Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.36

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen weekend ook met onze Model 3 gereden met Vision Only op 36.2. Nou, ja, de AHB doen niet zo van die luxe fade in zoals op de Model X, maar voor de rest scoort dat vrij goed.

Enige handicap is als er tegenliggend verkeer achter een bord zit, dan kan ie de koplampen van de tegenliggers niet herkennen als tegemoetkomend verkeer als er vlak voor een verkeersbord staat dat veel feller verlicht is door de AHB.

En ja, 1 voorligger (niet tegenligger) die op 2km afstand de AHB's irritant vond op een duistere A79.
 
En ja, 1 voorligger (niet tegenligger) die op 2km afstand de AHB's irritant vond op een duistere A79.

Zal vast geen 2km zijn geweest. Dat zijn 20 hectometer paaltjes en dat lijkt me onwaarschijnlijk want dat is echt ver weg.

Juist in de duisternis is grootlicht nog vervelender dan langs wegen met verlichting omdat het dan juist verblind.
 
En ik moet mijzelf weeral tegenspreken. Vanmorgen was het er weer. Waarschijnlijk onder andere omstandigheden getest gisteren. Ik gok dat ik AP er niet uit trok met het stuur dan en vanmorgen wel.
Probeerde je me nou hiermee blij te maken?

1666003362210.png
 
Zal vast geen 2km zijn geweest. Dat zijn 20 hectometer paaltjes en dat lijkt me onwaarschijnlijk want dat is echt ver weg.

Juist in de duisternis is grootlicht nog vervelender dan langs wegen met verlichting omdat het dan juist verblind.
Het was een voorligger, dus verblinding moet dan al langs zijn spiegels gebeuren. En ja, ok, misschien geen 2 kilometer, maar zeker meer dan een kilometer (want die paaltjes herken ik wel).
 
Merkte de afgelopen dagen niet echt verschil met .24 qua FSD. Gisteren een lange rit gedaan met het slechte weer. Dus niet echt de versie goed kunnen testen, maar wel specifieke situaties.

Vision only problemen vooral met slecht weer, zoals we konden verwachten. Bijvoorbeeld vrachtauto's inhalen lukte niet, want opspattingen, slecht zicht en dan ging de snelheid gelijk naar beneden. Eerst naar 98km/u en bij meer slecht zich nog verder. Dat langzamer rijden ging best abrupt, dus moest snel herstellen. Er reed gelukkig de eerste keer niemand achter me.
20221017_113349.jpg


Recept voor een "endless loop", als ie straks met echte FSD een vrachtauto in wil halen. :)

Ik ben erg blij met de nieuwe energie-app! De vorige had ik echt problemen mee, omdat het voorspelde batterijpercentage bij aankomst veel af kon wijken van het werkelijke percentage. Uitgebreid verslag later.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
pfff, ik rijd nog steeds met 28.2. Nog niets gemerkt van een update. Wat ik wel behoorlijk rot vind is dat AP met de mist van vanmorgen beslist dat ze zelf de snelheid gaat verlagen. Ik ben van mening dat dat met FSD zou mogen, maar niet met AP. Dan controleer ik immers zelf voor een groot deel mijn rijstijl. Ook de stuurcorrecties, als je te dicht (of net op) de lijnen komt, vind ik behoorlijk vervelend. In mijn ogen idioot overdreven reacties van mijn Tesla als ik net de lijn aanraak. Dat was eerder niet zo, en ik zag dat ik het zelfs heb uitgeschakeld, maar dit wordt toch blijkbaar overruled. Hopelijk beter in versie 36...
 
pfff, ik rijd nog steeds met 28.2. Nog niets gemerkt van een update. Wat ik wel behoorlijk rot vind is dat AP met de mist van vanmorgen beslist dat ze zelf de snelheid gaat verlagen. Ik ben van mening dat dat met FSD zou mogen, maar niet met AP. Dan controleer ik immers zelf voor een groot deel mijn rijstijl. Ook de stuurcorrecties, als je te dicht (of net op) de lijnen komt, vind ik behoorlijk vervelend. In mijn ogen idioot overdreven reacties van mijn Tesla als ik net de lijn aanraak. Dat was eerder niet zo, en ik zag dat ik het zelfs heb uitgeschakeld, maar dit wordt toch blijkbaar overruled. Hopelijk beter in versie 36...
Het is wel iets beter in 2022.36 vind ik. Zeker minder snel gepiep bij het in de buurt komen van lijnen.

