Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dan moet ik een afspraak maken. Of wijst Tesla dat dan af?
Als je kiest bij ‘services selecteren’ voor: ‘Overig’ en in het volgende scherm voor ‘iets anders’, moet je geen afspraak maken.
Tesla kijkt dan eerst of het van op afstand kan opgelost worden, door een ranger, door het SeC of dat er eerst moet gewacht worden op onderdelen.
Na het indienen van de request, komt er in theorie een chatbericht binnen de 24 uur. Bij mij was het na 36 uur. Maar daarna zijn er redelijk vlot een paar berichten over en weer gegaan (telkens de volgende dag antwoord).
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and wooter
Als je kiest bij ‘services selecteren’ voor: ‘Overig’ en in het volgende scherm voor ‘iets anders’, moet je geen afspraak maken.
Tesla kijkt dan eerst of het van op afstand kan opgelost worden, door een ranger, door het SeC of dat er eerst moet gewacht worden op onderdelen.
Na het indienen van de request, komt er in theorie een chatbericht binnen de 24 uur. Bij mij was het na 36 uur. Maar daarna zijn er redelijk vlot een paar berichten over en weer gegaan (telkens de volgende dag antwoord).
Helaas, ik moet toch echt een adres invoeren.
 
Ja, je maakt een afspraak bij een SeC of de mobile ranger, en je klaagt dat de grootlichten nodeloos aanfloepen.

Er doet iemand aan kant van de SeC een triage, en die zal wel weten dat dat aan de software ligt, en misschien roepen "dat wordt opgelost bij een volgende software update". Of niet, je legt het probleem uit aan de SeC en ze weten ervan.

Ik bedoel maar, je regelt je bankzaken toch ook niet via Twitter? En geld overschrijven doet je bank ook niet op een mailtje, maar enkel via hun app of in hun gebouw.
Ach, problemen met een bedrijf aan de kaak stellen via twitter e.d. heeft vaak wel effect
 

Eens lezen, indien je niet in de FSD beta zit, worden er dus veel dingen niet getoond.
"The car sees everything, just doesn't visualize everything for you." Prima, als de processorkracht onvoldoende is om alles ook te visualiseren dat hij wel herkent, dan is dat zo. Maar: a. Doe het dan niet, dit is onrustig en boezemt geen vertrouwen in, b. Waarom zou je een auto elke halve seconde een andere plek op de rijbaan geven? (links, rechts, links, midden, etc)
 
All the way dan dus. Thnx
Vooral blijven doen denk ik. Mijn oogst in september:
6B161276-DF31-40A9-B7AD-E1015A7B362B.jpeg
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik België is het verboden om grootlichten aan te zetten als de weg onafgebroken en voldoende verlicht is zodat je ongeveer 100m ver kan zien. Wat je Tesla automatisch doet, mag dus helemaal niet. En ook in verlichte bebouwde kom zet mijn auto onmiddellijk de grootlichten aan, waardoor je zelfs bij het onmiddellijk wegduwen dan de pook even 'flitst'. Los van de wegcode is komt het ronduit belachelijk over om de grootlichten te laten flitsen in je eigen goed verlichte dorp. Dat is voor het soort mensen waarvan ik denk dat ze de knoppen van hun auto niet weten staan.
 
  • Like
Reactions: OttoR and ramonneke
Ik België is het verboden om grootlichten aan te zetten als de weg onafgebroken en voldoende verlicht is zodat je ongeveer 100m ver kan zien. Wat je Tesla automatisch doet, mag dus helemaal niet. En ook in verlichte bebouwde kom zet mijn auto onmiddellijk de grootlichten aan, waardoor je zelfs bij het onmiddellijk wegduwen dan de pook even 'flitst'. Los van de wegcode is komt het ronduit belachelijk over om de grootlichten te laten flitsen in je eigen goed verlichte dorp. Dat is voor het soort mensen waarvan ik denk dat ze de knoppen van hun auto niet weten staan.
Ik had al eens gegoogled hoe dat in Nederland zit. Geloof niet dat het verboden is, wel als je tegenliggers een lichtsignaal geeft dat er een controle gaande is. Erg flauw dit.
 
Ik België is het verboden om grootlichten aan te zetten als de weg onafgebroken en voldoende verlicht is zodat je ongeveer 100m ver kan zien. Wat je Tesla automatisch doet, mag dus helemaal niet. En ook in verlichte bebouwde kom zet mijn auto onmiddellijk de grootlichten aan, waardoor je zelfs bij het onmiddellijk wegduwen dan de pook even 'flitst'. Los van de wegcode is komt het ronduit belachelijk over om de grootlichten te laten flitsen in je eigen goed verlichte dorp. Dat is voor het soort mensen waarvan ik denk dat ze de knoppen van hun auto niet weten staan.

Artikel 30. Gebruik van de lichten : voertuigen en weggebruikers die de openbare weg volgen

Artikel 30. Gebruik van de lichten : voertuigen en weggebruikers die de openbare weg volgen​

Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, worden de hierna vermelde lichten gebruikt :

30.1. Motorvoertuigen :

Vooraan, de dimlichten of de grootlichten, die gelijktijdig mogen gebruikt worden.

De grootlichten moeten echter gedoofd en door de dimlichten vervangen worden :

a) bij het naderen van een tegemoetkomende weggebruiker, op de nodige afstand opdat deze laatste zijn weg gemakkelijk en zonder gevaar zou kunnen voortzetten, en in ieder geval zodra een bestuurder zijn grootlichten achtereenvolgens snel ontsteekt en dooft om te kennen te geven dat hij verblind wordt;

b) bij het naderen van een spoorvoertuig of een boot waarvan de bestuurder of de stuurman door de grootlichten zou kunnen verblind worden;

c) wanneer het voertuig een ander voertuig op minder dan 50 meter afstand volgt, behalve wanneer het inhaalt;

d) wanneer de rijbaan onafgebroken en voldoende verlicht is zodat de bestuurder in staat is tot op ongeveer 100 meter duidelijk te zien.

Aangezien een gemiddeld dimlicht 70 meter ver schijnt, en "voldoende" subjectief is... Nee, maak je geen zorgen.

Dat automatische grootlichten niet zouden werken omdat er een straatlamp staat zou mijn eerlijk gezegd nogal irriteren.
 
Artikel 30. Gebruik van de lichten : voertuigen en weggebruikers die de openbare weg volgen


Aangezien een gemiddeld dimlicht 70 meter ver schijnt, en "voldoende" subjectief is... Nee, maak je geen zorgen.

Dat automatische grootlichten niet zouden werken omdat er een straatlamp staat zou mijn eerlijk gezegd nogal irriteren.
Als je in ons dorp wilt argumenten dat de straatverlichting niet voldoende is om 100 m very te zien, sturen ze je naar de oogarts. Dan ben je objectief niet in staat om deel te nemen in het verkeer 😂