Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds de laatste updates dat de iPhone niet altijd bij instappen automatisch verbinding maakt via Bluetooth. Dan moet ik dus zelf op het Bluetooth icoontje drukken en op ‘verbinden’ tikken.

Meer mensen waarbij dit probleem speelt? Heb vorige week nieuwe iPhone 14 Pro Max gekocht, had stiekem gehoopt dat dit probleem opgelost zou zijn, maar helaas. Soms maakt de telefoon wel automatisch verbinding maar vaak niet….
Ik heb net hetzelfde probleem, ook al blijft de app altijd actief bij mij (iPhone 12 pro).
Ik moet even naar de app gaan en dan lukt het meteen. Frustrerend op zijn zachtst gezegd.
 
Ik heb sinds 2022.36.x regelmatig dat NoA er uit vliegt met een systeem fout. Helaas gebeurt dit meestal wanneer er van baan wordt gewisseld, wat voor totale paniek zorgt in de auto. Iemand anders hier last van? 2022.36 stabiliteits ding, of moet ik toch maar een keer langs een service center?
 
Gisterenmorgen lage zon en autopilot op snelweg.
Remt plots af naar 90km/h en kreeg de melding dat snelheid aangepast werd door slecht zicht.
Ramen waren schoon... Maar snel autopilot afgezet en zelf gereden. Gaat toch echt achteruit helaas als je het vergelijkt met een jaar geleden.
 
.6 gisteren geïnstalleerd en uitvoerig kunnen testen op de terugweg naar huis toen ik van Parijs kwam. Grootste gedeelte op autopilot gereden en ik moet zeggen dat ik geen enkele issue ben tegengekomen. Automatische grootlichten blijven een probleem, maar ik merkte gisteren op dat deze nu ook uitgeschakeld kunnen worden tijdens autopilot waar dit voorheen niet kon als ik me niet vergis. Iemand dezelfde ervaring?
 
  • Like
Reactions: DNS12
Kon zo ver ik weet altijd al uitgeschakeld worden maar je moet het elke keer uitschakelen nadat je AP (her)activeert.
Dat wist ik niet, ben er ook maar sinds gisteren achter gekomen (had het daarvoor ook nooit geprobeerd, stom...😄) Je moet inderdaad na elke AP activatie handmatig uitschakelen, uiteindelijk zou een optie om AHB uit te schakelen geen overbodige luxe zijn, gezien het feit dat AP ook zonder kan functioneren
 
Dat wist ik niet, ben er ook maar sinds gisteren achter gekomen (had het daarvoor ook nooit geprobeerd, stom...😄) Je moet inderdaad na elke AP activatie handmatig uitschakelen, uiteindelijk zou een optie om AHB uit te schakelen geen overbodige luxe zijn, gezien het feit dat AP ook zonder kan functioneren
Heeft te maken met toepassen Vision in plaats van radar. Ben benieuwd of en wanneer ze dit aan gaan passen.
 
Ranger Nick had van de week ook al naar de front camera gewezen als mogelijke oorzaak. Ik heb niet het idee dat die gisteren vervangen is maar ik zal de werkbon nog even nalezen. Ze gaan over ruim een maand wat coax kabels vervangen. het geeft me allemaal nog niet het gevoel dat ze echt weten wat de storingen veroorzaakt helaas.
Geen idee wat ze vorige week gedaan hebben bij het SeC. Gisterenmiddag had ik weer eens helemaal geen enkele camera beschikbaar. Het ligt duidelijk niet aan de software versie dus misschien moet het maar in een apart draadje.
 
Geen idee wat ze vorige week gedaan hebben bij het SeC. Gisterenmiddag had ik weer eens helemaal geen enkele camera beschikbaar. Het ligt duidelijk niet aan de software versie dus misschien moet het maar in een apart draadje.
De optimist in mij zegt dat hoe harder het systeem gaat falen hoe meer kans dat ze ook het echte probleem vinden. (ik herinner me dat de complete kabelboom van mn tijdelijke auto (MB geen Tesla) vervangen moest worden, dat wisten ze pas nadat het issue continu duidelijk was.
 
De optimist in mij zegt dat hoe harder het systeem gaat falen hoe meer kans dat ze ook het echte probleem vinden. (ik herinner me dat de complete kabelboom van mn tijdelijke auto (MB geen Tesla) vervangen moest worden, dat wisten ze pas nadat het issue continu duidelijk was.
Dank voor de opbeurende woorden. Als de nood het hoogst is, is redding nabij.

Mij valt het wel op dat het bijna altijd is nadat ik in een garage geparkeerd heb.
 
Dank voor de opbeurende woorden. Als de nood het hoogst is, is redding nabij.

Mij valt het wel op dat het bijna altijd is nadat ik in een garage geparkeerd heb.
Doet me denken aan mijn rechterspiegel die bijna altijd ingeklapt bleef op een bepaalde parkeerplaats in Duitsland. Verder echt nergens. Laatste tijd niet meer, maar gezien jouw problemen zal je dat geluk vermoedelijk helaas niet hebben.
 
Had een weekje een BMW 330 mee terwijl het plaatwerk van de Slak werd opgelapt. (Een model 3 die een paatlje kust maakt je zo 2k lichter).
Wat persoonlijke indrukken over 330 vs 3:
  • Fysieke knopjes blijven super praktisch, kon in no-time meeste functies (semi)blind vinden. Maar wat een, mede daardoor, druk interieur. Toen ik de 3 terugkreeg vandaag was het alsof mijn jongste zoon zijn kamer had opgeruimd (dream on).
  • Dode hoek indicator in de spiegel praktisch, birds-eye view leuk.
  • TACC van de BMW werkte prima, geen verrassingen en trekt wat natuurlijker (vlotter) op als er ruimte komt.
  • Lane assist kwam wat onzekerder over: automatisch baanwissel gaf steeds een slinger, kruipt soms onverklaarbaar tegen de lijn aan bij een breed wegvak, en meest verrassend: houdt er regelmatig domweg mee op. In een rit van een uurtje heb je dit een paar keer, bij wat minder verlicht stuk, maar ook vaak als je over een brug reed, dan laat-ie gewoon stuur los. En dat met een heel bescheiden piepje.
  • Plus van de lane assist was dat-ie veel soepeler samenwerkt met handmatige baanwissel. Pakt vanzelf de nieuwe baan op, niet dat harde uit/aanzetten van de 3.
  • Degelijke portieren die je niet dicht hoeft te gooien, prettig.
  • Had verwacht dat-ie binnen stiller was, verschil minder groot dan ik dacht.
  • Bleef m'n single pedal bediening missen.
  • Optrekken in de sport stand is aandoenlijk: het schreeuwt, spartelt en intussen gebeurt er op de snelheidsmeter niet zo heel veel. Nee dan de 3 die als een olympisch sporter soeverein en ogenschijnlijk moeiteloos zo'n versnelling inzet.
Netto blij om weer in m'n 3 te rijden!
 
Of koop een nieuwe auto; want een kritische noot op Tesla maken kan natuurlijk niet
Ik weet niet, hoe gaat het de concurrentie af met snelheidslimieten afhankelijk van tijd, al dan niet met complicaties van het zomer/winteruur?

Ja, zou prettiger zijn moest het 100% correct zijn, maar naar mijn ervaring moet je ook niet 20 keer de snelheidslimiet corrigeren terwijl je van AP gebruik maakt.
 
  • Like
Reactions: RobsEV