You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hier heb ik al enkele weken last van, ook al voor de laatste update. Voor zover ik kon zien was het geen condens die het probleem veroorzaakte.Heenweg
- auto gaf aan dat rechtercamera geblokkeerd werd. Was waarschijnlijk de zon, daar hij soms weer terugkwam. Auto schakelt dat van NoA naar EAP en je kan NIET meer naar rechts!
Vandaag exact dezelfde route terug gereden van noord naar zuid en ook diezelfde ervaring met de asfalt streep daar.. Heen via a28 hetzelfde probleem met de camera (zon stond rechts) en NoA werktedus ook niet voor terugvoegen. Op de terugweg zon aan dezelfde zijde maar nu veel minder problemen ( mogelijk tgv intensiteit - einde middag).Ervaring 4.5.3 - slechtste sinds jaren!
Gisteren Naarden - Emmeloord (A6) vv gereden. Dit is overigens een route die ik vaker rij (workshop fotografie <grin>) en de laatste keren met 0 of 1 interventie...
Heenweg
- auto gaf aan dat rechtercamera geblokkeerd werd. Was waarschijnlijk de zon, daar hij soms weer terugkwam. Auto schakelt dat van NoA naar EAP en je kan NIET meer naar rechts!
- aangekomen even gecontroleerd en het lijkt of er condens in zit, maar dat lijkt ook links. Ik had dat al verwacht en halverwege de rit al verwarming voor/achterruit aangezet. Niet geholpen.
- onderweg ook nog even restart MCU gedaan, ook niet geholpen.
Terugweg
Levensgevaarlijk! tussen Ketelbrug en Almere hebben ze waarschijnlijk aan de weg gewerkt en is een streep asfalt heel glimmend als een lijn. Voor het eerst in bijna vijf jaar bleef de Tesla *niet* binnen de juiste lijnen maar begon dus als een dronken zeeman tussen de verkeerde lijnen te rijden. Het was zo gevaarlijk dat ik de auto uit NoA/EAP heb moeten halen! En dat ging ook met grof geweld/lawaai, omdat de auto zelf stuurcorrectie wilde doen!
Nuance: het was inderdaad erg onduidelijk, zo erg dat ook ik af en toe twijfelde.
Overige 2022.4 ervaring (verschillende versies)
Bij regen schakelt vaak de NoA uit en wordt EAP ingeschakeld. Op zich is er in NL weinig verschil, maar wel irritant dat je dan elke keer geluidssignaal krijgt. Oplossing is gewoon NoA uitzetten en op EAP rijden.
Vraag: herkent iemand het gedrag op de A6? Ik rij dit volgende week weer en ben benieuwd op het dan weer optreedt.
Nee. Ook 4.5.3, ook 507 en gestopt op 507.Gisteren 4.5.3 geïnstalleerd. Vannacht auto opgeladen (limiet 507 km), echter vanmorgen melding ‘opladen voltooid met batterij op 439 km’. Iemand ook zoiets gehad en zou dit door de nieuwe versie kunnen komen, heb het namelijk nog niet eerder ervaren.
Staat opladen op 80%,?Gisteren 4.5.3 geïnstalleerd. Vannacht auto opgeladen (limiet 507 km), echter vanmorgen melding ‘opladen voltooid met batterij op 439 km’. Iemand ook zoiets gehad en zou dit door de nieuwe versie kunnen komen, heb het namelijk nog niet eerder ervaren.
yep, limiet stond op 507km/85%.Staat opladen op 80%,?
Ervaring 4.5.3 - slechtste sinds jaren!
Gisteren Naarden - Emmeloord (A6) vv gereden. Dit is overigens een route die ik vaker rij (workshop fotografie <grin>) en de laatste keren met 0 of 1 interventie...
Heenweg
- auto gaf aan dat rechtercamera geblokkeerd werd. Was waarschijnlijk de zon, daar hij soms weer terugkwam. Auto schakelt dat van NoA naar EAP en je kan NIET meer naar rechts!
- aangekomen even gecontroleerd en het lijkt of er condens in zit, maar dat lijkt ook links. Ik had dat al verwacht en halverwege de rit al verwarming voor/achterruit aangezet. Niet geholpen.
- onderweg ook nog even restart MCU gedaan, ook niet geholpen.
Terugweg
Levensgevaarlijk! tussen Ketelbrug en Almere hebben ze waarschijnlijk aan de weg gewerkt en is een streep asfalt heel glimmend als een lijn. Voor het eerst in bijna vijf jaar bleef de Tesla *niet* binnen de juiste lijnen maar begon dus als een dronken zeeman tussen de verkeerde lijnen te rijden. Het was zo gevaarlijk dat ik de auto uit NoA/EAP heb moeten halen! En dat ging ook met grof geweld/lawaai, omdat de auto zelf stuurcorrectie wilde doen!
