Phil V
Well-Known Member
Dat ervaar ik niet. Flitsen doet hij enkel bij het naar mij toe trekken.waardoor je zelfs bij het onmiddellijk wegduwen dan de pook even 'flitst'.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat ervaar ik niet. Flitsen doet hij enkel bij het naar mij toe trekken.waardoor je zelfs bij het onmiddellijk wegduwen dan de pook even 'flitst'.
Ik moet dit echt anders verwoorden, want kreeg vorige keer net hetzelfde misverstand. Ik bedoel dat bij activatie van AP het grootlicht aan gaat. Als je binnen de seconde de pook wegduwt, heb je dus een kleine seconde 'geflitst'.Dat ervaar ik niet. Flitsen doet hij enkel bij het naar mij toe trekken.
Ik heb het vanochtend ook ervaren. Grootlicht sprong aan op de snelweg terwijl er 200 meter verderop een auto reed, lichtmasten naast de weg stonden én er tegenliggers met verlichting aan in de andere richting reden. Met als gevolg dat ik dus door AHB zo ongeveer 10x mensen heb 'geflitst' zonder dit zelf te willen. Daarna maar geaccepteerd dat ik totdat het licht genoeg was maar gewoon handmatig de AHB uit moest zetten.Ik moet dit echt anders verwoorden, want kreeg vorige keer net hetzelfde misverstand. Ik bedoel dat bij activatie van AP het grootlicht aan gaat. Als je binnen de seconde de pook wegduwt, heb je dus een kleine seconde 'geflitst'.
Dit gebeurt in perfect verlichte bebouwde kom, ook als er voetgangers en fietsers zijn. En het gevolg is dat ik me wat idioot voel, alsof ik niet weet wat mijn grootlichten zijn.
Grootlicht sprong aan op de snelweg terwijl er 200 meter verderop een auto reed
Dit gaat nog leuk worden als er in een sneeuwbui gereden gaat wordenIemand die 200 meter voor je rijdt, ga je echt niet storen door met grootlicht te rijden.
eindelijk is er eens iemand met een vergelijkbare Tesla, van ongeveer dezelfde leeftijd die het omgekeerde ervaart dan wat ik ervaar. Tot hiertoe (en ik hou mijn ) heb ik totaal geen verkeerde ervaring met AHB in combinatie met AP. De lichten gaan perfect uit bij een tegenligger of een voorligger vanaf meer dan 100m.
De enige die ik af en toe verblind is mezelf Als er een verkeersbord op het einde van de bocht staat, dan is AHB net iets te laat met uitschakelen en verblind ik mezelf voor een fractie van een seconde., niet lang genoeg om nog eens te seinen dat ik verblind ben.
Ik heb nog steeds het gevoel dat veel van de ergernissen hier oorzaak zijn van het hier (of elders) eens gelezen te hebben, er beginnen op te letten en dan lekker meepraten over wat voor een slechte wagen we wel hebben.
Zelf heb ik ooit een "slechte" wagen gehad, deze vloog er dan na een jaar (met het nodige verlies) uit en werd vervangen door een "betere" wagen. Het laatste dat mijn rust gaat verstoren is een wagen...
Laten we niet vooruit lopen op de feiten.Dit gaat nog leuk worden als er in een sneeuwbui gereden gaat worden
Herstel van dergelijke zaken laat normaliter wel op zich wachten. Als het al hersteld wordt.Laten we niet vooruit lopen op de feiten.
1. het sneeuwt nog niet
2. ik vertrouw AP nu al niet voor 100%, dus zeker niet in de sneeuw...
dan denk ik (en dat ben ik) dat je terwijl je AP opzet al met je neus op je scherm hangt om dat blauwe lampje te zien opduiken.
ligt het dan aan de software
Gezien dit het camera huis is met 3 cameras is dit zo ver ik weet nog steeds dezelfde identieke indeling sinds HW2. Iedereen heeft ruitenwissers en vast vrij zicht zonder vuil op z'n voorruitCamera's, vuil, een kras voor of op de lens,
Rij jij wel eens op een snelweg @Krisja? Want het is geen onzin wat @Stijntje schrijft. Ik kan me niet voorstellen dat jouw Tesla anders reageert dan de onze.Ik veronderstel dat ik met 2022.28.2 Vision only heb, ik ben er vrijwel zeker van, want nu gaat NoICE niet meer naar het midden van een dubbele rijweg zonder belijning, maar blijft hij mooi (misschien ietsje zenuwachtiger) rechts rijden.
