Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds vandaag ook 2022.36.2 geinstalleerd.
De navigatie toevoegingen aan de app zijn wel netjes en handig.
Zou dit een voorbode zijn om binnenkort je route al te kunnen plannen via de Tesla app?
Leuke aanvulling om te kijken op voorhand hoe je auto zou gaan navigeren zonder dat je effectief in de auto moet zitten en de route ingeven in de navigatie.
Bestemming delen vanuit google maps (letterlijk op delen klikken en dan Tesla kiezen ).
Instappen, vertrekken en vertrouwen op de app. Eventueel nog een SuC verder kiezen dan wat hij voorstelt (lukt meestal).
 
Uit de release notes van 2022.36, is dit interessant , practisch uitvoerbaar, geeft dit zinvolle informatie over de kwaliteit van de batterij (zei hij aan het einde van de batterij garantie):View attachment 863375

Zelf dit even met m'n S gedaan maar bij mij verschijnt er geen test knop. Wellicht is die geofenced en enkel bij een SuC beschikbaar:

1665758528483.png
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Bestemming delen vanuit google maps (letterlijk op delen klikken en dan Tesla kiezen ).
Instappen, vertrekken en vertrouwen op de app. Eventueel nog een SuC verder kiezen dan wat hij voorstelt (lukt meestal).
Nog mooier, maar al lang beschikbaar, je agenda synced. Als je in je afspraken de locatie zet wordt die locatie standaard gekozen als je instapt. Ook kan je je agenda weergeven en de locatie aanklikken. Erg handig.
Verder vind ik de extra verbruiksinfo in 2022.36 erg nuttig. Deze nodigt ook uit om zuiniger te rijden.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Nieuwe *sugar* feature in .36: als ik op de snelweg de splitsing wil nemen waarbij er twee banen afbuigen en ik zit in de linker van de twee dan wil AP halverwege het proces opeens toch weer een baan naar links opschuiven en moet ik dus heel snel ingrijpen. Dat is me in twee dagen al twee keer gebeurd, dus dat is reproduceerbaar.
Voorbeeld van zo'n afslag:
1665766467511.png


*engels woord voor poep
 
Vandaag een langere rit gedaan met 2022.36.2, vooral autosnelweg met TACC.
Vannacht werd 2022.36.2 geïnstalleerd. Vandaag 180 km gereden in de (vakantie) spits met regen met EAP. Heb hetzelfde gevoel; meer vloeiend, minder ingrepen.

AHB gedraagd zich bij mij alleen in het donker sinds kort niet. Daarvoor deed hij het eigenlijk zoals Krisja en Wooter het beschrijven. Autowipers overigens ook en die deden vandaag ook goed hun werk, behalve dat bij die miezer van vandaag het wat lang duurt voordat de voorruit wordt gewist.

Wat mij de laatste weken opviel is dat de lampen niet meer standaard aangaan bij regen, terwijl dit voorheen wel het geval was. Dit deed de auto vandaag in ieder geval ook weer.

Dus 36.2 lijkt in iedergeval op basis van deze ene rit weer een paar tweaks te hebben gedaan.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Nieuwe *sugar* feature in .36: als ik op de snelweg de splitsing wil nemen waarbij er twee banen afbuigen en ik zit in de linker van de twee dan wil AP halverwege het proces opeens toch weer een baan naar links opschuiven en moet ik dus heel snel ingrijpen. Dat is me in twee dagen al twee keer gebeurd, dus dat is reproduceerbaar.
Voorbeeld van zo'n afslag:
View attachment 863783

*engels woord voor poep
Ik hou gewoon mijn stuur vast op zo een onzin-voegstroken. Moet je ook eens proberen.
 
  • Like
Reactions: DTTS
Vandaag weer een eind met .36.2, en wat mij opvalt is dat ie ook bij afslaan lijkt te weten wat ie wil. Niet verder laten sturen want ik rij daar gewoon zelf, maar viel me op dat ik pas veel later door het zelf sturen duwde, al halverwege de afslag.
 
Autowipers overigens ook en die deden vandaag ook goed hun werk, behalve dat bij die miezer van vandaag het wat lang duurt voordat de voorruit wordt gewist.
Ik merkte vanmiddag ook dat het soms wat langer duurde voordat de vooruit werd gewist. Tijdens de regen werkte alles goed, maar toen het droog was werd de ruit was nat door de spray van andere auto’s. Wat bleek…. de ruit was vrijwel geheel nat behalve aan de bovenkant waar de sensor zat.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik hou gewoon mijn stuur vast op zo een onzin-voegstroken. Moet je ook eens proberen.

Feit is dat AP dergelijke afslagen sinds een ruime tijd ondersteunde in het automatisch afslaan. Kennelijk door de EU nerf actie voor het invoegen hebben ze deze uitvoeg ondersteuning wellicht stuk gemaakt?

Sowieso is dat nu lastig omdat je de afrit moet "bevestigen". Geen idee hoe dat nu voor dergelijke banen gaat.

Jammer... weer een stap terug en weer iets opgeven wat voorheen gewoon goed functioneerde.
 
  • Like
Reactions: pvkeep
Zijn video van vandaag is trouwens ook een mooie. Klein beetje mist en autopilot vision only geeft het toch wel snel op:



Dat vind ik dan wel jammer want dat houdt in dat straks met mist of sneeuw AP er gewoon mee op.

Heerlijk toch die beslissingen van Elon die bestaande functionaliteit bij eigenaren crippelt zonder enige consequentie!
 
  • Like
Reactions: djlorenz and Menabe
Feit is dat AP dergelijke afslagen sinds een ruime tijd ondersteunde in het automatisch afslaan. Kennelijk door de EU nerf actie voor het invoegen hebben ze deze uitvoeg ondersteuning wellicht stuk gemaakt?

Sowieso is dat nu lastig omdat je de afrit moet "bevestigen". Geen idee hoe dat nu voor dergelijke banen gaat.

Jammer... weer een stap terug en weer iets opgeven wat voorheen gewoon goed functioneerde.
AP? Ik vermoed dat je FSD of wellicht EAP bedoelt?
 
Zelf dit even met m'n S gedaan maar bij mij verschijnt er geen test knop. Wellicht is die geofenced en enkel bij een SuC beschikbaar:
Zojuist ook geprobeerd met mijn MY, en voila, de test is beschikbaar.
16658358930004590462688726208601.jpg

Hoe geraak je eigenlijk aan dit scherm. Bedankt
Druk linksonder op auto symbool > software. Druk 10 sec lang op de model name van je auto en voer als wachtwoord 'service' in.