Nuance: het was inderdaad erg onduidelijk, zo erg dat ook ik af en toe twijfelde.
Overige 2022.4 ervaring (verschillende versies)
Bij regen schakelt vaak de NoA uit en wordt EAP ingeschakeld. Op zich is er in NL weinig verschil, maar wel irritant dat je dan elke keer geluidssignaal krijgt. Oplossing is gewoon NoA uitzetten en op EAP rijden.
Vraag: herkent iemand het gedrag op de A6? Ik rij dit volgende week weer en ben benieuwd op het dan weer optreedt.
Phantom breaks heb ik al vele maanden niet meer gehad. Top dus.
Wel heel vervelend dat ‘dancing semi’s’ een lane change bruusk onderbreken. Bij eerdere versies alleen in een (flauwe) bocht, nu ook op rechte stukken snelweg. Gebeurd toch enkele keren per week. Heel storend voor de mede weggebruikers.
Dat moet toch ook zonder FSD beta op te lossen zijn?
Zelfde ervarin. Bij zon opzij: camera’s op de middenstijl blokkeren. Bij regenweer en opstuivend nat: camera’s op de spatborden blokkeren. Er is alleen nog te rijden met bewolking zonder regen.Hier heb ik al enkele weken last van, ook al voor de laatste update. Voor zover ik kon zien was het geen condens die het probleem veroorzaakte.
Heb ik ook gehad. Maar ook als je een fietser voorbij rijdt, op AP, vertraagt de auto plots van 70 naar 50 of zelfs lager. Was bij de vorige versie zeker niet.Vind 'm wat minder. 1 voorbeeld wil ik uitlichten, anders wordt het weer zo'n lange lijst van zaken die veelal bekend zijn.
Toen ik door een winkelstraat (niet voetgangerszone) heen rolde, ging ie vol in de ankers ivm een voetganger die aan de kant van de weg stond en niet over ging steken. Heb 'm maar complimenten gegeven dat ie de voetganger zag, maar 0 punten voor het herkennen van intentie.
Vind 'm wat minder. 1 voorbeeld wil ik uitlichten, anders wordt het weer zo'n lange lijst van zaken die veelal bekend zijn.
Toen ik door een winkelstraat (niet voetgangerszone) heen rolde, ging ie vol in de ankers ivm een voetganger die aan de kant van de weg stond en niet over ging steken. Heb 'm maar complimenten gegeven dat ie de voetganger zag, maar 0 punten voor het herkennen van intentie
Heb ik een jaar geleden ook een aantal keer meegemaakt. Ook in een drukke straat bij de school van mijn zoontje, er stak niemand over maar de auto maakte een noodstop. Ik en de andere ouders schrokken ons rot.Vind 'm wat minder. 1 voorbeeld wil ik uitlichten, anders wordt het weer zo'n lange lijst van zaken die veelal bekend zijn.
Toen ik door een winkelstraat (niet voetgangerszone) heen rolde, ging ie vol in de ankers ivm een voetganger die aan de kant van de weg stond en niet over ging steken. Heb 'm maar complimenten gegeven dat ie de voetganger zag, maar 0 punten voor het herkennen van intentie.
Vind 'm wat minder. 1 voorbeeld wil ik uitlichten, anders wordt het weer zo'n lange lijst van zaken die veelal bekend zijn.
Toen ik door een winkelstraat (niet voetgangerszone) heen rolde, ging ie vol in de ankers ivm een voetganger die aan de kant van de weg stond en niet over ging steken. Heb 'm maar complimenten gegeven dat ie de voetganger zag, maar 0 punten voor het herkennen van intentie.
Heb ik ook gehad. Maar ook als je een fietser voorbij rijdt, op AP, vertraagt de auto plots van 70 naar 50 of zelfs lager. Was bij de vorige versie zeker niet.
Ssst, de huidige AP is daar niet voor bedoeld. Breng de EU er niet van op de hoogte dat het daar kan geactiveerd worden…Heb ik een jaar geleden ook een aantal keer meegemaakt. Ook in een drukke straat bij de school van mijn zoontje, er stak niemand over maar de auto maakte een noodstop. Ik en de andere ouders schrokken ons rot.
Jammer. Vorig jaar deed hij het nog perfekt...Ssst, de huidige AP is daar niet voor bedoeld. Breng de EU er niet van op de hoogte dat het daar kan geactiveerd worden…
… en er meestal nog goed werkt ook.