande zon tegenlicht besloot Christine ineens langzamer te gaan rijden vanwege beperkt zicht. Was wel een verrassende actie voor achterliggers. Vroeger kreeg je pas bij veel slechter zicht de melding dat je zelf weer aan de beurt was. Dat was een stuk minder verstorend.
Overigens gisteravond in de regen met behoorlijk matig zicht bleef ze netjes haar werk doen.
Vandaag scheen de zon weer… vanochtend op N33, vierbaans, 100 km/h besluit Christine zonder een piepje te geven de snelheid te laten zakken van 110 naar 78… Er zat gelukkig niemand achter me. Alleen een melding in het scherm met blauwe achtergrond dat vanwege slecht zicht de snelheid wordt verminderd. Niet echt veilig om automatisch onder de minimale snelheid te zakken..

Hetzelfde gebeurt ook met TACC ipv AP. Vroeger begon Christine “gewoon” luid te piepen met verzoek zelf het heft weer in handen te nemen. Wat mij betreft beter.

Met Vision only wel eerder in de stress naar mijn beeld.