Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.4

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij is 2022.5.4 wel gestart met downloaden maar na 45 min onderbroken bij 73% en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de gang, reset geprobeerd, tot 3x toe, via ander wifi punt, maar helaas. En in de auto zelf laat hij de update niet eens meer zien en zegt hij dat er geen update is.
Ik had een soortgelijk issue. Gemeld bij Tesla Service. Ze hebben remote gekeken en geconstateerd dat er intern te weinig schijfruimte vrij was. Ik moest een factory reset uitvoeren. Met lichte tegenzin gedaan, omdat ik daarna weer een aantal zaken opnieuw moet instellen. Maar het heeft het wel opgelost bij mij. Daarna werd 2022.4.5 wel gedownload.
 
Ik had een soortgelijk issue. Gemeld bij Tesla Service. Ze hebben remote gekeken en geconstateerd dat er intern te weinig schijfruimte vrij was. Ik moest een factory reset uitvoeren. Met lichte tegenzin gedaan, omdat ik daarna weer een aantal zaken opnieuw moet instellen. Maar het heeft het wel opgelost bij mij. Daarna werd 2022.4.5 wel gedownload.
Ik snap soms de prioriteiten van Tesla’s SW Developers niet. Met de laatste update kan je nu de kleur van je wagen op het scherm mooi aanpassen, met keuze tussen mat of metallic effect zelf.
Maar op voorhand een systeem waarschuwing / melding geven dat er voor de aanstaande upgrade potentieel onvoldoende SSD schijfruimte is, da’s te veel gevraagd.
Of anders uitgedrukt, als ik morgen een paar MB te veel Tidal intern download, kan ik misschien overmorgen een aanstaande SW upgrade niet installeren ?
Marvellous.
 
Ik had een soortgelijk issue. Gemeld bij Tesla Service. Ze hebben remote gekeken en geconstateerd dat er intern te weinig schijfruimte vrij was. Ik moest een factory reset uitvoeren. Met lichte tegenzin gedaan, omdat ik daarna weer een aantal zaken opnieuw moet instellen. Maar het heeft het wel opgelost bij mij. Daarna werd 2022.4.5 wel gedownload.
Het is handig als je in je handtekening even aangeeft welke auto je hebt. Ik gok dat dit over een Model S gaat?
 
  • Like
Reactions: Maarten and job-lek
Je kunt meerdere kleur profielen instellen! Dus een roze voor de meiden en een rode voor de vader?
Yup. En als ze allemaal roze zijn, kan je met langdrukken ze ook weer verwijderen. Er zit naast de app in the toybox ook een shortcut bij "Software" (vierkantje onder auto).

Maar het is niet alleen goed voor auto's met wraps en voor vaders met roze-hoofdpijn. Hier proberen we een heel serieus probleem op te lossen: onthouden welk kind het laatst voorin zat. Gezien er nog steeds geen bijrijder-profielen zijn, is de kleur van de auto nu een tijdelijke oplossing. Als ik naar klanten rijdt (ooit weer, na Corona), gaat ie wel weer op rood.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik weet niet of het met de 2022.4. release te maken heeft, maar mijn Tesla kan zich weer met 5.0 GHz WiFi verbinden.
Een paar maanden geleden ging dit op eens niet meer.
Nu weer wel.😘
 
Mijn stoel heeft mij gisteren als een soort tosti ijzer klem gezet na een sessie aan de suc. Ik heb meerdere profielen (rijden, stoeprand spiegels, chill) en had tijdens laden geswitched tussen rijden en chill. Overschakelen tussen de profielen paste alles aan (spiegels, stuur, zithoogte) behalve de rugleuning, die vond het nodig alleen naar voren te gaan zonder enig geheugen. Na 3x wisselen zat ik dus geheel klem🤣 handmatig kon ik wel gewoon naar voren en achteren verstellen. Het viel mij ook op dat sommige zitpositie aanpassingen direct opgeslagen werden ipv de restore/save popup te tonen en had 1x zelfs dat automatisch drive werd geselecteerd?! (gelukkig staat creep uit) Ik heb hierna uit ellende alle profielen maar verwijderd en opnieuw aangemaakt en het lijkt voor nu verholpen. Iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?
 
Ik weet niet of het met de 2022.4. release te maken heeft, maar mijn Tesla kan zich weer met 5.0 GHz WiFi verbinden.
Een paar maanden geleden ging dit op eens niet meer.
Nu weer wel.😘
Ja, wifi is weer gefixed! De 2.4MHz wifi begon ie moeite mee te krijgen sinds maanden, en sinds deze versie doet ie het weer - weet niet of ie op 2.4 of 5.0 verbindt.
 