AHB heb ik al van in den beginne verdedigd, ik ervaar namelijk geen enkel ongemak zoals er hier zovele gemeld worden. AHB mag dan wel eens "vroeg" aanschakelen, zelfs als het niet echt donker is, maar als je niemand stoort, wat maakt het mij dan uit.
Sommige meldingen laten me dingen als hierboven posten. Als iemand schrijft, dat hij bij het aanzetten van AP al binnen de seconde zijn linker stalk moet naar voor duwen om AHB af te zetten omdat deze alweer mensen aan het verblinden is, dan denk ik (en dat ben ik) dat je terwijl je AP opzet al met je neus op je scherm hangt om dat blauwe lampje te zien opduiken. Is dat niet zo, dan ben je gewoon aan het meelopen... my 2cents.
Ik twijfel er niet aan dat sommigen problemen hebben, maar ligt het dan aan de software? 1 of 0 voor mij is dezelfde 1 of 0 voor elke andere wagen.
Misschien moet de oorzaak toch elders gezocht worden. Camera's, vuil, een kras voor of op de lens, ....
Niet dagelijks, maar ik rijd al eens op de snelweg, zowel overdag, bij valavond als bij duisternis.Rij jij wel eens op een snelweg @Krisja? Want het is geen onzin wat @Stijntje schrijft. Ik kan me niet voorstellen dat jouw Tesla anders reageert dan de onze.
Ik rijd weleens wat harder dan toegestaan op rustigere wegen. Die 200 meter werd dus al snel minder, maar dat was de afstand waarop ik AP inschakelde. Voordat ik te dichtbij kwam heb ik het al handmatig uitgezet voor de inhaalactie.Iemand die 200 meter voor je rijdt, ga je echt niet storen door met grootlicht te rijden.
eindelijk is er eens iemand met een vergelijkbare Tesla, van ongeveer dezelfde leeftijd die het omgekeerde ervaart dan wat ik ervaar. Tot hiertoe (en ik hou mijn ) heb ik totaal geen verkeerde ervaring met AHB in combinatie met AP. De lichten gaan perfect uit bij een tegenligger of een voorligger vanaf meer dan 100m.
De enige die ik af en toe verblind is mezelf Als er een verkeersbord op het einde van de bocht staat, dan is AHB net iets te laat met uitschakelen en verblind ik mezelf voor een fractie van een seconde., niet lang genoeg om nog eens te seinen dat ik verblind ben.
Ik heb nog steeds het gevoel dat veel van de ergernissen hier oorzaak zijn van het hier (of elders) eens gelezen te hebben, er beginnen op te letten en dan lekker meepraten over wat voor een slechte wagen we wel hebben.
Zelf heb ik ooit een "slechte" wagen gehad, deze vloog er dan na een jaar (met het nodige verlies) uit en werd vervangen door een "betere" wagen. Het laatste dat mijn rust gaat verstoren is een wagen...
Ik heb er best begrip voor dat je sceptisch bent als het zich bij jou niet voordoet; maar omdat dan maar naar het land der fabelen te verwijzen vind ik wat ver gaan.Ik heb nog steeds het gevoel dat veel van de ergernissen hier oorzaak zijn van het hier (of elders) eens gelezen te hebben, er beginnen op te letten en dan lekker meepraten over wat voor een slechte wagen we wel hebben.
Waren het geen Tesla's met AHB?met knipperende achterliggers tot gevolg
Ter afleiding van de AHB discussie.... Als ik iemand, een Tesla en/of een Belg tegemoet rij die op 200 m afstand zijn groot licht aanzet zal ik toch echt even terugseinen (handeling: stengel 3 maal kort naar je toe trekken..)
Nee, ik had een leuke Vision only ervaring vandaag: De snelheidsbordjes van de hectometerpalen werden herkend!
Dat was hieronder: Op het scherm zie je keurig het 80 km bordje op je scherm voorbij komen.
Jammer is dan wel weer dat iedere 3 kilometer Christine er 60 van maakt waardoor je ineens en automatisch 20 km langzamer gaat rijden, met knipperende achterliggers tot gevolg....
AHB werkt vanaf 200m tussenafstand met een voorligger, en vanaf dat een tegenligger met zijn lichten zichtbaar is.Als ik iemand, een Tesla en/of een Belg tegemoet rij die op 200 m afstand zijn groot licht aanzet zal ik toch echt even terugseinen (handeling: stengel 3 maal kort naar je toe trekken..)