Ik kijk wel niet uit naar slechter weer (mist/sneeuw/regen). Het is vroeger al een paar keer gebeurd dat bij lichte sneeuw geen TACC mogelijk was. Dit zal nu nog een stuk gevoeliger zijn en ik heb geen zin om honderden km's zonder cruise control te rijden. Dat doe ik al meer dan 10 jaar niet meer.
 
Merkte de afgelopen dagen niet echt verschil met .24 qua FSD. Gisteren een lange rit gedaan met het slechte weer. Dus niet echt de versie goed kunnen testen, maar wel specifieke situaties.

Vision only problemen vooral met slecht weer, zoals we konden verwachten. Bijvoorbeeld vrachtauto's inhalen lukte niet, want opspattingen, slecht zicht en dan ging de snelheid gelijk naar beneden. Eerst naar 98km/u en bij meer slecht zich nog verder. Dat langzamer rijden ging best abrupt, dus moest snel herstellen. Er reed gelukkig de eerste keer niemand achter me.
View attachment 864916

Recept voor een "endless loop", als ie straks met echte FSD een vrachtauto in wil halen. :)

Ik ben erg blij met de nieuwe energie-app! De vorige had ik echt problemen mee, omdat het voorspelde batterijpercentage bij aankomst veel af kon wijken van het werkelijke percentage. Uitgebreid verslag later.

Deze is wel erg vervelend. Ik heb deze melding nu een paar keer gehad wanneer er condens ontstaat bij op de camara's bij mooi weer en een hoge lucht vochtigheid. Probleem van condens deed zich altijd wel voor in het najaar. Maar nu is autopilot niet bruikbraar omdat hij steeds wil afremmen/traag rijden doordat het vision only is geworden. :rolleyes:
 
Ik ook nog op 28.2 met een 2021 M3 LR. no worries, komt vanzelf wel.
pfff, ik rijd nog steeds met 28.2. Nog niets gemerkt van een update. Wat ik wel behoorlijk rot vind is dat AP met de mist van vanmorgen beslist dat ze zelf de snelheid gaat verlagen. Ik ben van mening dat dat met FSD zou mogen, maar niet met AP. Dan controleer ik immers zelf voor een groot deel mijn rijstijl. Ook de stuurcorrecties, als je te dicht (of net op) de lijnen komt, vind ik behoorlijk vervelend. In mijn ogen idioot overdreven reacties van mijn Tesla als ik net de lijn aanraak. Dat was eerder niet zo, en ik zag dat ik het zelfs heb uitgeschakeld, maar dit wordt toch blijkbaar overruled. Hopelijk beter in versie 36...
 
Vandaag op de A1 las mijn MS de snelheid op de matrix borden correct af. Dat heb ik nog niet eerder gezien. De TACC bleef gewoon de ingestelde snelheid aanhouden, maar het display gaf wel de juiste max snelheid aan zodra we onder een matrix bord reden met daarop 90 of 50. Het werkt nog verre van perfect want tussen twee borden in gaf-ie gewoon weer 100kmph aan, om 100 meter verder bij het volgende matrix bord weer naar 50kmph te gaan. Hij zou natuurlijk pas weer de normale max snelheid aan moeten geven nadat een matrix bord einde beperking aangeeft, of helemaal uit staat. De vraag is dan natuurlijk wel hoe de wagen kan weten of er nog een matrix bord komt of niet...