Ja, wifi is weer gefixed! De 2.4MHz wifi begon ie moeite mee te krijgen sinds maanden, en sinds deze versie doet ie het weer - weet niet of ie op 2.4 of 5.0 verbindt.
Verbond op de vorige versies ook al wel op 5 ghz had op 2.4 ggz eerst altijd goede connectie maar iig op 2021.44.xx steeds maar een matige verbinding (net 1 streepje). Dit was eerst zeer goed en heb geen settings aangepast in de router/modem. Heb nog niet gekeken waarop ik nu verbinding maak.
 
Bij mij is 2022.5.4 wel gestart met downloaden maar na 45 min onderbroken bij 73% en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de gang, reset geprobeerd, tot 3x toe, via ander wifi punt, maar helaas. En in de auto zelf laat hij de update niet eens meer zien en zegt hij dat er geen update is.
Ik had ingreep Tesla service nodig hiervoor. Afspraak plannen. Dan gaan ze op afstand kijken.
 
Ik snap soms de prioriteiten van Tesla’s SW Developers niet. Met de laatste update kan je nu de kleur van je wagen op het scherm mooi aanpassen, met keuze tussen mat of metallic effect zelf.
Maar op voorhand een systeem waarschuwing / melding geven dat er voor de aanstaande upgrade potentieel onvoldoende SSD schijfruimte is, da’s te veel gevraagd.
Of anders uitgedrukt, als ik morgen een paar MB te veel Tidal intern download, kan ik misschien overmorgen een aanstaande SW upgrade niet installeren ?
Marvellous.
Even ter verdediging van de software engineers: door de continue (hardware) innovaties zijn er inmiddels duizenden verschillende Tesla’s op de weg. De software moet daar knettergek van worden. Tesla verandert veel vaker hardware onderdelen dan bijv Apple. Heel wat anders dan software voor een standaard cloud server.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Woek
Even over de userinterface. Wat is die toch achteruit gegaan In de afgelopen updates.

Kleine knoppen bedienen in een rijdende auto…. En ook veel knoppen zitten achter een extra bedienlaag. De audio slider is een pixel hoog. en ga zo maar door. Erg suf. Zijn er al signalen dat ze de stagiair van UX design af halen en het weer door een echte pro die zelf ook Tesla rijdt laten ontwerpen¿
 
Even over de userinterface. Wat is die toch achteruit gegaan In de afgelopen updates.

Kleine knoppen bedienen in een rijdende auto…. En ook veel knoppen zitten achter een extra bedienlaag. De audio slider is een pixel hoog. en ga zo maar door. Erg suf. Zijn er al signalen dat ze de stagiair van UX design af halen en het weer door een echte pro die zelf ook Tesla rijdt laten ontwerpen¿
sja
Kwestie van smaak.
Ik vind het nu veel overzichtelijker en die kleine knoppen hoef ik onder het rijden niet in te drukken
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Die knoppen gebruik ik dus wel. Ik gebruik sowieso Tidal, radio en Spotify. Tijdens het rijden wissel ik daar tussen.

En dan waar het me helemaal ontgaat: wat me vooral aangeboden wordt is de temperatuurinstelling (die hetzelfde is voor zowel mij als de bijrijder), wat zo'n 50% van de ruimte onderaan gebruikt. Door omhoog te swipen krijg ik... diezelfde temperatuurinstellingen. Daar kun je nogmaals instellen dat je het allemaal automatisch wilt - wat best goed werkt, behalve als je natgeregend de auto inkomt en de ramen plots beslaan na een paar minuten rijden. Dus ik hoef van die 50% ruimte alleen een ruitverwarming-knop, omdat ze blijkbaar geen luchtvochtigheid kunnen meten in de auto. En ook die knop is ook niet direct beschikbaar.

Dus mij ontgaat het compleet wat ze willen. Als ze willen dat ik voice-controls ga gebruiken, zou er een help-modus moeten zijn - dat er uitgesproken wordt wat ik moet zeggen als ik op een bepaalde knop druk. Als ze willen dat ik bepaalde dingen niet doe tijdens het rijden, dan willen ze dat ik heel gevaarlijke situaties trotseer of rij als een emotieloze robot. Als ze functioneel minimalisme willen, dan zijn ze er in mijn ogen niet in geslaagd.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC and Woek